fbpx

Rám-szakadék túra a kiscsapattal

Baráti társaságunk néhány tagjának vezetésével felfedeztük hétvégén a Rám-szakadék hasadékát, ami egy igazán izgalmas túraútvonal! Ajánlom elsősorban azoknak, akik szeretik a picit extrémebb körülményeket, de kipurcanni se szeretnének azért!
HIRDETÉS

Autóval érkeztünk vasárnap kora délután a dömsödi parkolóba, ahonnan öt perc sétára már az erdőben találhatja magát az ember. Innen több túraútvonal is indul, többek között a szintén nagyon izgalmas Vadálló kövekhez vezető szakasz, de mi azt korábban már teljesítettük, ezért most másik irányt választottunk. Mivel a legtöbben csak halványan emlékeztünk gyerekkorunkból a Rám-szakadék rejtelmeire, így erre esett a választás. A helyszín maximálisan ki van táblázva, így nem lehet eltéveszteni az utat, szövegesen, és turistajelzésekkel is mutatják.

Eleinte enyhén emelkedős, erdei útra számíthatunk, aztán szép lassan jönnek a kalandosabb részek. Egy patak mentén kell haladnunk, olykor sárosabb részeken, máskor csúszós köveken, de szerencsére a veszélyesebb helyeken korlát van kiépítve, néhol pedig létra is rendelkezésünkre áll. Ha gyerekekkel érkezünk, nagyon figyeljünk rájuk, de azért azt megsúgom, hogy két tacskó is teljesítette az útvonalat mellettünk, ebből kifolyólag tehát nem lehetetlen a dolog. Bár igaz, hogy a létrán azért őket is ölben kellett vinni.

Rám-szakadék

Egyszer mindenképpen érdemes ellátogatni ide, mert nagyon szép az a látvány ami a szemünk elé tárul. A színes falevelekkel borított fák, a körben magasodó sziklák, és a kisebb vízesések mind megérik a nehezített pályás közlekedést a térségben. A tetőre érve pedig egy egyszerűbb erdei úton a sárga jelzést követve, gyönyörű erdős részen át jutunk vissza oda, ahonnan indultunk.

Érdekesség, hogy az erdő mellett találunk egy kisebb elkerített részt bárányokkal, tehenekkel és egy csacsival, ami a gyerekek számára is nagy élmény lehet, de bevallom, nekünk is az volt. Itt vannak különböző büfék is, de amit étkezés szempontjából javaslok, az a parkoló melletti Rám Étterem. Itt ínycsiklandó vacsorát kaptunk, miközben a mellettünk álló hegy ormát megvilágította a lemenő nap. Összességében körülbelül 10 kilométert mentünk, voltak nehezebb részek, de nem volt vészes, és ezt úgy mondom, hogy egyikünk sincs valami hú de nagy kondiban. Az isteni vacsora pedig tökéletes megkoronázása volt a napnak, tényleg csak ajánlani tudom a helyszínt, de úgy összességében a Dunakanyar teljes környékét. Legutóbb például Zebegényben jártunk, erről itt olvashattok.

Hirdetés

Instagram

HIRDETÉS

Kapcsolódó cikkek

Warning: Undefined variable $posts in /home/bodizhu1/public_html/_sites/kollektivmagazin/wp-content/themes/hello-theme-child-master/functions.php on line 32