fbpx

Növényi üzemanyag csökkentheti a légi közlekedés károsanyag-kibocsátását

Puneet Dwivedi által vezetett projekt során a fenntartható repülőgép-üzemanyagot kutatták. Így találtak rá a barissa carinatara, vagyis az etióp mustárra, ami alkalmasnak bizonyulhat a repülőgépek károsanyag-kibocsátásának csökkentésére.
HIRDETÉS
HIRDETÉS

A kutatást vezető Georgiai Egyetem munkatársa, Puneet Dwivedi és csapata az elmúlt négy évben a Délkeleti Partnerség a Carinata-ból Előállított Fejlett Megújuló Energiaforrásokért (Southeast Partnership for Advanced Renewables from Carinata – SPARC) nevű, az Egyesült Államok Nemzeti Élelmezési és Mezőgazdasági Intézete (National Institute of Food and Agriculture) által finanszírozott projektje keretében azt vizsgálta, hogy adottak-e a körülmények az etióp mustár termesztésére az ország délkeleti részénírja a greenology.hu.

A növény nedves területeken nő, de nem csak az Egyesült Államok déli részein, hanem Ázsia, Afrika, Európa és Ausztrália különböző területein is termeszthető. A kutatás utat nyithat a meglévő technológiák környezetileg tisztább működéséhez, beleértve a kőolaj-alapú üzemanyag fogyasztás óriási részét kivevő repülőgépeket is. Az egyébként fogyasztásra nem alkalmas növényből előállított üzemanyag 68%-ban csökkentené a repülőgépek károsanyag-kibocsátását. 

Dwivedi szerint megfelelő alapanyag ellátással és gazdasági támogatással elkezdhetik a mustármag alapú fenntartható repülőgép-üzemanyag előállítását.

A csapat továbbá meghatározta az alternatív üzemanyag költségeit is. Optimális körülmények között litere 0,12 dollárért állítható elő. Bár a piaci ösztönzők alapján a kiadás literenként akár 1,28 dollárra is emelkedhet. A tanulmány szerint a repüléshez használt kőolaj alapú üzemanyag literenként körülbelül 0,50 dollárba kerül, ami egy kicsivel magasabb, mint a növényi alapúé.

A kutatási eredmények jelentős mértékben hozzájárulnak az Egyesült Államok által támogatott karbonsemlegességi célok eléréseihez. Ennek részeként 2030-ra az ország 20%-kal csökkentené a légi közlekedésből származó szén-dioxid-kibocsátást. A tervek szerint 2050-re pedig a légi közlekedésben már csak környezetbarát üzemanyagokat lehet használni.

Ha tovább olvasnál a közlekedéssel kapcsolatos fenntartható megoldásokról, kattints ide.

Felhasznált források:

indiateimes.com

greenology.hu

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: linkedin
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: email

Kapcsolódó cikkek