fbpx

Koronavírus hatása az építő- és burkolóiparra

A járvány során az építőipar számos területe megváltozott. Herczeg Krisztinával a Herczeg Design Kft. burkolásra szakosodott cég tulajdonosával járjuk körbe ezt a jelenséget.
HIRDETÉS
HIRDETÉS

fizetett partneri együttműködés

A koronavírus hatására három jelentős változásról beszélhetünk. Az egyik ilyen az alapanyagok, illetve azok árai és beszerzése. A covid előtt főleg kínai és thai földi vinyl és pvc gyárakból rendelt a hazai szektor, de az ottani komoly járványhelyzet miatt a szállítás szünetelt, majd a vám is megemelkedett, és így kerültek előtérbe az európai gyárak. Ennek egyik előnye, hogy a kínai burkolatoknak elég magas a károsanyag-kibocsátásuk, míg az európai gyártók erre fokozottan figyelnek. Különböző laboratóriumokba vizsgáltatják be az anyagaikat. Végeredményben tehát egy minőségibb termék van jelenleg a piacon. De az árak tekintetében az európai gyártók is változtattak, ezáltal a termékek drágábbak lettek. Van egy olasz gyár, aki évek óta körülbelül 2-3%-ot emelt, de a vírus hatására 15%-kal lettek magassabbak az áraik. 

Átrendeződött még a szakemberek kapcsán is az ipar. A külföldi vendégmunkások lemorzsolódtak, és helyüket átvették a magyar dolgozók, akik nem mentek külföldre a vírus miatt.

A termékek tekintetében pedig az a változás állt be, hogy egyre nagyobb fókusz került az ezüstkolloid anyagra, leginkább az egészségügyben. Az ezüstkolloid szemcsék miatt az ezt tartalmazó burkolat erősebb baktériumölő és antisztatikus hatású más pvc-vel szemben. Míg a vírus előtt szinte mindegy volt, milyen burkolatot használunk, csak az ár és a kinézet számított, most sokkal tudatosabbak a megrendelők és a generálkivitelezők is. Odafigyelnek, hogy melyik területre milyen tulajdonsággal bíró termék kerüljön. Laborokba sav és lúgálló pvc-t, az ezüstkolloidos pvc-t pedig a többi egészségügyi területre ajánlja Krisztina. Továbbá a 100%-ban természetes anyagok kerültek előtérbe még. A koronavírus hatására megjelent az igény a kórházak korszerűsítésére, elindult egy felújítási trend. Ez mindenképpen pozitív változásnak tudható be, hiszen több figyelmet szentelnek a megrendelők is arra, hogy a megfelelő helyre a megfelelő anyag kerüljön.

Ha elolvasnád Krisztinával készült interjúnkat a Herczeg Design Kft.-ről, kattints ide. Amennyiben pedig kíváncsi vagy a termékeikre, irány a weboldal

Hirdetés

Instagram

HIRDETÉS

Kapcsolódó cikkek


Warning: Undefined variable $posts in /home/bodizhu1/public_html/_sites/kollektivmagazin/wp-content/themes/hello-theme-child-master/functions.php on line 32