fbpx

Hogyan gyógyítom magam természetesen?

Ebben a téli, vírusos időszakban gyakorta megesik, hogy legyengül a szervezetünk és elkapunk valami vírust. Különösen a jelenlegi, covidos helyzetben. Éppen ezért hasznos lehet megtámogatnunk a szervezetünket néhány otthoni fortéllyal.
HIRDETÉS
HIRDETÉS

A tuti vitamin shot

Ha úgy érzed kell egy kis vitamin löket, akkor javaslom, hogy turmixolj össze egy gerezd fokhagymát, egy fél citrom levét, és egy ujjnyi gyömbért. Ezeken túl pedig ha fogyasztasz mézet, akkor ebből is mehet hozzá egy evőkanálnyi! Amennyiben pedig a maximum hatásra vágysz, akkor felturbózhatod még egy kanál homoktövis velővel is, aminek jótékony hatásairól korábban Rami írt ebben a cikkében. Nem állítom, hogy finom lesz ez a lötty, de biztosan erősíti majd az immunrendszeredet!

A gőz ereje

Különösen a légúti betegségek esetében lehet gyógyító erejű az inhalálás, de egészségesen is alkalmazhatjuk néha! Forraljunk fel másfél liter vizet és adjunk hozzá 10 evőkanál himalájai sót, vagy 1-2 csepp fertőtlenítő hatású illóolajat, mit az eukaliptusz, vagy a teafa. Ha egy picit kihűlt a víz, akkor hajoljunk a lábos fölé úgy, hogy magunkra teszünk egy törölközőt, hogy ne szökjön ki a gőz. Pár percig lélegezzük be a forró levegőt, és hagyjuk, hogy átjárja a tisztító erejű gőz a légutakat! Azonban nagyon óvatosak legyünk, nehogy megégessük magunkat, illetve az illóolajokkal is vigyázzunk, 1-2 cseppnél ne tegyünk többet belőlük, és ne keverjük őket informálódás nélkül!

Tudatos étrend

Betegen az embernek semmi kedve odafigyelni még az étkezésre is, csak pihenni akar és komfort kajákat enni, ez teljesen érthető, hiszen örülünk, hogy funkcionálunk. Viszont motiválhat a gyógyulás iránti vágy, és ennek érdekében iktassunk be mindenféle vitamindús élelmiszert. Én ilyenkor egy kicsit még tudatosabban állítom össze a fogásokat, előkerülnek a csírák, a cékla, nagyobb mennyiségű alma, ami a hétköznapjaimban kevesebbszer fordul elő. Több és változatosabb saláta a kiegészítője a vacsoráimnak, és rengeteg tea meg citromos víz fogy el napközben. Emellett nem tagadom, hogy nem kevés forrócsoki és palacsinta is készült mostani betegségem alatt, de ezzel pont megadtam magamnak azt az egyensúlyt, hogy az extrán egészséges és gyógyító ételek mellett a boldogságot adó komfortos is megfért.

Friss levegő, test és lélek ápolás

Karanténos napjaim egyik legkedvesebb pillanatai nekem azok voltak, mikor délután a teraszomra sütött a nap és beöltözve kiültem picit egy forró teával, a kutyusaimhoz. Tudom, ez  nagyon idillinek hangzik, és szerencsés vagyok, hogy most éppen ilyen körülmények álltak rendelkezésemre, de amit mondani akarok ezzel, hogy a nap és a friss levegő csodákra képes. Legyen szó egy erkélyről, egy parkról (ha nem karanténban vagy) vagy egy erdei sétáról, a friss levegő csodákra. De ha karanténban vagy egy lakásba zárva, akkor egy nagyobb ablak is megteszi! Tárd ki teljesen, és jól felöltözve állj oda, lehetőleg napsütésben, egy bögre forró teával és csak szívd magadba a napsugarakat csukott szemmel! Hidd el, baromi jól fog esni.

A másik lényeges dolog a testünk pihentetése, és revitalizálása mellett, hogy szép lassan visszaszokjunk a hétköznapokba és erőre kapjunk. Egy-egy betegség rettentően legyengítheti a szervezetünket, ezért nagyon fontos, hogy sose kezdjünk komoly edzésbe amikor már kicsit jobban érezzük magunkat. Mindig nagyon apránként haladjunk, amiben segítségünkre lehet például a jóga, vagy ha már unjátok, hogy folyton a jógát istenítjük, akkor egyszerűen csak nyújtsatok kicsit, csináljatok apró mozdulatokat! Észrevehettétek már egyébként, hogy a magazinon tényleg nagyon sokat foglalkozunk a jógával, erről Julcsinak most már megannyi tapasztalata gyűlt össze, amiket többek között itt is megosztott veletek. 

Én ugyan még alacsonyabb szinten űzöm ezt a sportot, mint ő, de azt nagyon világosan látom, hogy a jóga és a meditáció tényleg fantasztikus, gyógyító erejű dolgok, annyira fel tudják tölteni az embert testileg és lelkileg egyaránt, hogy valóban érdemes elmélyülni bennük. Persze mindenkinek más válik be, elképesztően jó stresszoldó szerintem a futás és a tánc is, de egy betegség során ezek megerőltetőek lehetnek, míg egy-egy könnyebb ászana beiktatása kevésbé fárasztja le a szervezetet, ellenben elindíthatja a regenerálódás útján a testet.

Mindazonáltal azt fontos megjegyezni, hogy az említett praktikák nem minősülnek biztos gyógymódnak, betegség esetén vegyük fel a kapcsolatot orvosunkkal, és kérjük ki a véleményét! Tanácsai mellett pedig testünket támogató plusz segítségként alkalmazhatjuk ezeket a tippeket.

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: linkedin
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: email

Kapcsolódó cikkek