fbpx

3 tipp a jobb alvásért

Már régóta nem titkok, hogy a megfelelő hosszúságú és minőségű alvás befolyásolja az egészségünket, a mentális és lelki állapotunkat. A kérdés, hogy hogyan tudunk “jól” aludni? Íme néhány tipp hozzá!
HIRDETÉS
HIRDETÉS
Készíts egy tervet és ehhez ragaszkodj is

A melatonin egy olyan hormon, ami többek között az álmosságért is felel. Ahogy közeledik az éjszaka, a melatonin szintünk emelkedni kezd, ez pedig egy fontos jelzése a testnek, hogy ideje aludni. Ennek a hormonnak a termelése a fénnyel együtt csökken. Több szakértő szerint, ahhoz, hogy ez megfelelően működjön, kiszámíthatónak kell lennie a napi ritmusunknak. Vagyis közel azonos időpontokban kell feküdni és felkelni. Még hétvégén is. Így alakulhat ki egy rendszeres alvási ciklus. Ha időben kelsz, beengeded a szobába a fényt, és kicsit át is mozgatod magad utána, sokkal több energiád lesz a nap hátralevő részében. Próbáljuk magunkat ehhez tartani, még akkor is, ha nyaralunk vagy éppen nem volt túl jó az éjszakánk. A szerveztünk hálás lesz érte.

Ne feküdj ébren az ágyban

Kutatók szerint ez az egyik alapszabály, ami a jó alvás kulcsát illeti. Ha nem tudsz elaludni, legyen az akár az éjszaka közepe is, állj fel és menj ki kicsit, majd feküdj vissza. Lehet csak pár percre volt szükséged, hogy vissza tudj aludni. Ugyanis ha az ágyban forgolódunk, akkor idővel az agyunk azt társítja hozzá, mintha az valami rossz hely lenne, és ez akár alvási problémákhoz is vezethet. Könnyen válhat az ágyunkból “fogorvosi szék”, ahova ugye nem szívesen fekszik be az ember. Fontos, hogy az elménk és az ágyunk között pozitív visszacsatolás legyen.

Változtasd meg a hozzáállásodat

Sokan úgy tekintenek az alvásra, mint az utolsó dologra, amit még be kell zsúfolni egy napba. Vagy időrablóként, hiszen azalatt nem tudnak produktívak lenni. Pedig ezen a hozzáállásonfontos lenne változtatni. Az alvás pont ahhoz szükséges, hogy friss és energikus tudj lenni. Egy felnőtt embernek 7-8 óra alvásra van szüksége, hogy egészségesen tudjon működni. Tehát ha valakinek minden reggel 7 órakor kell kelnie, akkor legkésőbb este 11 órakor már aludnia kell. Az alváshoz való hozzáállásunk apróságnak tűnhet, de nagyon is fontos lehet, hogy minőségi pihenést érjünk el.

Fontos, hogy megadjuk a testünknek, ami jár. Ha a mobilodat és az egyéb kütyüket felrakod tölteni, akkor magadtól se vond meg ezt. Ez lehet a kulcsa egy egészségesebb és minőségibb életnek.

Ha további tippeket olvasnál az alvászavar elkerülése érdekében, kattints ide.
Forrás.

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: linkedin
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: email

Kapcsolódó cikkek