fbpx

Máltai napló 2. rész: Marsaxlokk és Valletta

A szigeten töltött második napunk során egy kedves kis halászfalut, és Málta fővárosát, Vallettát fedeztük fel. Izgalmakból, és természeti csodákból ezeken a helyeken sem volt hiány!
HIRDETÉS

Marsaxlokk

A halászfalu érdekes nevét két szó összekapcsolásából kapta. A marsa arab szó, magyarul kikötőt, a xlokk pedig máltai nyelven délkeletet jelent. Mivel Marsaxlokk valóban egy délkeleti kikötőváros, így a név egyértelműen adta magát. Na de miért is érdemes ide ellátogatni? Egyrészről azért, mert elképesztő bája van a kisvárosnak a vízen lebegő színeskis csónakjaival, az erkélyes házacskáival és történelmi épületeivel. Másrészről pedig azért, mert vasárnaponként hatalmas halpiac várja az érdeklődőket mindenféle helyi tengeri finomsággal. Sajnos mikor mi érkeztünk ez pont elmaradt, valószínűleg azért mert ők az Anyák napját ilyenkor tartják, de egyébként minden vasárnap megtaláljátok a piacot itt!

A kikötőben sétálgatva aztán leszólított minket egy hajós túrákat értékesítő hölgy, és mivel pont kellett egy B terv a piac helyett, így elcsábultunk. Hozzáteszem, hogy igen jó ajánlattal kábított minket, mindössze fejenként 10 euróért egy órás kalandra mehettünk a környék természeti szépségeit felfedezni. A hajó mondjuk jóval kisebb volt, mint amire számítottunk, és ez a nagyobb hullámok szelésénél bőven okozott izgalmat, de abszolút megérte a kihívás!

A kikötőből kiérve balra láthattuk a Kalanka világítótornyot, jobbra pedig a végtelen tengert. Tovább haladva elénk tárult a St. Peter’s pool, ami egy olyan öbölszerűség, mely a partnál egy vízi barlangban végződik. Láthattunk izgalmas kőképződményeket, amikről a felcsapó hullámok szinte apró vízesésként csorogtak vissza, majd elértünk a Hofriet Window-hoz, amit ha Máltán jártok, nektek is látnotok kell! Ez azért egy kicsit pótolja az előző részben írt, korábban leomlott Azure Window hiányát.

Hofriet Window

A Hofriet egy hatalmas tengerbe nyúló sziklaegyüttes, melynek a vízhez közeli részén két nagy lyuk tátong, ezeken át lehet látni, mint valami ablakon. Monumentális az egész, és egyben elképesztően lenyűgöző, hogyan formálódik a természet. A hajóutat követően már csak egy helyi kis szuvenír boltba néztünk be, majd tovább indultunk északi irányba.

Málta fővárosa: Valletta

Valletta centrumába érve igazából a fő célunk az legyen, hogy a tenger felé sétálunk, mert azzal már nagyot nem tévedünk! Amit ajánlok ezen belül, azok a különböző kilátópontok. Nekünk itt az első utunk a Hastings Gardens-be vezetett, ami egy hosszúkás park, kilátással és vasárnaponként helyi vállalkozók piacával. Érdemes körbenézni és böngészni közöttük, nem csak aktuális darabokat, hanem rengeteg vintage dolgot is találhatunk.

Innen tovább sétálva vegyük az irányt az impozáns Santa Katerina templom felé, és ha megcsodáltuk a hosszú történelmi múltra visszatekintő épületet, akkor sétáljunk el az Upper Barrakka Gardens-be. Ez egy gyönyörű, fehér virágokkal teli park, ahonnan csodás kilátás nyílik a szemben fekvő három félszigetre, amiknek nagy szerepe volt a régmúltban folyt csatákban. Mindezek után a kis utcácskákban andalogva mi kisétáltunk Valletta csücskébe, közben pedig megálltunk egy happy hour-os koktélos késői ebédre a Cheeky Monkey-ban.

Fun fact: Vallettában nagy kultúrája van a happy hournak, mely a késő délutáni órákban zajlik, és ekkor egy koktél áráért kettőt is kapunk, szóval a becsiccsentés elkerülhetetlen! Na de a lényegre visszatérve, utolsó célpontunk Valletta csücske volt, ahol a város védelméért felelős, hatalmas erőd fekszik. Innen pedig már a parton visszasétálva hazafele vettük az irányt.

Plusz 1 tipp: ha kedvelitek a specialty kávézókat akkor próbáljátok ki a Lot Sixty One Coffee Roasters-t az Old Theatre Street-en!

Fotók: Tajnay Dorottya

Borítókép: Valletta

Hirdetés

Instagram

HIRDETÉS

Kapcsolódó cikkek

Warning: Undefined variable $posts in /home/bodizhu1/public_html/_sites/kollektivmagazin/wp-content/themes/hello-theme-child-master/functions.php on line 32