fbpx

A hónap témája: utazás – bemutatkoznak a nagyköveteink

Két év után végre ismét utazhatunk. Ti is annyira vártátok már a kalandozásokat más helyeken, mint mi? Szeretjük Magyarország természeti adottságait, de a sós víz, a pálmafák vagy épp a havas csúcsú hegyek is igazán lenyűgöznek minket.
HIRDETÉS

Júniusi témánk éppen ezért az utazás! Megtudhatjátok, melyek a kedvenc országaink, vagy hogy miért szeretünk utazni. Most pedig megismerhetitek a nagyköveteinket, akiknek életük nagy részét az utazás teszi ki.

Szikszai Anna (Világgá mentem, majd jövök)
utazóblogger, budget traveller

– Látod, Anna, ott a tenger! – mutatott Anyukám a kocsi ablakán keresztül, mikor hétéves koromban először láttam meg az Égei-tengert. Tíz perc sem telt bele, leparkoltunk és már futottunk a partra, bele nyakig a hűvös, sós vízbe. Azóta is ezt jelenti nekem az utazás: kaland, adrenalin, újdonság, feltöltődés. A lényeg, hogy mozgásban legyek, lássak, tapasztaljak, kóstoljak és élményeket szerezzek. Az eszköz pedig, hogy mivel és hogyan jutok el idáig már csak másodlagos.

Az utazással valóban kinyílik a világ, és mi magunk is nyitottabbak leszünk, kíváncsiak az ismeretlenre. A Világgá mentem, majd jövök blogon keresztül ezeket a benyomásokat, hasznos tippeket és történeteket mesélem el, mindemellett pedig azt, hogyan lehet megtalálni azokat a megoldásokat, amelyekkel költséghatékonyabban tudjuk elérni úti céljainkat.

Fotó: Szikszai Anna

És hol van a világnak az a pontja, ahová bármelyik pillanatban visszamennék? Egyértelműen két kontinens határán, ahol napi ötször hív imára a müezzin, a macskák szabadon járnak mecsetbe és mindig jól esik egy fekete tea. Isztambul az én örök kedvenc városom.

Gottschall Eszter (Jóga Életmód)
online jógaoktató

Engem a leginkább az motivál az utazásban, hogy tágíthatom a látásmódom, hogy megtanulhatom egy ugyanazon dolgot többféleképpen is lehet csinálni. Egyik sem jobb vagy rosszabb csak más. Ezenkívül nagyszerű lehetőség a rugalmasság, alkalmazkodó készség és tolerancia fejlesztésére.

Fotó: Gottschall Eszter

Nekem az egyik kedvenc „városom” az Oahu szigetének északi partján található kis település Haleiwa, ami egy igazi szörfös hely, mesébe illő strandokkal és óriási hullámokkal.

Méreg Attila (Világjárók Klubja Bécs)
online tartalomgyártó, infotainment előadássorozat szervező

Sok utazásom volt már: zarándok élmények, világkörüli út, Stoppos kalandok, önkénteskedés. Felnőtt fejjel kezdtem tágítani a komfort zónámat és a világot igazán megismerni. 5300 kilométert zarándokoltam egy nagy táskával a hátamon az Európát behálózó Szent Jakab Zarándokúton. Imádtam vadkempingezni, a természet ritmusával élni, napfelkeltekor szedni a sátorfámat és naplementekor felverni a sátramat. Több helyen voltam önkéntes, például Spanyolországban, mint zarándokszálló mester, Erdélyben Böjte Csaba egyik gyermekotthonában és ugyanúgy Erdélyben a Caritas egyik idősek otthonában. Imádtam stoppolni Amerikában, Új-zélandon és természetesen Európában is. Rengeteg izgalmas, különleges, nagyon kedves embert ismertem meg a stoppolásaim alatt. Érdemes tágítani a komfortzónánkat!

Fotó: Méreg Attila

Sok helyen jártam, és megszerettem az utazást. De akad még bőven felfedezésre váró természeti csoda, kultúra, ország! Bízom benne, hogy sok minden adatik még nekem az életben, tanulhatok rengeteg újat majd az újabb kalandokból és a korábbi élményeket meg építem folyamatosan be az életembe. Miután visszatértem fixen Bécsbe, a Világjárók Klubja Bécs eseménysorozatot azért indítottam el itt, hogy összehozzam az utazást szerető embereket. Sok utazót megismertem már és mindenkinek van egy jó története, megosztható tapasztalata, akkor azt miért tartanánk meg csak magunknak egy beszélgetésben? Adjuk át az információkat minél több embernek! Olyan közösséget szeretnék építeni, ahová szívesen jönnek a hasonszőrű emberek. Bon voyage – klasszikus, Buen Camino – Jó utat, ahogy a peregrino-k, alias zarándokok köszönnek egymásnak az El Camino-n Spanyolországban.

Kedvenc városom Bécs, de Barcelona is izgalmas és most hétvégén megyek életembe először Lisszabonba.

Demeter Helga (Úton vagyok)
utazóvlogger

Hello, Helga vagyok. Egy sokat kalandozó videós. 2 éve vagyok úton a „dolgozz és utazz” módszerem segítségével. Voltam már többek között, szolgáló lány egy dán kastélyban, karácsonyi manó Lappföldön vagy szezonális munkás Svájcban. A célom az, hogy folyamatosan úton legyek, hogy felfedezhesd a világot filterek nélkül. Hogy érezhesd, mit jelent „igazán élni”! Hogy megmutassam neked;
Bátornak lenni, szabadság!

Fotó: Demeter Helga

Az utam Izlandra vezetett, ahol viszonylag elszigetelve élek a legészakibb városban, mert az életem legújabb fejezete az önfejlesztésről szól. A Sóti Logde-ban dolgozom, mint takarító, felszolgáló, konyhai kisegítő, recepciós… egyszóval, mint mindenes. Ja, és én vagyok a social média menedzserük is.  Mostanában elég nehéz bekategorizálni engem. Így lettem színésznőből, szabad ember. És rájöttem, az egyetlen sztori amit hitelesen el tudok mesélni, az a saját történetem. Szóval, legyél te is úton velem!

Hamarosan nagyköveteink tartalmait is olvashatjátok, kövess minket, hogy ne maradj le róluk!

Hirdetés

Instagram

HIRDETÉS

Kapcsolódó cikkek

Warning: Undefined variable $posts in /home/bodizhu1/public_html/_sites/kollektivmagazin/wp-content/themes/hello-theme-child-master/functions.php on line 32