fbpx

Szépségvitaminok – haj, bőr, köröm egészsége

Te is szeretnél dús hajkoronát, egészséges, erős körmöket, és üde bőrt? Vagyunk még így egy páran. Nézzük, milyen vitaminok segíhetik ezt elő.
HIRDETÉS
HIRDETÉS

Legyenek rendben az alapok

Ne várjunk csodát semmilyen szertől, ha az élet más területén nem figyelünk magunkra. Tudom, mindenki unalomig ismeri a kiegyensúlyozott táplálkozást és mozgást, mint mantrát, de bizony ez egy örök alapigazság. Ha az alapok megléte nélkül, csak kapdossuk be az étrendkiegészítőket, látványos és hosszú távú eredményre ne számítsunk. 

Emellett az sem elhanyagolható, hogy tisztában legyünk a saját egészségi állapotunkkal. Hiszen a hajhullás, bőr és köröm elgyengülése mögött számos ok állhat. Vizsgáltassuk ki magunkat  egy nagylabor során, ahol pontosabb képet kaphatunk az állapotunkról.

Haj, bőr és köröm – milyen vitaminok a hasznosak?

Ami nem csak az immunrendszerünk nagy barátja, de a szépségünk szempontjából sem elhanyagolható, az a C-vitamin. Belülről serkenti a kollagéntermelést, ami elengedhetetlen a feszes, rugalmas hámréteghez. Az aszkorbinsavnak köszönhetően például gyorsabban gyógyulhatnak a pattanások utáni hegek. A sötét karikák a szem alatt árulkodhatnak arról, hogy C-vitamin hiányunk van.

Amit semmiképp se hagyj ki, az a B-vitamin komplex, hiszen jó hatással van a hajra, bőrre és körömre egyaránt. Részt vesz a kollagén termelésben, javítja a szervezet kreatin szintjét. A niacin vagy a B3-vitamin például gyulladáscsökkentő és pigmentáció elleni tulajdonságokkal rendelkezik. Világosítja a bőr tónusát és hidratálja azt. Természetes módon olyan élelmiszerekben találjuk, mint a tojás, hal, zöldleveles zöldségek, húsok és tejtermékek.

Az A-vitaminnak két típusa van: a retinol és a bétakarotin, és mindegyik hasznos a bőrünk számára. Ez a vitamin igazi gyulladáscsökkentő hatással bír, ami például egy pattanásos bőr esetében kifejezetten hasznos.

Az egyik legismertebb szépségvitamin az E, ami zsírban oldódik, így képes eljutni a bőr zsírosabb rétegeihez is. Segít puhává varázsolni azt, növeli a hidratáltságát, és lassítja a ráncképződést. Nyers spenótban, magvakban és tojásban, valamint babban is megtaláljuk ezt a vitamint.

Meglepően sokan szenvednek napjainkban D-vitamin hiányban, ami pedig nagyon fontos például az egészséges bőr esetében is. Ilyenkor nyáron hála a napsütésnek, sokkal könnyebb feltankolni belőle. Persze, csak módjával a napozással!

Nyomelemek, amiket még szükséges megemlíteni, az a vas és a cink. Vashiány esetén sokszor tapasztalhatunk hajhullást, megromlik a bőrünk és körmeink állapota. A cink pedig nagyban hozzájárul a hajnövekedéshez, amit főleg diófélékből és hüvelyesekből tudunk pótolni.

Fontos viszont, hogy mindig alaposan járjunk utána, hogy mit szedünk, honnan szerezzük be, hiszen könnyen mellé lehet nyúlni. És ami elengedhetetlen még, hogy ezeket a vitaminokat, tápanyagokat igyekezzünk természetes formában is bevinni a szereveztünbe, hogy még jobban hasznosuljanak. Hiszen a szépségvitamin önmagában nem megoldás.

Kapcsolódó cikkek