fbpx

Utazz 30 felett is úgy, mint huszonévesen, vagy ahogyan sohasem mertél! – 2.rész

Anna nemrég írt tapasztalatairól az egyedül utazás terén, és nem kevés tippet is adott, hogy a Couchsurfing jól süljön el. Jöjjön az újabb rész.
HIRDETÉS

Virovecz Anna írása

De a Couchsurfing nem mindig játék és mese. Arra is érdemes felkészülni, hogy mit tegyünk, ha bekapcsol nálunk a belső riasztó, és hiába a több mint 40 pozitív értékelés, minket lebénít a félelem vagy csak egyszerűen a falra mászunk a vendéglátónktól és már sajnáljuk, hogy nem fizettük be magunkat egy szálláshelyre.

Én erre az eshetőségre egyáltalán nem készültem fel, és sajnos az egyik este egy új hostnál ezt a fajta félelmet tapasztaltam meg, és bár szerencsére nem esett semmi bántódásom, mégis volt egy iszonyú stresszes éjszakám, amit szívesen megspóroltam volna magamnak.

Ha megoldható, akkor mindig jobb helyzetben vagyunk, ha nem este találkozunk legelőször a vendéglátónkkal, hanem napközben. Persze este is mindig lehet találni egy szállodát, de napközben még könnyebb egérutat nyerni. Ha több napot töltünk egy városban, javasolhatjuk, hogy fussunk össze egy kávéra vagy italra még mielőtt vendégül lát minket. Itt egyből ki fog derülni, hogy megbízhatónak találjuk-e.

couchsurfing

TIPPEK a kimenekülésre (utólag már okosabb az ember):

• Legyen itthon egy barátunk vagy családtagunk, aki elég higgadt és maximálisan megbízunk benne, és tud az utazásunkról, illetve baj esetén azonnal riasztható.
  • Beszéljük meg vele előre az útitervünket és mindig küldjük el neki a pontos Couchsurfing címet, valamint vendéglátónk adatait.
  • Arról is beszélhetünk, hogy mi legyen a stratégia arra az esetre, ha egyből érezzük, hogy nem akarunk maradni – küldhetünk egy üzenetet, hogy hívjon fel minket, ahol majd jön a “baj van” szöveg, ami miatt azonnal mennünk kell. A lényeg, hogy legyen valaki, akire akkor is hallgatunk, amikor mi lefagyunk és teljesen tehetetlennek érezzük magunkat.

Milyen hirtelen jött kifogásokkal tudjuk magunkat kimenekíteni?

• “Képzeld, most írt két régi barátom, hogy pont itt vannak a városban és látták Instagramon a sztorimat, és meghívtak az airbnb-jükbe. Micsoda meglepetés, nem is tudtunk egymás útjáról. Ne haragudj, hogy ilyen last minute változtatom meg a tervemet, de nagyon rég nem találkoztam velük.” (Lehetnek akár külföldi barátok is, akikre hivatkozunk, úgy még hihetőbb a váratlan találkozás és a kihagyhatatlan alkalom, akár ezzel a barátunkkal el is játszhatjuk ezt a hívást, hogy még hitelesebb legyen)
  • “Most hívtak a barátaim, hogy a magyar orvostanhallgató rosszul lett és tolmácsolnom kellene a szülei és a program szervezői között. Azt kérték, hogy menjek át hozzájuk, és inkább vigyem a cuccaimat is, mert ki tudja, mikor lesz szükség telefonálni az éjszaka közepén. Ők most indultak vissza a városba.” (Ehhez hozzátartozik, hogy a szicíliai orvostanhallgató fiú részt vett egy nemzetközi program szervezésében, és kb. 40-50 fő orvostanhallgatót láttak vendégül egy hónapon keresztül, tehát volt alapja egy ilyen sztorinak. Természetesen az utazásunk legelső estéjén ez nem lenne túl hihető.)
couchsurfing

További tippek:

• Valami kis ajándékkal érdemes készülni, én elsőként vittem egy üveg magyar bort és csokit a reptérről, illetve amikor engedték, én álltam a reggeliket. Lehet még persze készülni egyéb magyar termékekkel, bármi finommal, ami bírja az utazást.
  • Ha nincs lehetőség ajándékot vinni, ajánljuk fel, hogy mi hívjuk meg egy italra vagy kettőre a hostunkat, esetleg vacsorára vagy reggelire, vagy valamilyen friss élelmiszerrel kedveskedjünk, aminek biztosan örülnek.
  • Mosogassunk el magunk után, ha otthon eszünk, illetve felajánlhatjuk, hogy az egészet elmossuk. Ezt persze nem mindig fogják hagyni, de a szándék legyen meg.
  • Ha helyiekkel találkozunk, ne vegyük természetesnek, hogy ők hívnak meg minket mindenre. Országtól függően ez változhat, és például az olaszoknál is nagyon tipikus, hogy ragaszkodnak ahhoz, hogy ők hívjanak meg az első valamire, és náluk megvan ez a játék is, hogy tényleg ki kell tartani amellett, hogy a következő kört mi akarjuk fizetni. Vagy például ha strandra megyünk egy helyivel, vásároljunk friss gyümölcsöt a piacon és néhány pékárut egy kávézóban.

A couchsurfing nem ingyen nyaralást jelent, és akkor lesz szép emlék, ha a kölcsönösségen alapul, illetve olyan emberekkel találkozunk, akikre valóban kíváncsiak vagyunk. Sok esetben ezek a barátságok hosszú évekre is megmaradhatnak, és szerintem nagyon szívmelengető érzés tudni, hogy egy másik városban számíthatunk valakire, és ő ugyanúgy ránk, ha Magyarországon jár. Az új barátságokon túl pedig rengeteg olyan helyzetbe fogunk kerülni egy ilyen út során, amivel az önismeretünk is gazdagodik. Önbizalmat nyerhetünk, hogy milyen klasszul megszerveztük az utunkat és milyen bátrak voltunk, hogy nekivágtunk, de feljöhetnek akár kellemetlen élmények is, amelyek pedig tükröt tartanak nekünk, hogy még milyen területeken érdemes fejlődnünk.

Nagyon örülök, hogy belevágtam ebbe az útba, elképesztően feltöltött és nagyon sok új élménnyel, barátsággal gazdagodtam, amit ha itthon maradok, biztosan nem tapasztaltam volna meg. Mindenkit csak bátorítani tudok, hogy ha nagyon vágyik valahová, de épp nincs kivel útra kelnie, ne várjon, hanem utazzon. Egy kis nyitottsággal és kalandvággyal biztosan hamar kinyílik előtte a világ.

Couchsurfing tippek első rész itt

Hirdetés

Instagram

HIRDETÉS

Kapcsolódó cikkek

Warning: Undefined variable $posts in /home/bodizhu1/public_html/_sites/kollektivmagazin/wp-content/themes/hello-theme-child-master/functions.php on line 32