fbpx

Mit eszem egy nap, 90%-ban növényi alapokon

Az elmúlt években nagy népszerűségnek örvendenek a “mit ettem ma” vagy “ezt eszem egy nap” című tartalmak. Gondoltam én is megosztom veletek, hogy néznek ki az étkezési szokásaim egy átlagos napon.
HIRDETÉS
HIRDETÉS

Reggeli

Én reggel mindig valami gyümölcsöset, vagy édeset kívánok, ez akkor borul csak meg, ha valami oknál fogva későn, ilyen 11 fele jutok el az első étkezésig. Az előbbi esetben, mikor időben ülök az asztalhoz, akkor általában készítek egy smoothie tálat, amit díszítek mindenféle magvakkal és gyümölcsökkel. Vagy ha sietek, esetleg nincs kedvem pepecselni, akkor csak simán összeturmixolok gyümölcsöket és megiszom úgy. Ami még előfordul, hogy chia pudingot csinálok, vagy ha tél van, akkor általában a meleg zabkása nyer. Sós reggelik közül pedig igazi basic bitch-nek számítok azt hiszem, mert az avokádó toast a kedvencem. 

Ebéd

Ennél az étkezésnél szokott bejönni olykor a képbe az, hogy már nem 100 százalékig növényi étrendet követek, így előfordul, hogy tonhalas penne kerül az asztalra, vagy a Szentesitől ellesett garnélás spagetti. Ezek mellett azonban azért a hétköznapokban többnyire maradtak a növényi alapú fogások.

Amire próbálok azért figyelni, hogy adott fogásba nagyjából minden jellegű tápanyagból jusson. A fehérjét hüvelyesekből, tofuból, gombából viszem be, ezek mellé pedig kerül valamilyen szénhidrát tartalmú köret és rostban gazdag zöldségek. Ha pedig éppen igazán odafigyelek, akkor egy kis nyers zöldség is kerül a tányérra.

És hogy konkrét példákat is mondjak, nagy kedvencem a kókusztejes curry, az ázsiai wok ételek és minden jellegű paradicsomos tészta. Emellett pedig nagy leves rajongó vagyok, egy gombakrémleves, vagy brokkolikrémleves is rettentő boldoggá tud tenni, de az ázsiai típusokkal is kísérletezem! Fun fact, hogy általában kétszer eszem az ebédből, egyszer olyan 1 óra körül, egyszer pedig 4 fele. Ez valószínűleg a növényi étrend “átka”, hamar felszívódik a tápanyag és újra éhes lesz az ember, hiszen ezek az ételek kevesebb kalóriát tartalmaznak, mint mondjuk egy húsos. 

Vacsora

Este mindig igyekszem a nyers zöldségekre nagy hangsúlyt fektetni, ezért bármit is eszem, legyen az melegszendvics, vagy nagy kedvencem a tofu rántotta, szinte biztos, hogy kerül mellé egy kis paradicsom, lilahagyma, uborka, vagy bébispenót. De nekem is megvannak a lusta napjaim, mikor nincs kedvem készíteni semmit, és akkor előkerül az ebédmaradék. Illetve ha készítek levest, abból szinte biztos, hogy este is eszem egy kis tálkányit, főleg télen, amikor jó érzés a melegsége.

Nassolás

Őszintén szólva én annyira nem vagyok édesszájú szerintem, még az is lehet, hogy a reggeli gyümölcsbevitel is számít ebben, nem tudom. Viszont az tény, hogy ebéd és vacsora után is megkívánok valami nasit. De ez olykor mondjuk egy adag popcorn. Ebéd után pedig nekem ezt kiváltja a kávé vagy a matcha latte. De ha tényleg édeset kívánok akkor jöhet a csokis növényi tej, vagy kakaó, egy kanál mogyoróvaj vagy ilyesmi. Szeretem a vegán pudingokat is, de kevészszer jut eszembe hogy vegyek belőlük. Viszont nagy ritkán elcsábulok a lidl mogyorós fánkjára vagy kakaós csigájára, de ezt ilyenkor meg is engedem magamnak, mert nem fordul elő kifejezetten sokszor, és egyébként is, mindenki megérdemell néha egy csoki töltelékes fánkot! 

A linkelt cikkeken túl számos növényi alapú és egyéb étel receptjét találjátok Gasztronómia rovatunkban.

Kapcsolódó cikkek