vizsgálat

Férfiaknak szükséges szűrővizsgálatok

Bár a szűrővizsgálatok hallatán előbb jutnak eszünkbe a nők, az egészség mindenkinek fontos. Ezért akármilyen kellemetlen is ellenőrzésekre járni, alkalmanként muszáj megtenni, elővigyázatosságból. Összeszedtük melyek ezek a fontos vizsgálatok.

Tovább olvasok >>
sportolj otthon

Sportolj otthon – mozgáspercek

Tudom, a legtöbb ember számára, ahogy nekem is, elég nyögvenyelős az otthoni sportolás. Vagyis pontosabban az, hogy rá vedd magad. De próbáld meg a jó oldalát nézni: most a lakásod egyszerre munkahely és edzőterem is, és nem kell félned, hogy lekésed az edzést.

Tovább olvasok >>
menstruációs szegénység

Menstruációs szegénység itthon

Amikor a menstruációs szegénységre gondolunk, akkor a legtöbb esetben valami nagyon elmaradott vagy mélyszegénységben élő afrikai törzsre, de legalábbis távoli országra gondolunk. Pedig ez a probléma nincs is olyan messze, mint hinnénk.

Tovább olvasok >>
napfény

A napfény jótékony hatásai

Azt hiszem, senki nem fog velem vitatkozni, ha azt írom, egy egészen kemény év van mögöttünk. Sőt, még most is tart. De egy dolog javulni látszik: az időjárás. Mégpedig pozitív irányba: a nap egyre többet süt, és egyre később nyugszik le.

Tovább olvasok >>
súlykontroll

Súlykontroll kisokos bónusz

Már most előrebocsátom, hogy nem célom súlykontrollról szóló cikksorozatomat amolyan Kispál és a Borzosan konstans feloszlatni és újjáéleszteni csak még egy utolsó, de eskü utolsó felvonás erejéig, így rögtön a kezdőmondattal megígérem, hogy becsszó ez a bónuszrész lesz a témakör hattyúdala.

Tovább olvasok >>
női egészség

Női egészség-mire figyelj oda

A női lét számos csodája mellett, bizony sok fronton kell figyelni magunkra, hogy egyben tartsuk a „gépezetet”. Elég egy kis stressz, egy apró hormon nem megfelelő működése és máris borul minden. A ciklusunk és az ezt támogató szervek csodás összhangban működnek, amelyet megannyi módon tudunk támogatni.

Tovább olvasok >>
súlykontroll

Súlykontroll kisokos 4. rész

Negyedik, egyben utolsó részéhez érkezett súlykontrollról szóló szakdolgozat-terjedelmű cikksorozatom. Az első három, leginkább súlyvesztés köré épülő felvonással ellentétben a záróetapban az egész folyamat legfontosabb és egyben legnehezebb fázisáról, az újonnan elnyert forma, testsúly, derékbőség vagy bicepszméret megtartásáról szeretnék néhány keresetlen szót ejteni.

Tovább olvasok >>
súly

Súlykontroll kisokos 3. rész

Súlykontrollról szóló eposzi hosszúságú sorozatom első két részében az életmódváltással kapcsolatos alapok áttekintését a rugalmas diéta reményeim szerint még befogadható és feldolgozható terjedelmű jellemzése követte.

Tovább olvasok >>
ortorexia

Beteges egészségmánia: az ortorexia nyomában

Mindenkinek van egy olyan ismerőse, de még az is lehet, hogy te magad vagy az, aki dobozszám eszi a vitaminokat, étrendkiegészítőket, minden hozzávalója egy ebédhez bio, és ha meglát egy Big Mac-et a közelében kétszer keresztet vet. Nyilván ez sarkítás, de mégis hol húzódik az egészségre való törekvés normál határa, és honnantól beteges ez a folyamat?

Tovább olvasok >>
súlykontroll

Súlykontroll kisokos 2. rész

Súlykontrollról szóló cikksorozatom első, az életmódváltás nagy általánosságait kutyafuttában átszelő részében igyekeztem minél átfogóbb képet festeni a rendelkezésre álló lehetőségek tárházáról. Számomra a változásra való hajlandóság bő egy éve ért cselekvőképességgé.

Tovább olvasok >>
zzz_Egészség

Súlykontroll kisokos 1. rész

Általános érvényű, évről-évre megfigyelhető tendencia az edzőtermekben, hogy a január elejére jellemző heringparty februárra nagyjából teljesen elhal. Az újévi fogadalmaikat teljesítők egy része pár hét után ráun vagy belefárad a nyári strandforma hajszolásába, elhatározni ugyanis, hogy nem megyünk többet egy Meki közelébe sem egészen más, mint ténylegesen nem menni többet Meki közelébe.

Tovább olvasok >>
életmódváltás

Ne diétázz, válts életmódot

Számtalan sikertelen, vagy tiszavirág életű diéta áll a hátad mögött? Teljesen megértelek. Én is azok közé tartoztam sokáig (és még most is csak az út elején járok), akik hatalmas erővel vetették bele magukat a diétába, aztán pont ekkora erővel faroltak is ki belőle egy idő után.

Tovább olvasok >>
ünnep

Maradj egészséges a két ünnep között is

Karácsony előtt mindenki az ünnepekre készül, majd miután eltelt, hirtelen az újévre fókuszálunk. De mi van a december 26 és 31 közötti időszakkal? Ritkán foglalkozunk ezzel a pár nappal, pedig ilyenkor is ugyanannyira fontos az egészségünk, mint az év többi napjában.

Tovább olvasok >>
aviva

Mire jó az Aviva módszer

Manapság egyre inkább kezdünk visszatérni a természethez és ilyen jellegű módszerekkel gyógyítani a különböző betegségeket, vagy legalább szinten tartani egy jó állapotot.

Tovább olvasok >>
zzz_Egészség

A vörösbor jótékony hatása

A sötét színű szőlő zúzásával és erjesztésével készült vörösborokat hosszú évek óta tanulmányozzák, és több tudományos cikk, illetve táplálkozási szakember alátámasztotta, hogy mértékkel való fogyasztása

Tovább olvasok >>
endometriózis

Endometriózis: nem hiszti

„Jaj, ne hisztizz már, ennyire nem fájhat”- hangzik el sokszor férfiak, de meglepő módon legalább annyiszor nők szájából is, ha a menstruációs fájdalmakról beszélünk. Én

Tovább olvasok >>
jóga

Amit a jógától kaptam

Bár régóta érdekelt ez a keleti bölcselet, mégis úgy igazán januártól kezdtem el gyakorolni a jógát. Eleinte stresszoldó gerincjógára jártam a Mandala Jógastúdióba, majd következett

Tovább olvasok >>
zzz_Egészség

Mit tehetsz az alvászavar ellen

Az alvászavarok mögött rengeteg tényező áll. Okot adhatnak álmatlan éjszakákra a gyerekeid, a munkahelyi feladataid, a magánéleti problémáid, vagy emlékképek, illetve aggályok, hogy biztosan lezártad-e

Tovább olvasok >>