Az elmúlt hetekben a „The Tinder Swindler” című dokumentumfilm uralta a Netflix toplistáit. A történet egy csalóról szól, aki a Tinderen ismerkedett meg nőkkel, gazdag milliárdosnak adta ki magát, randira hívta őket, különféle ürügyekkel pénzt csalt ki tőlük, majd eltűnt. A film hamar olyan népszerű lett, hogy több vezető kiadvány, többek között a The Guardian, a Vogue, a Buzzfeed, a BBC, és az NBC News is foglalkozott vele. Miután a film ekkora nyilvánosságot kapott, a Tinder a közelmúltban bejelentette, hogy a dokumentumfilmben bemutatott férfit kitiltotta a platformról.
A társkereső szolgáltatásokat használók közül sokan tartanak attól, hogy csalókkal találkoznak. A Kaspersky 2021-ben készített egy felmérést a randippok felhasználóinak körében, és arra a megállapításra jutott, hogy a válaszadók többsége nem bízik a potenciális partnerekben, 65%-uk pedig fél attól, hogy csalók áldozatául esik.
Ugyanebben a felmérésben a randippokat használók többsége (84%-a) úgy nyilatkozott, hogy egy héten, de maximum egy hónapon belül kész személyesen is találkozni a randipartnerrel. Ami az első randevút illeti, a válaszadók fele (50%-a) mondta azt, hogy ideges előtte, 38%-uk pedig izgatottnak vallotta magát.
Hogy segítséget nyújtson a felhasználóknak a tökéletes társuk privát és biztonságos megtalálásában, a Kaspersky összeállított egy rövid tipplistát, amelyet a randiappok használatakor érdemes követni.
- Ne osszon meg olyan fotókat, amelyek privát információkat árulnak el Önről (pl. a címét vagy a munkahelyét). Ehelyett inkább utazásokon vagy nevezetességek közelében készült fotókat használjon, amelyeken nem látszanak személyes adatok vagy más személyek.
- Inkább a társkereső platformok beépített üzenetküldő funkcióit használja, és ne adja meg a telefonszámát, illetve ne használjon más üzenetküldő alkalmazásokat. Ha úgy dönt, hogy másik üzenetküldőre vált, mindenképpen úgy állítsa be, hogy az adatai titkosak maradjanak és védettek legyenek.
- Használjon hatékony biztonsági megoldást, amely több készüléken is hatásos védelmet biztosít. A Kaspersky Security Cloud segít az alkalmazások kezelésében, és eltávolítja a jogosultságokat, amennyiben azok nem szükségesek.
- Alaposan ellenőrizze a biztonsági beállításait közösségi médiás fiókjaiban és a randiappokban, és győződjön meg arról, hogy az érzékeny adatok – például a személyes vagy munkahelyi címe – nem nyilvánosan hozzáférhetők.
- Csökkentse a doxolás kockázatát egy kis önellenőrzéssel. Keressen rá magára az interneten, és képzelje azt, hogy információkat próbál összegyűjteni magánéletéről – és nézze meg, hogy mit talál. Talán még Önt is meglepi majd, hogy milyen adatokra bukkan.
Az online randizás biztonságossá és élvezetessé tételéhez a Kaspersky bemutat néhány egyszerű tippet, amelyeket a müncheni Liebling + Schatz párkapcsolati tanácsadó praxis terapeutái javasolnak:
- Az első néhány alkalommal mindig nyilvános helyen találkozzanak, mondjuk egy étteremben, illetve menjenek sétálni vagy moziba.
- Ismertesse a találkozó minden részletét valaki olyannal, akiben megbízik – hogy kivel, mikor és hol találkozik.
- Ne találkozzanak a lakóhelye közelében, ezzel ugyanis elkerülheti, hogy hazáig kövessék.
- Ne adja meg rögtön a címét.
- Hogyha furcsa érzése van egy személlyel kapcsolatban, vessen véget a randinak.
- Ne feledje: semmit sem kötelező megtennie.
- Bízzon az ösztöneiben és ne legyen túlságosan jóhiszemű.
Ha több információt vagy további tippeket szeretne kapni azzal kapcsolatban, hogyan védheti meg a személyes adatait a randiappokban, keresse fel a Kaspersky blogját.
A Kasperskyről
A Kaspersky egy 1997-ben alapított globális kiberbiztonsági vállalat. A Kaspersky internetes fenyegetésekkel kapcsolatos tudását és biztonsági szakértelmét folyamatosan innovatív biztonsági megoldások és szolgáltatások fejlesztésére használja, hogy védelmet kínáljon vállalkozások, a kritikus infrastruktúra, a kormányok és a fogyasztók számára világszerte. A vállalat széleskörű biztonsági portfóliójába vezető végpont védelmi és számos speciális biztonsági megoldás és szolgáltatás tartozik, az összetett és fejlődő digitális veszélyekkel elleni küzdelem érdekében. Több mint 400 millió felhasználót védenek a Kaspersky technológiái, valamint 270.000 vállalati ügyfélnek segítenek megóvni azt, ami a legfontosabb számukra. További információ: www.kaspersky.com
Forrás: Grayling