
A fenntartható divat a XXI. században
Napjainkban az egyik legsúlyosabb probléma az éghajlatváltozást illetően a “fast fashion”. Rengeteg ruhát gyártanak le nap mint és a cél, hogy a legújabb márkákat minél gyorsabban eljutassák a fogyasztókhoz.
Napjainkban az egyik legsúlyosabb probléma az éghajlatváltozást illetően a “fast fashion”. Rengeteg ruhát gyártanak le nap mint és a cél, hogy a legújabb márkákat minél gyorsabban eljutassák a fogyasztókhoz.
A divatipar célja, hogy gyorsan és minél több embert érhessen el, ezt a fogyasztás központú rendszert a Fast Fashion reprezentálja a legjobban, aminek legfőbb platformjául a digitális világ szolgál.
6, 6 milliárd, 1 milliárd, 8 milliárd. Ennyien kerestek rá az angol horgolás (crochet), kötés (knitting) és varrás (sewing) szavakra a Tiktokon, a fiatalok által leggyakrabban használt videómegosztó alkalmazáson.
A dezső 2019-ben alakult, ruháival Instagramon, de a névvel akár a Szia+-ban is találkozhatunk. Dömötör Dominika, a márka megálmodója, mesél a motivációjáról, a slow fashionről és a dezső arculatáról.
Lainey Molnar illusztrátor, aki rajzain keresztül kapcsolódik a divathoz, és ami még fontosabb: olyan társadalmi problémákról indít diskurzust, amelyek többnyire mindannyiunk számára ismerősek.
Bár a díjátadók, filmpremierek és gálák eredeti célja valami teljesen más volt, mára már az este főpontja egyértelműen a vörös szőnyeg, ahol minden híresség megjelenik és bemutatja legújabb ruháit.
Bár nem vagyunk annak a hívei, hogy eszetlen módon ideig-óráig tartó trendeket kövessünk, azért inspirációért nem árt megnézni, mit tartogat a 2022-es téli divat.
Új fejezetet írt a divatvilágban a Petite Anita Janik. Eddig még soha nem kapott esélyt magyar divatbemutatón petite size tervező.
Boa Tünde Rozáliával beszélgettem, a kecskeméti Tünde Divat butik tulajdonosával. Szóba került a butik története, annak állandó vásárlói köre; de a nehezen elérhető és lelkileg megterhelő fenntarthatóság kérdése is.
A pályázat keretében 16-25 éves fiatalok készítettek az eredeti termékek vásárlásának előnyeit bemutató kreatív videókat és plakátokat három kategóriában. A nyerteseket a zsűri bruttó 150.000 forint pénzjutalommal díjazta.
Napjainkban az egyik legsúlyosabb probléma az éghajlatváltozást illetően a “fast fashion”. Rengeteg ruhát gyártanak le nap mint és a cél, hogy a legújabb márkákat minél gyorsabban eljutassák a fogyasztókhoz.
A divatipar célja, hogy gyorsan és minél több embert érhessen el, ezt a fogyasztás központú rendszert a Fast Fashion reprezentálja a legjobban, aminek legfőbb platformjául a digitális világ szolgál.
6, 6 milliárd, 1 milliárd, 8 milliárd. Ennyien kerestek rá az angol horgolás (crochet), kötés (knitting) és varrás (sewing) szavakra a Tiktokon, a fiatalok által leggyakrabban használt videómegosztó alkalmazáson.
A dezső 2019-ben alakult, ruháival Instagramon, de a névvel akár a Szia+-ban is találkozhatunk. Dömötör Dominika, a márka megálmodója, mesél a motivációjáról, a slow fashionről és a dezső arculatáról.
Lainey Molnar illusztrátor, aki rajzain keresztül kapcsolódik a divathoz, és ami még fontosabb: olyan társadalmi problémákról indít diskurzust, amelyek többnyire mindannyiunk számára ismerősek.
Bár a díjátadók, filmpremierek és gálák eredeti célja valami teljesen más volt, mára már az este főpontja egyértelműen a vörös szőnyeg, ahol minden híresség megjelenik és bemutatja legújabb ruháit.
Bár nem vagyunk annak a hívei, hogy eszetlen módon ideig-óráig tartó trendeket kövessünk, azért inspirációért nem árt megnézni, mit tartogat a 2022-es téli divat.
Új fejezetet írt a divatvilágban a Petite Anita Janik. Eddig még soha nem kapott esélyt magyar divatbemutatón petite size tervező.
Boa Tünde Rozáliával beszélgettem, a kecskeméti Tünde Divat butik tulajdonosával. Szóba került a butik története, annak állandó vásárlói köre; de a nehezen elérhető és lelkileg megterhelő fenntarthatóság kérdése is.
A pályázat keretében 16-25 éves fiatalok készítettek az eredeti termékek vásárlásának előnyeit bemutató kreatív videókat és plakátokat három kategóriában. A nyerteseket a zsűri bruttó 150.000 forint pénzjutalommal díjazta.