fbpx

Minimalizmus egy vállalkozás életében – 5 tipp a kezdéshez

A kevesebb több – az üzleti életben is. A minimalizmus a fölösleges dolgokról való lemondást jelenti annak érdekében, hogy arra összpontosíthass, ami igazán fontos, ami az életednek értelmet ad. Ami örömöt szerez és értéket jelent.
HIRDETÉS
HIRDETÉS

szerző: Hofer Noémi, jogi szakokleveles közgazdász, nemzetközi adószakértő

Szerintem leginkább az „épp elég” kifejezéssel azonosítható, amikor éppen annyit birtokolsz, amennyire szükséged van. Se többet, se kevesebbet. Erősen egybecseng a fenntarthatóság gondolatával is, amennyiben mindkettő elutasítja a pazarlást, a túlfogyasztást.

A minimalista látásmód nemcsak a lakókörnyezetben, a lakás berendezésében, a ruhatár kialakításában vagy az étkezésben mutatkozhat meg, hanem abban is, hogyan építed fel és milyen elvek mentén vezeted a vállalkozásodat a mindennapokban.

Minimalizmus egy vállalkozás életében
Fotó: Hofer Noémi

Lássunk 5 minimalista elvet az üzleti életben:

1. A minőség a mennyiség felett

A minimalizmus magasabb minőséget is jelent, mivel azt a kevesebbet, elegendőnek ítéltet jobban, még alaposabban megválogatod, hogy tartósan tudd használni, hasznosítani. Legyen az a valami akár tárgy, akár egy elmélet, egy elgondolás, vezetési módszer.

Az üzleti terved készítése jó esetben a stratégiád meghatározásával kezdődik. Aminek lényeges része a küldetésed és a céljaid meghatározása. A minimalista megközelítés ezen a téren azt jelenti, hogy legyen kevés vagy akár csak egyetlen célod, de döntéseidnél mindig tartsd szem előtt, motiváljon a nehezebb időnkben is, és az összes munkatársad, főbb beszállítód tudjon azonosulni vele.

Tartsd előbbre valónak a minőséget a mennyiségnél egyéb területeken is: például a munkatársak, az alapanyagok vagy akár a kommunikációs felületek kiválasztásakor.

2. Rend és átláthatóság

Ha világos, rendezett elvek szerint vezeted a cégedet, meglátod, sokkal könnyebb dolgod lesz. Nem csapnak össze a fejed felett a hullámok, mert a kollégák is tudnak, mernek szabadon dönteni. Nem torpannak meg minden apró akadály vagy kérdés előtt, mert nincsenek tisztában azzal, hogy mit is szeretne a főnök. Ha mindenki ismeri a vállalati stratégiát, azonosul a célokkal, kérdezhet szabadon, mert nincsenek nagy titkok, akkor az üzletmenet is gördülékenyebb.

Az ügyfeleim körében is látom, mennyire hasznos, amikor vannak alapvető szabályok, folyamatok, amelyeket mindenki ismer és könnyedén tud alkalmazni. Ez a kisebb cégeknek is segít, még ha kezdetben azt is gondolják, hogy csak a nagy multiknál van értelme lépésről lépésre meghatározott folyamatokat bevezetni.

Nem az a cél, hogy ezek a rendszerek borzasztóan bonyolultak legyenek, hanem éppen az, hogy megkönnyítsék a napi működést. Például ha tudod, hogyan szerződj egy beszállítóval – mert van kialakított, jól átgondolt folyamatod –, milyen feltételeket kérj és fogadj el, az egyszerűsíti és olcsóbbá is teszi a működést.

3. Tudatosság

Szerencsére a környezettudatosság és az egészségtudatosság mellett a pénzügyi tudatosság is egyre gyakoribb beszédtéma. Viszont semmiképp ne kapkodj vele, nem érdemes. Sokszor több kárt teszel, mint amennyi hasznot hajtasz.

Hosszú távon egyáltalán nem éri meg folyton csak tüzet oltani egy cégben, mert az állandósult stresszben mindenki kiég. Ha az előző pontokban leírtakat alkalmazod, akkor ez az elv is könnyebben válik mindennapjaid részévé.

Legyen oka a tetteidnek, az elgondolásaidnak, vagyis legyél következetes, és gondolkodj hosszú távon. A vállalkozásodat több évre, évtizedre hoztad létre. Inkább haladj átgondoltan, lépésről lépésre, mint körbe-körbe vagy cikkcakkokat leírva.

4. Nem mindig a növekedés az elsődleges cél

Van, amikor nem a növekedés az elsődleges cél, hanem az, hogy megtarsd a jelenlegi vevőidet. Érd el, hogy minél többen visszatérjenek, és rendszeres időközönként vásároljanak a termékeidből, szolgáltatásaidból. Ismerd meg őket minél jobban, tudj meg róluk minél több olyan információt, amely hasznos lehet a tevékenységed fejlesztéséhez.

Ha a szolgáltatásod lehetőséget ad rá, próbálj közösséget formálni belőlük. Azaz hozz ki a legtöbbet abból, ami van, mielőtt továbblépnél a növekedés felé. Ez a lépcsőfok szinte minden sikeres vállalkozás életében bekövetkezik. Ilyenkor hasznos megállni és elgondolkodni, hogy mit is szeretnél: tényleg nagyobbá válnál, vagy maradnál a jelenlegi szinten, és abból hoznál ki még többet.

5. Tiszta, világos kommunikáció

Nem lehet mindig teljesen nyíltan kommunikálni, bizonyos információkat néha meg kell tartanod magadnak. De míg az üzleti titkaidat nem is teregeted ki, azért a kommunikációd lehet őszinte.

Ha valamit nem szeretnél megosztani akár a munkatársaiddal, akár az üzleti partnereiddel, azt közölheted egyszerűen, az igazsághoz hűen: „Sajnálom, de ez bizalmas üzleti információ, amit nem oszthatok meg.” Ugye, milyen profin hangzik?

Amit kimondasz, az viszont legyen egyértelmű, és feleljen meg a valóságnak. Ne hazudj a vevőidnek, ne csúsztass a terméked leírásában, ne beszélj mellé egy üzleti prezentáción. Ne vágd át az állásinterjún a jelentkezőket, mert ha néhány hét után becsapva érzik magukat, akkor rossz híredet kelthetik, akár maradnak, akár felmondanak.

+1 TIPP: Ha rendszeresen szeretnél közérthető, gyakorlati pénzügyi, gazdasági tippeket, ötleteket olvasni, kövesd az @hofernoemi.hu Instagram-oldalamat is gazdasági ismereteid bővítéséhez és a vállalkozásod fejlesztéséhez. Ott elmondhatod a véleményedet is, egyre izgalmasabb és aktívabb beszélgetések alakul ki a blogcikkeim témáiban is.

Remélem, a leírtakkal sikerül elősegítenem a vállalkozásod sikerét.Ezek a tanácsok általánosságban értendők. Az, hogy a te vállalkozásodra miként alkalmazhatók, függ a vállalkozásod konkrét, általam nem ismert helyzetétől.

Szeretnél gyakorlati segítséget kapni, hogy a vállalkozásod jobban működjön és sikeresebbé válhasson? Gazdasági, pénzügyi, üzleti problémád megoldásával kapcsolatban lenne kérdésed hozzám? Látogass el a www.hofernoemi.hu oldalra, ahol részletesebben is megismerheted a szolgáltatásaimat, és írhatsz nekem. De akár itt, a blogom Kapcsolat oldalán található elérhetőségemen is megkereshetsz.

Jogi szakokleveles közgazdászként és okleveles nemzetközi adószakértőként, 22 éves gazdasági felsővezetői tapasztalattal a hátam mögött kis és nagy cégeknek kínálok gazdasági, pénzügyi, üzletviteli tanácsadást. Néhány éve a Forbes magazin a 20 legbefolyásosabb nő közé sorolt az üzleti életben.

Hirdetés

Instagram

HIRDETÉS

Kapcsolódó cikkek


Warning: Undefined variable $posts in /home/bodizhu1/public_html/_sites/kollektivmagazin/wp-content/themes/hello-theme-child-master/functions.php on line 32