fbpx

Az ősz a színes falevelek, a kisebb-nagyobb kirándulások évszaka. Elhoztam ma nektek néhány tippet, merre induljatok, ha egy kicsit kiruccannátok!

Mikor elkezdtem gondolkodni rajta, miket írjak erre a listára, először kicsit bajban voltam, aztán ahogyan elindultam a lakókörnyezetemhez közel eső helyeket végiggondolva, két perc után arra jutottam, ez egy sorozatcikk lesz. Mert csak a budai oldalon több száz útvonal, vagy akár csak érdekesség van, amit érdekes meglátogatni. Nézzünk is meg ebből párat!

Hármashatárhegy

A Hármashatárhegyben az a jó, hogy viszonylag nagy területen fekszik, így a második és harmadik kerületből, sőt Solymár felől is megközelíthetjük. Bármerre indulunk, biztosan élvezni fogjuk a túrát, de nézzünk néhány konkrétumot!

Reptér

A Hármashatárhegyi repülőtér a hűvösvölgyiek egyik kedvenc kutyasétáltató helye. Villamossal (56,56A,61) kell elmenni a hűvösvölgyi végállomásig, onnan elindulni a Hidegkúti útra, és az első utcán besétálva elérjük az erdőt. Itt, ha az erdő melletti betonúton egyenesen felsétálunk, akkor pont a reptérre lyukadunk ki. De az ezzel párhuzamos erdei utat is választhatjuk természetesen.

Budai kirándulóhelyek I. rész

Nemrég ugyan a hely visszakapta reptéri használatijogát, de olyan kevés forgalommal bír, hogy azt gondolom, nem zavarja a kirándulókat, és vica-versa. Gyerekekkel is érdemes ide jönni, mert a reptér lényegében egy hatalmas mező, amit körbevesznek hegyek-dombok. Biciklizni is alkalmas, és a kisebbekkel is simán megmászható a legkisebb csúcs. Akik pedig magasabb szinten űzik a túrázást, ők a hangárokkal szembeni magas csúcsot is megcélozhatják, ahol egy kifutó pályát találnak, innen szoktak indulni az ejtőernyősök.

Guckler Károly kilátó

A nemrégiben felújított, fa szerkezetes, furcsa gömbre hasonlító kilátó ma már esküvő helyszínként is szuperál, de azért nagyrészt a kirándulók veszik birtokba. Ide több útvonal is vezet, én személy szerint a már említett repülőtér felől közelítettem meg legutóbb. Ez egy jó fél-háromnegyed órás út az erdőn keresztül.

A kilátópont része egyébként az országos Kéktúra útvonalnak is. Akik az egyszerűbb utat szeretnék választani ide, ők a Kolosy térről a 65-ös vagy a 65A jelzésű busszal kell, hogy a Fenyőgyöngye megállóig utazzanak. Itt található a hármashatárhegyi autóút, ezt kíséri a sétány, amin fel lehet jutni a kilátóig. Egyszer mindenképpen érdemes ellátogatni ide, mert azon kevés pontok egyike, amikről a Duna összes hídja belátható.

Apáthy szikla

Ez a hely tökéletes egy kora őszi esti borozáshoz, beszélgetéshez, de kisgyerekes kiruccanáshoz is, mert nagyon könnyű eljutni hozzá, mégis a János hegy panorámája fogad minket. A Batthyány téren a 11-es buszra kell felszállni, és a másik végállomáson, a Nagybányai úton leszállni. A sziklához pont ez az út vezet, a Nagybányai, amin ráadásul odafele csak lefele kell haladni, majd a 62-es számnál befordulni balra.

Észre fogjuk venni, mert az erdei út elején rögtön van egy apró kilátópont. Itt azért körültekintően közlekedjünk, mert viszonylag vékony a sétány, de maximum 10 perc alatt ki is jutunk a sziklához. Ahol pedig letelepedhetünk kicsit, ahogy említettem, szerintem ez egy szuper hely délutáni beszélgetésekhez, vagy akár naplemente nézéshez, csak a szemetünkre figyeljünk mindenképpen, hogy ne hagyjunk ott semmit! Az ücsörgés előtt, vagy után egyébként érdemes továbbmenni az erdei úton, mert végig csodás panoráma kíséri azt.

Budai kirándulóhelyek I. rész
Gül baba türbéje és a Józsefhegy

Kissé kilóghat a sorból a Gül baba türbéje, de nem tudtam kihagyni, annyira gyönyörű hely! A zajos Margit körúttól csupán 10 percnyi sétára található török emlékmű olyan szépen rendezett emeletes kerttel rendelkezik, hogy szerintem felér egy rövidke kirándulással. A felső részről rálátni a városra, építészetileg is érdekesség, a parkban pedig rózsák közt időzhetünk a padokon.

A Bem mozinál kell átjönnünk ehhez a látványhoz a zebrán, elindulni a Margit utcán felfele, és rögtön a Mecset utcába fordulni jobbra, majd ennek a végén egy kis átvezető úton ott is termünk a helyszínen.

A József-hegyi kilátó innen már csak 23 perc sétára van felfele, a Vérhalom tér szomszédságában, de mivel ez egészen emelkedős, autóút, nem erdei, így javaslom inkább, hogy a Margithídnál vagy a Zivatar utcánál szálljunk buszra. Persze a bevállalósak simán felmehetnek gyalog is!

Budai kirándulóhelyek I. rész

Szintén a Bem mozi mellett található a 91-es és a 291-es busz megállója (ezek állnak meg az említett Zivatar utcánál is), ezek közül bármelyik jó nekünk, a lényeg, hogy a Vérhalom tér megállónál szálljunk le. Ez egyébként egy hatalmas, modern, jól felszerelt játszótér, ahol én a fél gyerekkoromat töltöttem annak idején. Emellett haladva tovább, az Áfonya utcát kell megtalálnunk, amin felsétálva végül jobbra meg is pillanthatjuk a kilátót.

Ennek a helynek pont jót tesz az ősz és a levélhullás, mert sokkal jobban belátni ilyenkor a várost. Jöhetünk ide kutyával, vagy gyerekkel is, viszonylag kis területről beszélünk, pont ezért olyan barátságos és kellemes. A kilátó melletti lankás zöld terület tökéletes piknikezésre, vagy egy jó kis unó partira a barátokkal. Ráadásul a kilátó alatt található a Szemlőhegyi barlang is, ami Budapest egyedülálló cseppkőbarlangja.