fbpx
HIRDETÉS

Az ősz a színes falevelek, a kisebb-nagyobb kirándulások évszaka. Elhoztam ma nektek néhány tippet, merre induljatok, ha egy kicsit kiruccannátok!

Mikor elkezdtem gondolkodni rajta, miket írjak erre a listára, először kicsit bajban voltam, aztán ahogyan elindultam a lakókörnyezetemhez közel eső helyeket végiggondolva, két perc után arra jutottam, ez egy sorozatcikk lesz. Mert csak a budai oldalon több száz útvonal, vagy akár csak érdekesség van, amit érdekes meglátogatni. Nézzünk is meg ebből párat!

Hármashatárhegy

A Hármashatárhegyben az a jó, hogy viszonylag nagy területen fekszik, így a második és harmadik kerületből, sőt Solymár felől is megközelíthetjük. Bármerre indulunk, biztosan élvezni fogjuk a túrát, de nézzünk néhány konkrétumot!

Reptér

A Hármashatárhegyi repülőtér a hűvösvölgyiek egyik kedvenc kutyasétáltató helye. Villamossal (56,56A,61) kell elmenni a hűvösvölgyi végállomásig, onnan elindulni a Hidegkúti útra, és az első utcán besétálva elérjük az erdőt. Itt, ha az erdő melletti betonúton egyenesen felsétálunk, akkor pont a reptérre lyukadunk ki. De az ezzel párhuzamos erdei utat is választhatjuk természetesen.

Nemrég ugyan a hely visszakapta reptéri használatijogát, de olyan kevés forgalommal bír, hogy azt gondolom, nem zavarja a kirándulókat, és vica-versa. Gyerekekkel is érdemes ide jönni, mert a reptér lényegében egy hatalmas mező, amit körbevesznek hegyek-dombok. Biciklizni is alkalmas, és a kisebbekkel is simán megmászható a legkisebb csúcs. Akik pedig magasabb szinten űzik a túrázást, ők a hangárokkal szembeni magas csúcsot is megcélozhatják, ahol egy kifutó pályát találnak, innen szoktak indulni az ejtőernyősök.

Guckler Károly kilátó

A nemrégiben felújított, fa szerkezetes, furcsa gömbre hasonlító kilátó ma már esküvő helyszínként is szuperál, de azért nagyrészt a kirándulók veszik birtokba. Ide több útvonal is vezet, én személy szerint a már említett repülőtér felől közelítettem meg legutóbb. Ez egy jó fél-háromnegyed órás út az erdőn keresztül.

A kilátópont része egyébként az országos Kéktúra útvonalnak is. Akik az egyszerűbb utat szeretnék választani ide, ők a Kolosy térről a 65-ös vagy a 65A jelzésű busszal kell, hogy a Fenyőgyöngye megállóig utazzanak. Itt található a hármashatárhegyi autóút, ezt kíséri a sétány, amin fel lehet jutni a kilátóig. Egyszer mindenképpen érdemes ellátogatni ide, mert azon kevés pontok egyike, amikről a Duna összes hídja belátható.

Apáthy szikla

Ez a hely tökéletes egy kora őszi esti borozáshoz, beszélgetéshez, de kisgyerekes kiruccanáshoz is, mert nagyon könnyű eljutni hozzá, mégis a János hegy panorámája fogad minket. A Batthyány téren a 11-es buszra kell felszállni, és a másik végállomáson, a Nagybányai úton leszállni. A sziklához pont ez az út vezet, a Nagybányai, amin ráadásul odafele csak lefele kell haladni, majd a 62-es számnál befordulni balra.

Észre fogjuk venni, mert az erdei út elején rögtön van egy apró kilátópont. Itt azért körültekintően közlekedjünk, mert viszonylag vékony a sétány, de maximum 10 perc alatt ki is jutunk a sziklához. Ahol pedig letelepedhetünk kicsit, ahogy említettem, szerintem ez egy szuper hely délutáni beszélgetésekhez, vagy akár naplemente nézéshez, csak a szemetünkre figyeljünk mindenképpen, hogy ne hagyjunk ott semmit! Az ücsörgés előtt, vagy után egyébként érdemes továbbmenni az erdei úton, mert végig csodás panoráma kíséri azt.

Gül baba türbéje és a Józsefhegy

Kissé kilóghat a sorból a Gül baba türbéje, de nem tudtam kihagyni, annyira gyönyörű hely! A zajos Margit körúttól csupán 10 percnyi sétára található török emlékmű olyan szépen rendezett emeletes kerttel rendelkezik, hogy szerintem felér egy rövidke kirándulással. A felső részről rálátni a városra, építészetileg is érdekesség, a parkban pedig rózsák közt időzhetünk a padokon.

A Bem mozinál kell átjönnünk ehhez a látványhoz a zebrán, elindulni a Margit utcán felfele, és rögtön a Mecset utcába fordulni jobbra, majd ennek a végén egy kis átvezető úton ott is termünk a helyszínen.

A József-hegyi kilátó innen már csak 23 perc sétára van felfele, a Vérhalom tér szomszédságában, de mivel ez egészen emelkedős, autóút, nem erdei, így javaslom inkább, hogy a Margithídnál vagy a Zivatar utcánál szálljunk buszra. Persze a bevállalósak simán felmehetnek gyalog is!

Szintén a Bem mozi mellett található a 91-es és a 291-es busz megállója (ezek állnak meg az említett Zivatar utcánál is), ezek közül bármelyik jó nekünk, a lényeg, hogy a Vérhalom tér megállónál szálljunk le. Ez egyébként egy hatalmas, modern, jól felszerelt játszótér, ahol én a fél gyerekkoromat töltöttem annak idején. Emellett haladva tovább, az Áfonya utcát kell megtalálnunk, amin felsétálva végül jobbra meg is pillanthatjuk a kilátót.

Ennek a helynek pont jót tesz az ősz és a levélhullás, mert sokkal jobban belátni ilyenkor a várost. Jöhetünk ide kutyával, vagy gyerekkel is, viszonylag kis területről beszélünk, pont ezért olyan barátságos és kellemes. A kilátó melletti lankás zöld terület tökéletes piknikezésre, vagy egy jó kis unó partira a barátokkal. Ráadásul a kilátó alatt található a Szemlőhegyi barlang is, ami Budapest egyedülálló cseppkőbarlangja.

Fotók: Tajnay Dorottya

Hirdetés

Instagram

HIRDETÉS

Kapcsolódó cikkek

Warning: Undefined variable $posts in /home/bodizhu1/public_html/_sites/kollektivmagazin/wp-content/themes/hello-theme-child-master/functions.php on line 32