fbpx

Budai kirándulóhelyek II. rész

HIRDETÉS

Ugyan az időjárás most kicsit borúsra fordult, de szombaton újra kirándulóidő várható. Éppen ezért összeírtuk nektek a második részét a budai kirándulóhely ajánlónknak.

Pilisborosjenő

Erről a részről az első, ami beugrik mindenkinek az talán a levendulás. Ennek azonban már nincsen szezonja, viszont a tavaszi virágültetvénytől nem messze, jó időben mindig lovak legelésznek. Itt kezdődik a túraútvonal is, mely több érdekességhez is elvezet minket, mint a Teve-szikla, és az Egri vár másolata, amikről lejjebb írunk. Megtekinthetjük ezeket, vagy csak elindulhatunk a környező hegyek-dombok bármelyikét felfedezni, hiszen akármerre indulunk, gyönyörű kilátás, lombos erdők, egy kőfejtő, és vadlesek várnak bennünket.

Teve szikla

A földúton haladva az országos kéktúra jelzését kell követnünk, hogy bejussunk az erdőbe, majd megérkezzünk az impozáns sziklafalakhoz. Itt, ha a szirtre kiállunk, láthatjuk szemben a Teve-szikla névre hallgató különlegességet, ami nevéhez híven tényleg úgy néz ki ment egy teve. Egy kisebb ösvényen lefele haladva közelebbről is megtekinthetjük a kőegyüttest, de legyünk óvatosak, ha felmászunk rá! Mielőtt azonban lesétálnánk hozzá, gyönyörködjünk kicsit a körülöttünk elterülő hegyek látványában!

kirándulóhelyek
Fotó: Tajnay Dorottya
Az Egri vár másolata

A Teve-sziklától két féle képpen juthatunk el a várromhoz, egyik a kék jelzés követése, másik pedig a szikla aljánál induló földút, amin autóval is lehet közlekedni. Jó 20 percnyi séta után majd jobbra találjuk meg a híres Egri vár másolatát. Hogyan kerülhet Pilisborosjenő határába az Egri vár? Annak idején, mikor filmet késztettek a nagy sikerű regényből, a forgatások helyszínéül ezt a területet választották, azonban itt eredendően nem volt vár, ezért a semmiből kellett felhúzni egyet. És mivel valódi kövekből építették fel az erődítményt, nem csak egyszerűbb, bontható eszközökből, így a forgatások után úgy döntöttek, maradjon, mert abszolút beleillik a pilisi látképbe. Így nem mozdították el helyéről, és milyen jól tették, hiszen azóta sokan jártak a csodájára.

Nagykovácsi

Ha picit szeretnénk kiszakadni a főváros zajából, de nem akarunk órákat utazni, Nagykovácsi az egyik legjobb választás. Gyönyörűen felújított főterén elidőzhetünk egy csésze kávé mellett, de a templom mellett elindulva, a nyugodt kertváros utcáin túl a Nagyszénási kopárokat is megcsodálhatjuk. A Kossuth Lajos utca mentén haladva a sárga jelzést kell keresünk, ez visz fel minket az erdőbe. Nyugodt, csöndes, ligetes erdőben találhatjuk magunkat, ami után a kék keresztet követve a Nagyszénás dombjaira érkezünk. Innen belátni Nagykovácsit, jó időben pedig akár Solymárig is ellátni. Ez a túra azért szuper, mert családosan, gyerekekkel is könnyedén teljesíthető, egy-két óra alatt, de a komolyabb kihívásra vágyóknak is megfelelő, hiszen kibővíthető egy akár hat órás kirándulásra is a közeli dombokon.

kirándulóhelyek
Fotó: Katona Bori

Hirdetés

Instagram

HIRDETÉS

Kapcsolódó cikkek

Warning: Undefined variable $posts in /home/bodizhu1/public_html/_sites/kollektivmagazin/wp-content/themes/hello-theme-child-master/functions.php on line 32