Az UNICEF Magyarország arra buzdít mindenkit, hogy klisés és fantáziátlan – lássuk be, olykor néha felesleges – ajándékok vásárlása helyett tegyünk jót azokkal, akiknek valóban nagy szükségük van rá.
Egy újabb pár zokni, egy sokadik bögre, vagy színes illatgyertyagyertya is frappáns ötlet lehet adott esetben, de az UNICEFnek van egy még jobb tippje. A www.unicef.hu/adjtorodest oldalon a gyermekjogi szervezet összegyűjtötte mindazokat az átlagos ajándékokat, amelyekre könnyedén elköltünk 2-4-6 ezer forintot. A kétezer forintos fürdőbombától a hatezer forintos kötött pulóverig mindenki kiválaszthatja a kedvenc közhelyes karácsonyi tárgyát, majd az arra költendő összegből megvásárolhat egy igazán értékes csomagot. Élelmiszert a 149 millió, alultápláltságtól szenvedő öt év alatti gyermeknek, takarót a 415 millió háborús körülmények között élő gyereknek, higiéniai- és oktatási csomagot azoknak a gyerekeknek, akik nem férnek hozzá a legalapvetőbb szolgáltatásokhoz sem. Egy darab bögre áráért egy teljes család jut hozzá a legfontosabb gyógyszerekhez, fertőtlenítőszerekhez, szappanhoz, míg egy sál árából súlyosan alultáplált gyermekeknek lehet 60 adag terápiás élelmet vásárolni. A felajánlásokért cserébe a karácsonyi shoppingolók két dolgot is kapnak: a jó érzést, hogy segítettek a legvédtelenebb gyerekeken és egy ajándékdobozt, amelyet a fa alá tehetnek, vagy digitálisan elküldhetnek szeretteiknek.
A lakosság mellett az UNICEF Magyarország a cégekhez is fordul az idei karácsonyi szezonban. A megszokott évzáró bulikra idén aligha kerülhet sor. A Jótékony Karácsony felhívás célja, hogy az így megtakarított összeg egy részével a vállalatok is hozzájáruljanak a gyerekek karácsonyához, és a kollégák közös döntéssel támogassanak egy általuk választott ügyet az UNICEF tevékenységén belül. Így, ha együtt bulizni nem is, de együtt jót tenni tudnak az ünnep jótékony szellemében.