Minden alkalommal más lesz a zeneszerző és zenekar, a képzőművész, az intermédia, multimédia művész, és minden alkalomra meghívnak egy-két különleges „special guest” – meglepetés alkotót/szereplőt – a színház, a tánc, a zene, vagy a képzőművészet világából.
Minden Kérész Művek közösségi alkotás, mely egyetlen egy nap alatt jön létre. A társulat művészei egy előre megadott témára, egyetlen intenzív nap alatt hoznak létre új, egyedi, egyszeri és megismételhetetlen performansz-eseményt. Így minden Kérész Művek egyszerre premier és darabtemetés, előadás először és utoljára. Ami aznap este történik, az abban a formájában soha többet nem látható.
Nincs színpad, nincs nézőtér. A nézők (nem pandémiás időben) és művészek, mint egy kávéházban, asztaloknál ülve kötetlenül beszélgethetnek, miközben folyamatosan vizuális, zenei és színházi akciók történnek körülöttük, kis színpadokon, a folyosón, az előtérben, az udvaron vagy akár a háztetőn.
A Kérész Művek meghatározhatatlan műfajára talán a „kortárs performansz varieté” lehetne a legjobb kifejezés. A spontaneitás és a pontos kidolgozottság paradox módon, egyszerre érvényesül.
Az immár 58 alkalmat megélt Kérész Művek e tavaszi, március 13-án induló sorozata annyiban tér el az eddigiektől, hogy a nézők is meghatározhatják az előadások témáit, és hogy az állandó alkotó/performer csapat – az Artus tagok – mellett vendégművészeket is meghívnak.
Minden alkalommal más lesz a zeneszerző és zenekar, a képzőművész, az intermédia, multimédia művész, és minden alkalomra meghívnak egy-két különleges „special guest” – meglepetés alkotót/szereplőt – a színház, a tánc, a zene, vagy a képzőművészet világából.
Minden szombati napot, alkotó folyamatot végig kísér egy-egy elméleti szakember, elemző-megfigyelő, (művészettörténész, szociológus, filozófus), aki az előadást követően tanulmányt ír a látottakról. Vajon egy ilyen közösségi alkotói módszer lehet-e egy olyan társadalmi modell, aminek a szabadság, a tiszta keretek, a figyelem, a tisztelet, a kreativitás és az együttműködés az alapja? Lehet-e, hogy mindez ne csak a színpadon vagy a monitoron, hanem az életben is megvalósuljon?
Zeneszerzők / Zenei vezetők:
Balogh Máté, Baráth Bálint, Lukács László, Palojtay János, Philipp György, Porteleki Áron, Tóth Szabolcs, Zombola Péter
Zenekarok / Zenészek:
Bakai Marci, Gara Misel, Kalmár Tibor, Mótyán Tibor, Tóth Szabolcs
Heppes Miklós, László Lilla, Lukács László, Szabó Balázs (Mandala System)
Mező Péter, Veér Csongor, Kondor Péter, Ölveti Mátyás (Akkord vonósnégyes)
Bartek Zsolt, Kertész Endre, Mózes Zoltán, Philipp György (PSH)
Baráth Bálint, Goda Sára, Razvaljajeva Anasztázia, Szigetvári Andrea
Ágoston Béla, Makkai Dániel, Porteleki Áron, Somló Dávid (Dorota)
Miklós Szilveszter, Palojtay János
Philipp György, Zombola Péter
Special guests / Alkotó performerek:
Bodor Johanna, Boross Martin, Cserepes Gyula, Egyed Bea, Fekete Ádám, Formanek Csaba, Furulyás Dóra, Gergye Krisztián, Gyabronka József, Hrotkó Heléna, Kancsó Luca, Krámer György, Lőrinc Katalin, Novák Péter, Podmaniczky Dorottya, Raubinek Lili, Vavra Julcsi
Intermédia művészek:
Hajdu Gáspár, Langh Róbert, Nagy Ágoston – Stoci, Samu Bence, Szegedy-Maszák Zoltán, Szécsényi-Nagy Loránd, Sztojanovics Andrea
Képzőművészek:
Csató József, Bodóczky Antal, Forrai Ferenc, Nádor Tibor, Sinkovics Ede
Elemző megfigyelők:
Artner Szilvia Sisso, Kenyeres István, Králl Csaba, Jászay Tamás, Rényi András, Turbuly Lilla
Artus alkotó performerek:
Bakó Tamás, Dombi Kati, Kocsis Gábor, Mikó Dávid, Mayer Zita, Mózes Zoltán, Nagy Csilla, Szalay Henrietta
Fénytervező:
Kocsis Gábor
Hangtechnikus:
Szabó Áron ‘Vasaló’
Hangmérnök:
Kolozsi Péter
Videó:
Lajti Balázs, Lukács Mihály, Pogonyi Dávid
Produkciós asszisztensek:
Hodován Mária, Fazekas Anna
Produkciós vezető:
Hodován Margit
Rendező:
Goda Gábor
Közvetítések linkje: