fbpx

Mellőzött városok: egy nap Vácon

A Dunakanyar felé utazva a legtöbben megállnak már Szentendrénél, vagy elmennek Visegrádig, esetleg Nagymarosra. Miközben Vácról megfeledkezik mindenki. Pedig érdemes egy teljes napot rászánni!
HIRDETÉS

Vác Budapesttől nagyjából 40 kilométerre található, a Duna kanyarulatában. Először a XI. században említették írásos formában, ebből kifolyólag már legalább ezer éves múltra tekint vissza. Ha ide látogatunk, mindenképpen egy egész napot töltsünk el a településre, mert bőven van mit megnézni a környékén.

Mielőtt azonban elérnénk Vác határát, érdemes egy kitérőt tennünk Vácrátótnál, ugyanis április 14-én újranyitott a Nemzeti Botanikus Kert, amit vétek lenne kihagyni! Jelenleg a kültéri részeit csodálhatják meg a vendégek, de így is hatalmas területet járhatunk be, és elképesztő természeti különlegességeket láthatunk. Az arborétum hírei szerint kinyíltak a tulipánok, nárciszok, magnóliafák, és a díszcseresznyék is, tehát egy teljes színkavalkád vár minket. A kertről egyébként ebben a cikkünkben írtunk részletesebben.

Vác
Fotó: Tajnay Dorottya

Miután jól elfáradtunk a hosszú sétában, vegyük célba Vác főterét! Ekkorra már biztosan megéheztünk, ezért teljes szívvel ajánlom a Március 15. téren található Magóra nevű vegán éttermet, aminek belső tere egy elegáns fine-dining-ra emlékeztet. A legjobb azonban szerintem az, mikor jó idő van és kiülhetünk a teraszára, ahonnan rálátunk a mesés épületekre, miközben ínycsiklandó falatokat lakmározunk. Őszintén mondom, az egyik leghangulatosabb vegán étterem közel s távol a Magóra, és olyanok is találnak az ételek között fogukra valót, akik nem ezt az életmódot követik. Jelenleg a korlátozások miatt csak elviteles formában működik, de bízzunk benne, hogy mire beköszönt az igazán jó idő, addigra legalább a teraszokat igénybe lehet venni!

Ha kellőképpen kipihentük magunkat és jól is laktunk, akkor indulhat a következő felvonás, Vác főterének felfedezése. A gyönyörűen rendbetett és parkosított városrész az országunk egyik legszebb barokk tere. Jellegzetessége az egykori domonkos templom, ami 1669-1755 között épült, homlokzatát kisebb-nagyobb szobrok díszítik. Érdekesség még a Városháza impozáns épülete, vagy a gyönyörűen cizellált Nagypréposti Palota. Mindemellett pedig megmaradt Vác kellemes, falusi hangulata is, mely lassulásra, megnyugvásra inspirál, az izgalmas kapualjakkal és csempékkel diszített házakkal.

Vác
Fotó: Tajnay Dorottya

A Március 15. tér körbejárása után biztosan sokan megkívánnak egy finom kávét, amit nem is lenne jobb máshol eltölteni, mint a Dunaparton. A főtérről lesétálva az utolsó saroknál találunk egy kedves kis cukrászdát, ahol biztosan mindenki kortyolhat ízlésének megfelelő kávét és édességet, amivel kiülhet a vízpartra, bámulni a hullámokat és a lassan elhaladó hajókat. Itt van az egykori várrom is, melyből nem sok maradt fent, hiszen az 1648-as lerombolása után sosem építették újra.

A kora délutáni pihenőnkön feltöltődve aztán vegyük be Vác óvárosát, és másszuk meg a Kálvária dombot, ahol egy kicsi, kör alakú, várszerű építményt találunk, alsó részén apró kápolnával, körülötte füves-fás térséggel. Az erődítmény tetején a kálvária jelenetet ábrázoló szobor együttest láthatjuk, a dombról pedig csodás kilátás tárul elénk a városra és a Dunára.

Ha mindezek után még marad erőnk, akkor sétálgathatunk az óvárosban, vagy visszatérhetünk a Dunapartra megnézni a naplementét egy pohár bor társaságában.

Borítókép: DailyNewsHungary

Hirdetés

Instagram

HIRDETÉS

Kapcsolódó cikkek

Warning: Undefined variable $posts in /home/bodizhu1/public_html/_sites/kollektivmagazin/wp-content/themes/hello-theme-child-master/functions.php on line 32