fbpx

Félnapos kiruccanás Zebegénybe

A Dunakanyar bármelyik oldalról is látogatjuk, gyönyörű látványt nyújt. Mi úgy döntöttünk ezúttal Zebegény felől lesünk ki a fák közül, hogy megcsodálhassuk. Persze előtte azért egy kávéra is beugrottunk a világ egyik legkedvesebb kávézójába!
HIRDETÉS

Utunkat úgy időzítettük, hogy egy kisebb brunch is beleférjen a túra előtt, ugyanis Zebegényben található a Helyben Kávézó, amit mindenképpen ki szerettünk volna próbálni. Budapestről autóval érkeztünk, Szlovákián át, Esztergomot is érintve, mert Solymár környékén élünk, onnan pedig ez volt a legrövidebb út. Zebegény vasútállomásnál kell lekanyarodni az Országútról, itt találjuk egyik oldalon a városkát, másik oldalon a parkolót,  és a hajóállomást a Dunaparton.

A Dunával szembe állva jobbra induljunk el a kerékpárúton, és kis zászlók fogják jelezni a Helyben kávézót, ahova lépcsőn juthatunk fel a fák mellett. Itt egy nagy terasz fogad minket, ahonnan rálátni a folyóra, majd egy hangulatos belső tér fogad fotelekkel, növényekkel. A tulaj pedig elképesztő kedvességgel mesél a különböző kávéfajtákról, és a helyben, környékbeli alapanyagokból készült ételekről. Ezáltal egy olyan otthonos, családias környezetet teremtenek, hogy mi aznap még egyszer visszatértünk hozzájuk, és valószínűleg még máskor is vissza fogunk. Ráadásul abszolút nyitottak minden étkezési formára, így kaptunk például vegán körözöttet is, házi vegán zsemlével. A kávé pedig mennyei volt! Ennélfogva mindenkinek csak ajánlani tudom, hogy ha erre jár, térjen be a Helyben Kávézóba.

A késői reggelink után nekiindultunk az útnak. A parkolóval szembeni vasúti híd alatt átsétálva egy mesebeli városban érezhetjük magunkat, amit hegyek vesznek körbe. A házak között patak csordogál, és egy szép templom helyezkedik el a tér szélén. Ezen túlhaladva jobbra találjuk majd az erdei utat felfele, ami igencsak meredek, de vannak közben padok, ahol megpihenhetünk, és nagyjából egy 10 perces sétára gondoljunk csak, semmi durvára. A tetőre érkezve találjuk a trianoni emlékművet, ettől kb két percnyire pedig a kilátót, ahonnan csodaszép látvány tárul elénk. Innen továbbhaladva a jobb oldali úton további kitekintőket találunk, a gyakorlottak pedig egészen Nagymarosig túrázhatnak. Mi a felső úton egy idő után visszafordulunk, és még egy késő délutáni kávéra beültünk a Helyben kávézóba és utána hazafele vettük az irányt. Akik korábban érkeznek, érdemes úgy tervezni, hogy hazafele Esztergom is beleférjen a programba, ahol a Dunapart mellett halászlevezhetünk vacsorára, majd megtekinthetjük a kivilágított Bazilikát. Mi biztosan így tervezzük a következő utunkat!

Hirdetés

Instagram

HIRDETÉS

Kapcsolódó cikkek

Warning: Undefined variable $posts in /home/bodizhu1/public_html/_sites/kollektivmagazin/wp-content/themes/hello-theme-child-master/functions.php on line 32