A MOME 2020-tól alapítványi formában működik, a fenntartó Moholy-Nagy Művészeti Egyetemért Alapítvány célja pedig az, hogy támogassa az intézmény saját üzleti modelljének kialakítását és egy nemzetközi szinten elismert egyetemi márka felépítését – emlékeztet az egyetem által az MTI-hez kedden eljuttatott közlemény.
Ennek részeként a MOME átfogó nemzetközi piackutatást készül elvégezni Barabási Albert-László világhírű magyar hálózatkutató és szakértői csapata bevonásával. A kutatásban a hálózattudomány eszköztárát felhasználva, adatok alapján térképezik fel a MOME-hoz hasonló, a design és innováció területein sikeres külföldi egyetemeket, a különböző mintákat és jó gyakorlatokat – közölte az intézmény.
Az adatok elemzését és értékelését Barabási Albert-László mellett Szántó András is segíti. A New York-i székhelyű magyar kommunikációs szakember olyan intézmények és márkák stratégiáján dolgozott már, mint a Metropolitan Museum of Art vagy a BMW.
„Adatok nélkül minden állítás csak egy vélemény. Új kutatásunk kiterjed a MOME versenytársainak vizsgálatára, de túlmutat annál. Segít megértenünk a legsikeresebb intézményi modelleket és meghatároznunk azokat a szakmai fókuszterületeket, amikben a MOME egyedi és különleges lehet. Közben új partnerekre sőt, leendő oktatókra is rátalálhatunk” – idézi a közlemény Böszörményi-Nagy Gergelyt, a Moholy-Nagy Művészeti Egyetemért Alapítvány elnökét.
Az átláthatóság és a közösségi ismeretek bővítésének jegyében, a kutatás eredményeit nem csupán a MOME teljes közössége, de a nyilvánosság is megismerheti majd – közölte az egyetem.
Forrás: MTI.