fbpx

Fókuszcsoport: akiket érdemes nézni a YouTube-on

HIRDETÉS
HIRDETÉS

Már évek óta tevékenykednek és a másik, 6lépés csatornájukkal is igazán jó kis projekteket hoztak tető alá, én sajnos csak pár hete találtam rá a Fókuszcsoport csatornára a YouTube-on. De miről is szól a Fókuszcsoport és miért érdemes figyelemmel kísérni a csatornát?

Nagyon lesarkítva, a Fókuszcsoport reakció videókat készít, néha bizonyos vloggereket, influencereket elemeznek, de sokszor beleállnak közéleti kérdésekbe és politikusokba is.  Ha azokra a tipikus, Dancsóféle reakcióvideókra gondolsz, ahol a 10 perces anyag 90 %-a vicces videókból, mémekből áll össze, amire pár humorosnak szánt bevágással reagál az illető, akkor csalódni fogsz. Nem is „fikázásról” beszélhetünk, aminek semmi más célja nincs, mint megszégyeníteni az alanyt.

A Fókuszcsoport valós kritikát fogalmaz meg, miközben azt is kifejtik, az adott videót mivel lehetett volna feldobni, nem csak témaügyileg, de akár technikailag is. Ádám, aki a csatorna arcának tekinthető, ugyanis filmes háttérrel rendelkezik, így pontosan tudja, mitől lesz egy videó a helyén. Legalábbis technikailag mindenképp.

Magyarországon a vitakultúra és a kritikusok munkájának megítélése finoman szólva is a nullával konvergál. A Fókuszcsoport viszont annyira okosan és természetesen csinálja mindezt, hogy felébredt bennem a remény, egyszer itthon is lehet ennek kultúrája. Mindehhez nekem az is hozzájárul, hogy Ádám és az egész videó nem tökéletes. A háttér egy sima szoba, konyhával, ami igen, sokszor kupis, Ádám pedig néha hadar, néha összeszedetlen és saját magával szemben is kritikus. Napról napra, vagyis videóról videóra láthatjuk, ahogy fejlődik ő is és az egész formátum is.

Forrás: Fókuszcsoport Facebook oldal

Olyan nézőpontokat világítanak meg egy-egy kérdés esetében, amelyet talán kevesen, mivel nem mindig a népszerű álláspont az övék. Semmi felszínesség, semmi cukormáz.

Nem áll távol tőlük a közélet és a politika sem, de még egy olyan „kattintásvadász” videóról is tudnak érdemlegesen beszélni, mint a „ youtuberek öltöztettek 24 órán keresztül” és társai.

A Fókuszcsoportnak van véleménye, vannak elvei, de nyitottak a kritikára, ha már ők maguk is ezzel foglalkoznak. És már ezzel a pár dologgal kitűnnek a tömegből és a szcénából, ami elárulja, milyen mélyen is van a magyar YouTube közösség.

Az egyik legjobb dolog ebben a felületben, hogy végre mindenki lehetőséget kap arra, hogy tartalmat gyárthasson, és nem kell hozzá valakinek a valakijének lenned, vagy az RTL-ben vagy épp a TV2-ben kávét hordanod, hátha egyszer közel kerülhetsz a tűzhöz. Azonban sokan félreértik ezt a lehetőséget: és a sok semmitmondó, valós tartalmat hiányoló haul videók és mit ettem ma típusú tartalmak és hirdetések erdejében vesznek el.

Erre a jelenségre hívja fel többek között a figyelmet a Fókuszcsoport, hogy „hahó, lehet ám ezt jól is csinálni”. És nem, nem kell mindenkinek világmegváltó gondolatokat és értekezéseket megosztani a felületen, hiszen a szórakozásra épp úgy igény van, sőt. Azonban ezt is lehet jól és értelmesen csinálni, ahelyett, hogy egy 10 perces tömör hirdetést szabadítasz a nézőidre.

Ádámék másik csatornáját, a 6lépést is ajánlom figyelmetekbe, ami egy teljesen más formátum: videós formában járnak utána fontos kérdéseknek, vagy kutatják a nem létező közvécéket Budapesten, esetleg fiatalokat faggatnak a Deák téren a továbbtanulásról és az oktatásról, de van, hogy csak együtt hülyéskednek és sört kóstolnak a haverokkal.

Tehát nem kell semmi világmegváltó dologra gondolni, nem fejtik meg a koronavírus okait és hatásait, és a rák ellenszerét sem fedezik fel. Csupán valós gondolatokat, releváns kérdéseket és kritikát fogalmaznak meg, mindezt pedig őszintén és szerethetően teszik. Ez pedig már sokkal több, mint, amit a legtöbb magyar youtuber tesz.

Hirdetés

Instagram

HIRDETÉS

Kapcsolódó cikkek


Warning: Undefined variable $posts in /home/bodizhu1/public_html/_sites/kollektivmagazin/wp-content/themes/hello-theme-child-master/functions.php on line 32