fbpx

Balaton: Az északi part a mi szemünkkel

HIRDETÉS

Idén sokkal nagyobb reflektorfényt kapnak a hazai kiránduló- és nyaralóhelyek mint az elmúlt kb. ötven évben valaha. Talán épp ideje volt, hogy elkezdjük értékelni azt is, ami itthon van, mert sok- sok természeti csoda közelebb van, mint gondolnánk.

Korábbi cikkünkben már adtunk néhány tippet, merre induljatok, és mit nézzetek meg, ha a magyar tengerhez látogattok. Most egy konkrét útitervet hoztunk nektek a Balatonról, ami nagyjából 3-5 napot ölel fel, és azért tudjuk teljes szívvel ajánlani, mert magunk is végigjártuk!

Szállás

Ezt a kiruccanást még májusban hoztuk össze, így akkor természetesen jóval alacsonyabb áron jutottunk apartmanhoz, mint most, de érdemes nézelődni. Mi akkor olyan helyre vágytunk, ahol nincsen tömeg, nyugalom vesz körbe minket és sok a természeti látnivaló. Így esett a választásunk a Tihany utáni első kis falura: Balatonudvarira.

Találtunk egy nagyon szuper szállást, ami gyönyörűen rendezett, tiszta és felszerelt volt, és a házigazdáinknál jobbat nem is kívánhattunk volna. Mindig érdeklődtek, hogy minden rendben van-e, sőt az első nap egy üveg isteni bodzaszörppel leptek meg minket. Meséltek Udvari történetéről, az ott élő alig pár száz helyi lakos kedvességéről, összetartásáról. Illetve mi mindenképpen olyan helyet szerettünk volna, ahol tudunk főzni, és itt erre abszolút volt lehetőség.

Balaton Golf Club

Most biztosan furcsán néztek, hogy jön egy golf klub ide, mikor természeti csodákat harangoztam be. Máris elmondom, illetve a képek magukért beszélnek majd! Szóval ez egy hatalmas terület, ahogyan az a golf klubboknál már megszokott, hiszen ez a sport igencsak helyigényes. Mi ugyan nem űzzük ezt, de mikor böngésztünk a helyi látványosságok között, ráakadtunk, és onnantól kezdve nagyon drukkoltunk, hogy bejuthassunk.

Az első napunkon aztán kicsit bejártuk a környéket, a szállásunkkal szemben búzamező volt, mellette szőlő, és ezek közt egy kis úton jutottunk fel a golf klubhoz. A kapunál senki sem tartóztatott fel minket, így besétáltunk. A parkoló után egy étterem fogadott minket, és egy kedves pincér beszélgetett egy kis gyerekkel, köszöntött minket, de nem erőszakoskodott, hogy beüljünk, nem fárasztott minket semmi kötelező jellegű marketinges fogással. Így aztán picit néztük az étterem közelében golfozó két férfit, akiket hűségesen őriztek kutyáik, filmbeillő jelenet volt.

Ezután pedig elindultunk, hogy felfedezzük a terepet. Gyönyörű fenyves erdős részeket, tökéletes pázsitot, és egy kisebb tavat találtunk itt. Ezek mind mesterségesen létrehozott dolgok voltak, de mivoltukból adódóan annyira természetes és gyönyörű volt az egész, hogy tátott szájjal bámultuk. Néha elfutott mellettünk egy golfozó ember a kutyájával, kedvesen felénk is köszönt, de amúgy senkit nem zavart, vagy érdekelt, hogy ott sétálgatunk. Ez lehet, hogy főszezonban már nem így lenne, erről érdemes tájékozódni előtte, de mivel nincs nagy távolságra, így azt gondolom, hogy simán megér egy sétát, és helyben kiderül mi az aktuális rendszer. Nekünk minden esetre hatalmas élmény volt.

Túra a közelben

Udvaritól 15 kilométerre, Zánka felett van egy  geológiai bemutatóhely, melynek legérdekesebb része Hegyestű, a maga kilátójával. Ide mi egy darabig kocsival mentünk, aztán már inkább sétáltunk, de betonozott út vitt fel, amit két oldalt erdő szegélyezett. A hatalmas sziklaegyüttes valójában egy már nem működő bazalt vulkán, érdekessége, hogy az egész lemezekből áll, amivel nem mindennapi látványt nyújt a látogatóknak. A csúcsára lépcsőkön vezet az út, és mindenképpen érdemes felmászni odáig, mert pazar kilátás tárul elénk a Balatonra, és a közeli mezőkre, dombokra. Nem beszélve a rengeteg gyönyörű növényről, amikkel útközben találkozhatunk!

Tihany másik oldala

Ebben az időszakban volt szerencsénk úgy sétálgatni Tihany utcáin, hogy nagyjából egy lélekkel nem találkoztunk, ami elképesztő élmény volt. Ez jelenleg valószínűleg nem így lenne, mégis van egy ötletünk, hol lelhettek egy kis nyugalomra, főleg ha szeretitek az állatokat. A tihanyi belső tóról biztosan hallottatok már, van mellette egy kulturális központ is, de nem is erről mesélek most. Hanem arról, hogy a tó mellett általában szarvasmarhák legelésznek, valamint azóta megtudtuk, hogy egész ürge családokkal is lehet találkozni. Én személy szerint rajongok az állatokért, úgyhogy engem a legelésző marhák is nagy boldogsággal töltöttek el, és a belső tó környékén meg amúgy is nagyon kellemes sétálgatni. Ez a program például a gyerekeknek is érdekes lehet!

Extra tippek

Ha ezt a túrát most nyáron tesszük meg, érdemes elosztani az említett kirándulásokat és beiktatni közéjük 1-1 strandnapot. A Balatonpart remek kikapcsolódást nyújt akár Udvarin, akár a közeli Zánkán is.

Hazafele pedig ha időben indultok, javasoljuk, hogy álljatok meg Székesfehérváron és nézzétek meg a Bory-várat, mert az egyszerűen mesébe illő! A szemközti étteremben pedig fenséges ételekkel várnak titeket. Őket azért is ajánlom, mert nagyon jól eső érzés volt, hogy növényi étrendet követőként is néhány köretből úgy állították össze a tányéromat, mintha egy komplett főételt kértem volna. Részemről én nagyon tudom értékelni az ilyen gesztusokat, úgyhogy mindenkinek ajánlom őket!

Hirdetés

Instagram

HIRDETÉS

Kapcsolódó cikkek

Warning: Undefined variable $posts in /home/bodizhu1/public_html/_sites/kollektivmagazin/wp-content/themes/hello-theme-child-master/functions.php on line 32