A média február óta hangos az énekesnő új projektjétől. Ekkor jelentette be ugyanis, hogy a szépségiparban is szeretne eredményeket elérni. Márkája azonban sokkal többről szól egy szép árnyalatú rúzsnál.
Selena Gomez a világ egyik legismertebb embere. Instagram követőinek száma rekord mennyiségűre nőtte ki magát, jelenleg 189 milliónál tart, amit szinte felfogni is nehéz. Ez azonban nem csak hírnevet, de hatalmas felelősséget is jelent, hiszen azt jelenti, emberek milliói figyelnek rá, ezáltal nagyon nem mindegy, milyen üzenetet közvetít az oldalon. Az énekesnő szerencsére hírnevét nem fecsérli el, egy korábbi interjúban Amy Schummertől is azt kérte, beszéljenek fontos dolgokról, mint a mentális és fizikai egészség, vagy a választások, amik igazán számítanak. Mert reméli, hogy egyszer az emberek felhagynak azzal, hogy hülye kérdéseket tegyenek fel dolgokkal kapcsolatban, amik nem jelentősek.
Ennek háttere, hogy Selena évek óta küzd mentális betegségekkel, és fizikai egészsége is sokszor veszélyeztetve volt, többek között például olyan vérnyomása lett, mint egy stroke-ot elszenvedett embernek, majd később kiderült, hogy lupusza van. Egy időre el is tűnt a nyilvánosság elől, mert ő is rájött, segítséget kell kérnie. Azóta nem csak sokat javult az állapota, de gyakran megnyílt a nagy közönség előtt és beszélt a problémáiról. Ennek egyik oka az volt, hogy elege lett a róla festett negatív képből, amit a média kreált. Szerette volna, ha az emberek a valóságot hallják, ehhez pedig hozzátartozott, hogy felvállalja, min megy keresztül.
A másik ok pedig, hogy küldetésének érzi, hogy felkeltse a figyelmet, és segítsen a hozzá hasonlóan depresszióval, szorongással, vagy bármilyen jellegű pszichés és egészségügyi problémával küzdőknek. Ebből kifolyólag nem is meglepő, hogy a 13 reasons why (13 okom volt) című sorozat – amiről korábban mi is írtunk már – egyik fő producere lett.
Mi a kapcsolat Selena Gomez márkája és a mentális egészség között?
Több összefüggés is van a sminktermékeket piacra dobó Rare beauty, és az énekesnő személyes missziója között. A brand Instagram oldalán megjelenő első poszt leírja, milyen céllal készülnek a termékek, idézem:
„ Küldetésünk, hogy formáljuk a szépséggel, saját magunk elfogadásával, és a mentális egészséggel kapcsolatos beszélgetéseket. Szeretnénk segíteni az embereknek, hogy könnyebben jussanak segítséghez, megfelelő szolgáltatásokhoz, és, hogy igazán tudjanak kapcsolódni egymáshoz, ne érezzék egyedül magukat ebben a világban.”
A honlapjukról kiderül, hogy mindezt alátámasztják, a márkával egy időben egy alapítványt is létrehoztak Rare Impact Fund néven. Ez azt jelenti, hogy a termékekből befolyó teljes bevétel 1%-át arra fordítják, hogy minden rászoruló számára könnyebbé tegyék a hozzáférést a mentális egészségért felelős szolgáltatásokhoz. Bíznak benne, hogy a következő 10 év alatt össze tudnak gyűjteni 100 millió dollárt erre a célra.
A márka Instagram oldalán egyébként minden posztban arra hívják fel a figyelmet, hogy ne egy idealizált külsőt akarjunk elérni mindenáron, hanem a saját szépségünket lássuk meg, azt emeljük ki, például a Rare beauty termékeivel, és ezzel ünnepeljük egyediségünket. Ez pedig ott kezdődik, hogy elfogadjuk magunkat, és a belsőnkön is eleget dolgozunk, nem hanyagoljuk el a mentális egészségünket sem. Modellek tekintetében is eltérnek a korábbi trendektől, és valódi, hétköznapi emberekkel reklámozzák a márkát, akikkel mind tudunk azonosulni.
Milyen termékek várhatóak?
A Rare beauty szeptember 3-án kerül piacra. A Sephora üzleteiben, és online lesz elérhető. A terméklistán szerepelnek rúzsok, szemhéjfestékek és az egyik fő fókusz az alapozó és a korrektor, ezekből ugyanis – hűen a misszióhoz, hogy mindenki egyedi, és különleges – 48 féle árnyalat készül. Illetve a már említett interjúban Selena megígérte Amy Schumernek, hogy feltalálják azt a szempillaspirált, ami nem csomósodik. Ennek valószínűleg nem csak Amy örülne nagyon!
Fontos még tudni, hogy a márka teljes kollekciója vegán (nem tartalmaz állati eredtű összetevőket), és állatkísérletektől mentes. Az énekesnő egyébként a hétköznapi életben nem követi a vegán életmódot, de szereti az állatokat és ezzel is hozzá akar járulni védelmükhöz.
Borítókép: rarebeauty.com