fbpx

Felfedeztük a Budaörsi hegyeket

HIRDETÉS

Ezt a budaörsi túraútvonalat azoknak ajánljuk, akik akár még csak most ismerkednek a kiránduló terepekkel. A szintmagasság körülbelül 220 m, bejárni pihenőkkel körülbelül 4-5 óra alatt lehet ezt a 6-7 kilométeres távot. A kilátás csodaszép, a levegő friss, és száraz, csapadék nélküli időben nem kell feltétlenül téli túraruhát vásárolni, bár a vastag cipő és a réteges öltözet elengedhetetlen.

Mi autóval indultunk el egy vasárnapi napon Budaörsre, és a játszótér mellett parkoltunk le, itt vette kezdetét a túránk 12:00 órakor. Aki busszal érkezne, ő a Kötő utca felé éri el a Kálvária teret, ami szintén jó kiindulópont, innen nem messze található a játszótér is. A Máriavölgyi úton tovább haladva, a Kőhalmi utat keressük, ahol az út már félig erdős, félig házikós részen visz fel minket a hegytetőre. Hamarosan a Zengő úti elágazásnál balra fordultunk és a Hurok, illetve az Erdész utcán haladva tovább.

budaörs
Fotó: Domján Júlia

Az Erdész utca végét követően mentünk egészen felfelé, addig, amíg jobb oldalon meg nem pillantottunk egy Trafóházat. Itt balra kell lekanyarodni, ahol lesz egy sorompó, ez segít az út felismerésében. Az ezt követő erdős úton végig haladva hamar kiérünk a Vitorlázó repülő-emlékműhöz. Ez az emlékmű 2017-ben lett felújítva, gyönyörű kilátással vár ránk. Mi az itt található kis köveken leülve fogyasztottuk el ebédünket, miközben rácsodálkozhattunk a Budaörsi kopárokra. Nagyon különleges és megnyugtató atmoszférájú ez a hely, ráadásul innen akármerre indulunk, csak még, szebbnél szebb egységek fogadnak minket. Olyanok, mint például a Sorrento Sziklák, melyek első pillantásra dél-olaszországi hangulatot varázsolnak. Ezért mi a pihenő után még ezt a részt kicsit bejártuk, majd elindultunk visszafelé, elhaladva az egykori kőbánya mellett.

Innen az út már csak lejt, gyönyörű erdős részeken át, nincs különösebb meredek rész, amit meg kéne mászni. Nem sokára elérkeztünk egy sorompóig, ami jelezte, hogy itt van vége a kiránduló szakasznak. Ezt már csak városi szakasz követi, vissza a játszótérig. Mi az Akácos úton mentünk, majd elkanyarodtunk a Rudolf király emlékpark felé. Érdemes ezt a nem nagy kitérőt megtenni a szintén impozáns látvány miatt. Az Odvas-hegy út után rátértünk a Hegyalja utcára, ami a Budakeszi utcába torkollott, az pedig onnan visszavitt minket a kiindulóponthoz.

budaörs
Fotó: Domján Júlia

Azt javaslom, a túra előtt mindenképp fedezzük fel online a helyi látványosságok lelőhelyeit, és vegyük sorra melyek azok, amiket szeretnénk érinteni. Mi ezen most a Sorrento Sziklákat és a Szekrényes-sziklákat kihagytuk, de ha 1-2 kilométerrel meghosszabbítjuk az útvonalat, érdemes ezeket is megtekinteni.

Hirdetés

Instagram

HIRDETÉS

Kapcsolódó cikkek

Warning: Undefined variable $posts in /home/bodizhu1/public_html/_sites/kollektivmagazin/wp-content/themes/hello-theme-child-master/functions.php on line 32