fbpx

Normafáról Budakeszire – kirándulás az erdőben

Vasárnap, miután előző este leesett a hó, nagy lelkesedéssel indultunk túrázni. Egy nyugodtabb, kevésbé tömeges és erdős részt választottunk a budai hegyekben: elsétáltunk Normafáról Budakeszire. A cikkben ennek az útvonalát írom le nektek.
HIRDETÉS

Azért döntöttünk a lejjebb részletezett útvonal mellett, mert szerettünk volna egy kicsit csendesebb, erdős részben, elvonulva a civilizációtól sétálgatni és lelassulni a természet segítségével.

A Széll Kálmán térről induló 21-es busszal mentünk a végállomásig, egészen Normafáig. Itt a Rétesező felé vettük az irányt, majd a kilátás megcsodálása után visszafordultunk a székelykapuhoz. Itt kezdődött a túránk.

Innen a zöld kereszt jelzést követve, elindultunk az erdőbe, egészen addig, amíg megjelent a sárga kereszt jelzés, mellette egy M és egy nyíl szimbólummal. Hamar az erdő közepén találjuk magunkat, ahonnan keskeny és varázslatos csapásokon keresztül visz a túránk tovább. A sárga keresztet követve hamarosan el is érkeztünk a Csacsi-rétig – ez az egyik legkedvesebb nevű hely szerintem a környéken -, ahol mi nem kanyarodtunk el jobbra, hanem vitt tovább minket az online térképen kék-piros úton, középen sárga csík jelzés felé. Viszont mi itt elkanyarodtunk a piros pötyökkel jelölt út irányába, és egy darabig a Magaslat és a Meredék-csúcs között sétáltunk az ösvényen. Ez a rész volt a kedvencem, amiatt, hogy a két kisebb hegy között sétálgatva, egészen más hangulatba kerültünk. Így, hogy lekanyarodtunk a fő erdei útról, hirtelen eltávolodtunk attól a pár embertől is, akikkel utunk során találkoztunk. Számomra ettől lett igazán különleges a túránk. Ezután visszacsatlakoztunk a térképen lévő piros útra, és elkezdtük követni a lila M betűt, ami egyébként a Mária út jelzése. Utunk lassan véget ér, de még élvezhetjük az erdő adta csendet ezen a szakaszon is. Kövessük az M jelzést egészen addig, amíg az levisz minket a városba, a Madár közig, ejtsük útba az Erkel Ferenc utcát, ahol megnézhetjük az épületet, amely Erkel Ferenc nyaralója volt. A fő úton aztán felszállhatunk a 22-es buszra, ami visszavisz minket a Széll Kálmán térre. Itt viszont fontos, hogy kiegészítőjegyet is vásároljunk.

normafa

Így körülbelül 5 km-t tudhatunk magunk mögött, egy kevésbé meredek, sőt, inkább lejtős túrán. Hiszen a csúcsra fel és csúcsról le tömegközlekedéssel mentünk. Összességében azoknak ajánlom ezt az útvonalat, akik teljesen kezdő kirándulók, viszont már magasabbra merészkednének. Bár az erdő mélyén sok kilátásban nem részesülünk, a fák és a táj mégis igazán feltöltően hatnak.

Bár a Budakeszi Vadaspark jelenleg zárva van, a későbbiekben mégis ha kevésnek érezzük ezt a mennyiséget, még kiegészíthetjük a látogatásával. Ehhez kövessük tovább a M jelzést, egészen a Magyar Himnusz Szoborig, majd térjünk rá a Szanatórium utcára, ahonnan már nincs messze a vadaspark. A jövőbeli nyitva tartásról itt informálódhatsz.

A cikkben említett útvonalat ezen a térképen tudod követni.

Hirdetés

Instagram

HIRDETÉS

Kapcsolódó cikkek

Warning: Undefined variable $posts in /home/bodizhu1/public_html/_sites/kollektivmagazin/wp-content/themes/hello-theme-child-master/functions.php on line 32