fbpx

Termékek, melyeknek megvásárlásával fontos ügyeket támogathatsz

Ahogy korábban írtunk róla, a civilszervezetek nonprofitként működnek, tehát nem az elsődleges céljuk a pénzszerzés. A magánszemélyeken kívül már egyre több olyan cég jelenik meg a piacon, akik bizonyos termékek kínálatával egy társadalmi ügyet támogatnak.
HIRDETÉS
HIRDETÉS

Ebben a cikkben bemutatunk közülünk párat és azokat az üzleti modelleket, melyeknek segítségével te is fontos ügyeket segíthetsz!

TOMS

A TOMS cipőmárka alapítója Blake Mycoskie 2006-ban egy igazán úttörő üzleti modellel, a One for One megoldással indult. Ez a gyakorlatban úgy néz ki, hogy ha vásárolsz a márkától egy cipőt – amit egyébként etikus körülmények között és fenntartható alapanyagból gyártanak- , akkor egy fejlődő országban élő gyermeknek is eljuttattak egy pár lábbelit. Azóta már a TOMS fejlesztett ezen a modellen, és 2019-ben kibővítették a palettájukat. Megmaradt az One for One opció, ami mellé társul szemüvegadomány és ivóvíz eljuttatása is. Ezen kívül minden 3 dollárért, amelyet a vállalat nyer, 1 dollárt eladományoz. Tehát a nettó nyereségük egyharmadát társadalmi adományokba fektetik. Mindezt pedig évről évre követhetjük a honlapjukon.

Pela Case

A Pela telefontokokról már volt szó egy korábbi cikkünkben, de ebből a listából sem maradhat ki. Azon túl, hogy igyekeznek a termékeikkel és azoknak gyártásával a lehető legkevesebbet ártani a Földnek, időszakonként limitált kiadásban olyan tokokat vásárolhatunk tőlük, melynek teljes bevételének 1%-át egy adott élőlényt vagy az óceánok tisztaságát képviselő alapítványnak adják. Ilyen volt többek között a teknősöket védő telefontok, de például a méhek mellett is felléptek egy szériával. Ezen kívül számos blogcikket olvashattok praktikus tanácsokról a honlapjukon, és nekik is tisztán követhető az üzleti modelljük.

The Humble Co.

Már egészen régóta használom a Humble Co. márka fogkeféjét, de csak most vettem észre, hogy a csomagolásán egy huncut kisfiú figyel. Mellette pedig az olvasható, hogy a cég létrehozott egy alapítványt, amely professzionális és fenntartható egészségügyi segítséget nyújt olyan elmaradásban lévő országrészeken, ahol a legjobban szükség van erre az ismeretségre. A termék egyébként svéd tervezésű, nyele 100%-ban lebomló, hiszen bambuszból készül, ami ráadásul a leggyorsabban növekvő növény a Földön. A sörték pedig nylon-6 anyagból állítják elő, mely újrahasznosítható.

Lush

A Lush-on keresztül is adakozhatunk alapítványoknak. Jótékony hidratálás címszó alatt, kéz- és testápolót vásárolhatunk tőlük, melyekkel 3 különböző szervezetet segítünk. Az ebből származó bevétel teljes összegét a nekik adományozzák. A levél mintázattal az Erdőmentők Egyesületet, a kéz mintázattal az Élményakadémiát, a mancs mintázattal pedig az Első Nyúlmentő Alapítványt támogathatod.

Kell a púder!

Hogy hazai márkával is büszkélkedjünk, A K.A.P. sminkmárka is forradalmi ötlettel rukkolt elő. A kaptár nevű mozgalmával szeretné felhívni minden sminkhasználó figyelmét arra, hogy milyen sok terméket kidobunk, mikor azt hisszük, üres a tubusa. Amikor egy rúzs úgy tűnik, hogy elfogyott, valójában az 1/3 része a tartója aljára ragadt, amit elpazarolunk. De ugyanez a helyzet például az alapozókkal is. A kaptár mozgalom során pedig kis tégelyeket vásárolhattok, amibe kikaparhatjátok ezeket a maradékokat. A K.A.P. a tégely után befolyt összeggel az Eszkuláp Egyesületet egy éven keresztül támogatja.

Szerencsére egyre több ilyen üzleti modellel találkozhatunk a piacon, ezért még oldalakig tarthatna a listám. De a célom inkább egy figyelemfelhívásként szolgál arra, hogy választhatunk olyan üzleti modellel operáló cégeket is, akiknek termékeinek megvásárlásával pénzünk igazán jó helyre kerül.

Hirdetés

Instagram

HIRDETÉS

Kapcsolódó cikkek


Warning: Undefined variable $posts in /home/bodizhu1/public_html/_sites/kollektivmagazin/wp-content/themes/hello-theme-child-master/functions.php on line 32