fizetett partneri együttműködés
Miért ezt a szakmát választottad?
Inkább a szakma választott engem, ugyanis én kereskedelmet és marketinget tanultam. Annak idején a férjem volt az első magyar Diego franchise partner, ott dolgoztam vele együtt. Itt kezdődött a kapcsolódás a padlóburkolatokhoz. Ezt követően egy ideig ingatlanokkal foglalkoztam, majd visszacsöppentem erre a területre. Ezen belül többek között voltam üzletvezető, dolgoztam melegpadlókivitelező cégnél, a padlóburkolathoz tartozó lépcsőfokokat mind végigjártam.
Mit gondolsz, tudnál más területen is vezető pozícióban dolgozni?
Igen, sőt már voltam. Ingatlanpiacon, és korábban üzletvezetőként egyaránt dolgoztam, valamint benzinkutat is vezettem. Viszont leginkább az ismeretségi körömnek és kapcsolataimnak köszönhetően a padlóburkolatok területén maradtam.
Ebben a szakmában mennyire látod a nők megjelenését, előretörését?
Az egész építőiparról el lehet mondani, hogy a nőket nem nagyon ismerik el, ez egy teljesen férfi-orientált terület. Kevesen is vagyunk a padlóburkolatok terén nők, rajtam kívül egy cégről tudok, amit önállóan nők vezetnek. Ezzel szemben viszont sokszor szembetűnik, hogy a projekteket előkészítő munkatársak szinte egytől egyig lányok. Ők azok, akik elvégzik a munka 90%-át, viszont akik learatják a babérokat, azok már a férfi projektvezetők.
Miben nehezít és milyen előnyökkel jár az a szakmában, hogy nő vagy?
A legnehezebb elfogadtatni a kollégákkal, hogy egy nő is ért a műszaki dolgokhoz. Hogy szakmailag elég képzettek vagyunk és érdemben hozzá tudunk szólni.
A legkönnyebb, hogy szerencsére sokan úgy gondolják, hogy a nőknek jó az ízlésük, megfelelő tanácsokat tudunk adni, például a színvilág, berendezés tekintetében. Van az a vevőköri réteg a szakmában, akik sokkal inkább elfogadják a nőktől az ilyen jellegű tanácsokat.
Véleményed szerint milyen készségekkel, tulajdonságokkal kell bírnia egy nőnek vezető szerepben?
Szakmailag nagyon felkészültnek kell lennie. Továbbá jó, ha céltudatos, talpraesett és határozott. Nem utolsó szempont pedig, hogy terhelhető legyen, nagy munkabírással rendelkezzen.
Az elmúlt 20 év során mi a legnagyobb tanulság, amit megosztanál útravalóként az olvasókkal?
Eleinte mikor kértek tőlem árajánlatokat, nagyon komolyan vettem a feladatot, és akkor még nem tudtam, hogy sok esetben már rég el van döntve, hogy kivel dolgoznak a cégek, csak kötelező kérniük más ajánlatot is. Ez nagyon megviselt az elején. De idővel rájöttem, hogy a kudarcoktól nem szabad meghátrálni. Helyette előre kell tekinteni a jövőbe, a megoldásra fókuszálni.
Ha elolvasnád Krisztinával készült interjúnkat a Herczeg Design Kft.-ről, kattints ide. Amennyiben pedig kíváncsi vagy a termékeikre, irány a weboldal!