fbpx

A biztonság bennem van – biztonságérzetet növelő gyakorlat

Akár kívül, akár belül, ha elveszítjük a stabilitás és a biztonság érzetünket, odaveszhet a bizalom is. Fontos, hogy ezeket az érzéseket újból magunkhoz vegyük oly módon, hogy a változó körülményektől a legkevésbé függhessenek.
HIRDETÉS
HIRDETÉS

Így ezt belül szükséges kialakítanunk, megtartanunk majd kiterjesztenünk. 

Ehhez először is találjuk meg a számunkra megfelelő helyzetet.  Tehetjük mindkét kezünket a hasunkra, akár egyiket a szívünkre a másikat a hasunkra, és ha az esne jól, magunk köré fonhatjuk karjainkat ölelésként, de imádságra is kulcsolhatjuk a kezeinket. Legyünk magunkkal szemben megengedőek, tapasztaljuk meg, melyik a számunkra jobb helyzet. Megengedhetjük magunknak, hogy szükség esetén a gyakorlás alatt is kiigazítsuk, módosítsuk a tartást. 

Ha megtaláltuk a számunkra megfelelő tartást, érezzük meg a saját kezünk melegét, a kezünk megtartó erejét. Itt már behunyhatjuk a szemünket, de ha az nyugodtabbá tesz, nyitva is hagyhatjuk. 

Akár álljunk, üljünk, feküdjünk vagy támaszkodjunk valaminek, a fontos, hogy figyelmünk tudatos irányításával pásztázzuk végig a testünk azon pontjait, ahol stabilan érintkezünk, kapcsolódunk a földdel, talajjal, támlával, ággyal, fallal. Engedjük meg magunknak, hogy súlyunkat megosszuk, átadjuk, mindezekre támaszkodhassunk. 

A figyelmünket irányítsuk befelé a hasi részre – a köldök fölött a plesux solarisra, a napfonatra vagy a köldök alatt a tantienre – . Figyelmünket a tetszés szerinti részen tartva lélegezzünk az orrunkon át lassan mélyeket. Néhány hasi légzés után ismételjük meg többször az alábbi konstruktív szuggesztiókat magunkban vagy félhangosan suttogva:

A biztonság bennem van.

A biztonságom ott van, ahol én vagyok.

Minden lélegzetvétellel tapasztalom a biztonság és a bizalom érzését.

Állítsuk helyre magunk és mások biztonság és bizalom érzését. A gyakorlat naponta többször is bátran elvégezhető. Egyszerűsége miatt nehéz helyzetben is hatékony, igyekszem ezzel is segíteni.

biztonság
Fotó: Bacsinszki Petra

A gyakorlat pszichoedukációs, stabilizációt segítő céllal született, az egyéni szakmai tanácsadást nem helyettesíti. Most, hogy megismerted a gyakorlatot, saját jogon dönthetsz róla. Amennyiben segítő, gyógyító folyamatban veszel részt, bátorítalak arra, hogy egyeztess a kezelőddel.

Kapcsolódó cikkek