Az elmúlt hónapok eseményei egyre több céget gondolkodtatnak el, hogyan lehetne kicsit jobbá tenni a világunkat. Talán a vírus az oka, hogy elindult egy tudatos vonal, minden esetre bármi is váltotta ezt ki, nagyon időszerű volt már, így a Prada sem maradhatott le az élmezőnytől.
A luxus márka új, táskákra összpontosító mini kollekciója a környezetvédelem nevében jött létre. A kiegészítők alapanyagát ugyanis óceáni műanyag hulladékok, halászhálók maradványai alkotják. Ezeket természetesen megfelelő módon tisztítják, majd különböző eljárások útján újrahasználható alapanyagot készítenek belőlük. A folyamatokat az Aquafil textilgyártó céggel karöltve végzik, és a létrejött terméket ECONYL névre keresztelték, az eco (öko) és a nylon (nejlon) szavak ötvözésével.
A Prada ezt a kollekciót tulajdonképpen egy teszt kollekcióként dobta piacra, és látszólag jól sikerült a debütálás, mert célul tűzték ki közben, hogy 2021 végéig minden nejlon anyagot, amit a gyártások során használnak, lecserélnek ECONYL-ra.
Mindezen túl pedig a Prada összefogott az UNESCO-val és közösen indítanak programot a világ különböző pontján élő diákok számára a körkörös gazdálkodásról. A programnak két pillére van, az egyik a tájékoztatás, oktatás, a másik a cselekvés. Ennek tudatában a tanulókkal összefogva szeretnének kampányt indítani az újrahasznosítás jegyében.
Amit azonban érdemes mérlegelni, hogy a Prada eddig milyen politikát gyakorolt e téren, és mennyire képes hiteles maradni, vagy ez is csak green washing metódus, amiről egy korábbi cikkünkben írtunk. Ettől függetlenül a célkitűzés helyes, az irány jó, és bízunk benne, hogy a márka ezen az úton marad, és a következő években tényleges eredményeket tud majd felmutatni. Ezzel nem azt mondom, hogy nem hasznos, amit csinálnak, csupán azt, hogy egy ekkora cégnek hatalmas ökológiai lábnyoma van már, és ettől maga az egész brand nem válik környezetbaráttá, ezt ne felejtsük el. Viszont azt megtehetjük, hogy fogyasztóként támogatjuk ezen az új vonalon, és azt a visszajelzést küldjük neki, hogy a jövőben is ebbe az irányba tendáljon. Mi őszintén reméljük, hogy minél több hasonló márka tér át erre az útra, és szép lassan minden területen igyekeznek majd tudatosak lenni, ez pedig szuper első lépés ez a Pradától.