fbpx

Utazás szezon előtt: Görögország

Bízva a legjobbakban, tavasszal talán már könnyebb lesz megint az utazás. Ehhez pedig szerintem az egyik legjobb célpont Görögország, ahol már ekkor is bőven 20 fok feletti a hőmérséklet, a délebbi részen pedig akár a 30-at is megkörnyékezi!
HIRDETÉS

A jelenlegi korlátozások mellett nem nagyon éri meg elhagyni az országot. Ugyan a lehetőségünk meg van rá, hogy repülőre üljünk és beutazzunk Görögországba, de jelenleg egy darab negatív PCR teszt kell hozzá, ami 72 órán belül készült, illetve 7 napos karantén kötelezettség is van. Lássuk be, hiába nézne a szobánk a tengerre, ez csak akkor érné meg, ha valaki több hétre tudna menni. Az esetben viszont nagyon is, hiszen ki ne akarna úgy home office-ban dolgozni, hogy pálmafákat nézegethet közben, vagy a hullámok morajlására szürcsölgeti a kávéját. A legtöbben azonban nem egészen ebben a helyzetben vagyunk, de remélhetőleg a korlátozások hamarosan változnak, ezért érdemes lehet már most gondolkodni az útvonalakon!

Miért Görögország és miért szezon előtt?

Minél délebbre utazunk, értelemszerűen annál több esélyünk van rá, hogy nyári napsütéssel találkozzunk. Görögország még pont az a hely, ahova nem telik sok időbe eljutni repülővel, mégis sokkal melegebbre számíthatunk, mint az itthoni időjárás. Májusban, főleg a vége felé például Santorinin már közel 30 fok van, de Athén is 25-30 között mozog. A világ jelen helyzetében pedig érdemes továbbra is kerülni a nagyobb tömegeket, elővigyázatosságból. Bár azt gondolom, ez az elmúlt egy év alatt olyannyira belénk ivódott, hogy lassan ösztönössé válik.

Az sem utolsó szempont, hogy a görögök kedves, barátságos, vendégszerető emberek. A legtöbb airbnb tulajjal nagyon jó tapasztalatunk volt eddig, én már csak ezért is imádom ezt az országot. Várkizán azt éreztük egy pótapukánk lett, Athénban mindenki kedvenc nagynénije szállásolt el minket, és a tengerparton egy világutazó nagypapával beszélgettünk. Nem csoda, hogy Görögország a szívem csücske! Három különböző helyszínre kalauzollak ma el benneteket.

Athén és környéke

A görög kultúráról már olvasni is nagyon érdekes, de mikor a teljes történelmük a lábaid előtt hever, az valami elképesztő érzés. Eddigi életem során kétszer volt szerencsém felsétálni a híres dombra és megcsodálni az Akropoliszt, de őszintén, bármikor visszamennék. Tulajdonképpen szavakba is nehéz önteni mit érez az ember, mikor megérinti az oszlopos épületek köveit. Elképzelni sem tudom, hogy voltak képesek az emberek akkoriban felvontatni oda azokat a súlyos alapanyagokat. De ahogyan a Gízai piramisok, úgy az Akropolisz is jól példázza, az ember elképesztő dolgokra képes. A domb tövébe épített színház, a megannyi ókori emlék, mind-mind megérnek legalább egy látogatást!

Athénban egyébként lépten-nyomon a hajdani impozáns épületek romjaiba ütközünk. De akit az elővilág jobban lenyűgöz, nekik ajánlom a National Garden-t, ami egy hatalmas park ahol egy gyönyörű múzeumot is találunk. Az kertnek nevezett terület egyik felén papagájok repkednek fáról-fára, a másik oldalon pedig teknősök sütkéreznek egy mesterséges tavacskában. Találkozhatunk itt még vízimadarakkal, egy kis híddal, és különleges, egzotikus növényekkel is. És ha véletlenül kicsit eltévedünk, akkor rátalálunk arra a két elképesztő nénire, akik nagyjából 20 kóbor cicát etetnek minden nap. Ugyanis sajnos ez egy komoly probléma nagyjából egész Görögország területén. Viszont azt vettük észre, hogy a helyiek lelkükön viselik a kóborok sorsát, mindenhol vizes és ételes tálkák vannak kihelyezve számukra.

Athéntól nagyjából 15 perc autóútra találhatjuk Várkizát, ami egy apró kis város a tengerparton. Itt sok kulturális érdékesség nem lelhető fel, de arra tökéletes, hogy a nagyváros nyüzsgéséből elvonuljunk egy kicsit lazítani. Kirándulhatunk a környéken, például nagyon szép a Vouliagmeni tó, ami a hatalmas sziklák között alakult ki, mesés látványt és élményt nyújtva az oda látogatóknak. Az estéket pedig jobbnál jobb éttermekben tölthetjük, kedves kiszolgálás mellett, ízletes tengeri herkentyűk és a legfinomabb falafel társaságában. Várkiza tökéletes kiegészítője Athénnak, így a városi pezsgést és a tengerparti hesszelést is megkaphatjuk egyben!

Korfu

Korfu Albánia alatt található, így Görögországnak az északi részéhez tartozik. Éppen ezért talán itt májusban még nincsen annyira fürdéshez megfelelő idő, de a bátrak a hónap vége felé már megmártózhatnak a Földközi-tenger vizében. Azonban ez a kis sziget mérete ellenére megannyi más csodát is rejteget, amiket tulajdonképpen egy hét alatt könnyedén bejárhatunk.

Kezdjük túránkat a fővárosnak nevezett Kerkirában. Vízbe nyúló erődítményének meghódítása után például beülhetünk egy jeges kávéra a tengerre néző hatalmas teraszon, a vitorlásokat kémlelve, ahogyan szelik a hullámokat. Aztán innen felmehetünk Sidariba, ami a turisták nagy kedvence, a magyarok többsége is ide jár. Sidarin tökéletes a tengerpart a fürdőzésre, de ha a víz mentén tovább sétálunk, a természet elképesztő erejének bizonyítékait találjuk. Az öblök, a kacskaringózó, réteges kőzetek, amiknek felületét simára csiszolta az idő és a sós víz, az égszínkék, kristálytiszta tenger, egyszerűen lenyűgöző látványt nyújtanak.

Aztán ott van a nyugati part és Paleokastritsa, a zölddel benőtt hegyes-dombos vidék, a világ legkedvesebb kápolnájával, amit szebbnél szebb virágok borítanak. Ezt a helyet szinte belengi a béke és a nyugalom, ráadásul a panoráma is magáért beszél. S míg csodálod a kis templom kertjét, természetesen itt is az öledbe szökken egy simogatásra éhes babacica. Macskákkal ugyanis itt is találkozhatunk bőven! De szerencsére a kápolna lakói gondoskodnak róluk, míg ők a szikrázó napsütésben lustálkodnak, igazán idilli képet festve ezzel a látogatóknak.

Santorini

A varázslatos Santorini szigetét talán fotókról már sokan látták. És azt kell, hogy mondjam, ülni az egyik fal tetején és nézni, ahogy a horizonton bukik le a nap a tenger vizével eggyé válva, miközben narancssárga fénye beborítja a kék kupolás hófehér vályogházakat, egy életre szóló élmény.

Amiket érdemes itt megnézni az Fíra és felette Oía városa,  ezek nagyon hasonló építészettel rendelkeznek, amolyan tipikus görögösek. Innen a kilátás is elképesztő. Viszont ide azt javaslom, tényleg szezon előtt érkezzünk, mert bár a járvány visszavetett a turizmusból, itt valószínűleg most is rengetegen megfordulnak majd, ha már lehet. Illetve ha nyugodtan szeretnénk eltölteni az időnket, akkor érdemes nem a legnagyobb turistalátványosságok mellett szállást foglalni, mert a sziklákba vájt kisházaknak szinte a teraszán vezet az út, így a privát szféránk gyakran sérülhet.

Érdekessége a szigetnek még a fekete homokos tengerpart Perissában, ami az egykori vulkanikus tevékenység miatt vált ilyenné. Ez a rész már sokkal békésebb, mint az említett két város. Akik a nyugalmat keresik, azoknak ajánlom, hogy szállást erre fele keressenek, a fő látványosságokhoz pedig üljenek buszra, vagy béreljenek autót, robogót, ezekkel hamar és könnyedén eljuthatunk bárhova. Amit még hangsúlyoznék, hogy itt is elképesztően rendes emberekkel találkoztunk. A kis közért kávézójában a poharunkra szívecskét kaptunk, és összebarátkoztunk az eladókkal is, akiknél a bőröndünket is ott hagyhattuk megőrzésre utazásunk utolsó napján, amíg mászkáltunk egy utolsót.

Összességében tehát Görögország az egyik legjobb választás utazás céljából. Nem csak természeti és építészeti csodákra bukkanunk itt, hanem szívmelengető fogadtatásban is részesülünk. Én alig várom, hogy visszamehessek!

Fotók: Tajnay Dorottya

Hirdetés

Instagram

HIRDETÉS

Kapcsolódó cikkek

Warning: Undefined variable $posts in /home/bodizhu1/public_html/_sites/kollektivmagazin/wp-content/themes/hello-theme-child-master/functions.php on line 32