fbpx

Idén nyáron hordd te is az ‘Elfogadtam a testem’ kollekciót!

Könnyen uralkodhatnak el rajtunk a testünkkel kapcsolatban negatív gondolatok, sőt a média és az általa olyan könnyen elérhetővé vált tökéletesnek tűnő személyekről szóló hírek se könnyítenek ezen. Ez a helyzet pedig még inkább fokozódik a jó idő beköszöntével. Ugyanis ekkor kerül elő a szekrényből a fürdőruha, amit minden szezon előtt felpróbálunk, hogy vajon még jó lesz-e idén is. Pedig hidd el, nem te vagy az egyetlen, aki testképzavarral küzd, vagy nem tud megbékélni azzal, hogy a teste nem szimmetrikus vagy, hogy az „átlagosnál” több anyajegye, esetleg szeplője van.

Sokan bele se gondolunk, hogy mit veszítenénk el akkor, ha elkezdünk olyanná válni, ahogy mások kinéznek: az egyediségünket. Hiszen mindenki különleges, éppen azért, mert valamivel biztos, hogy különbözünk egymástól. De ha valamilyen oknál fogva neked is fenntartásaid vannak azzal kapcsolatban, hogy idén nyáron is elővedd a fürdőruhád (legyen az bikini vagy fecske), olvasd el a cikkünket és a benne található tippeket, aminek segítségével idén te is bátran felveheted az „elfogadtam a testem” kollekciót.

Felejtsük el mások illúzióinak a kergetését!

Főleg ha azok szinte elérhetetlenek. A médiában szerepeltetett egyének a legtöbb esetben a valóságtól nagyon távol kerülnek ábrázolásra. A képeket a modellekről úgy szerkesztik, hogy a testük a szépség és a szexualitás általános elképzeléseinek feleljenek meg. De a közvetlen környezetünkben is találkozhatunk olyan személyekkel, akik hajlamosak túlfilterezett képeket posztolni és a valóságot képeik közül kihagyni.

Fontos, hogy emlékeztessük magunkat erre, mikor ránk tör a sóvárgás egy modell testalkat után, akit a fotón látunk. Ne akarjuk hozzájuk hasonlítani magunkat! Hiszen az legtöbbször egy irreális kép, ami sok szerkesztés és filter végeredménye.

Ne gyötörd magad különböző diétákkal!

És hirtelen durva mennyiségű sporttal se. Helyette fogadjuk el a testünket úgy, ahogy van. Abban az esetben, ha orvosunk nem tanácsolta, ne kezdjünk el diétát. Ne tagadjuk meg magunktól az ételt és ne gyötörjük magunkat azzal sem, hogy nem eszünk meg olyasmit, amit kívánunk. Helyette tartsunk mértéket! Tanuljuk meg észrevenni, hogy a testünk mikor jelez, hogy elég neki az elfogyasztott étel. A sportolással is ugyanez a helyzet. Ne szenvedj a súlyok alatt. Helyette inkább keressük meg azt a sportágat, amiben örömünket leljük. Fussunk, jógázzunk, biciklizzünk! És a mérték itt szintén fontos. Túlzott sport vagy az étel megvonása esetében a testünk nem fogja jól érezni magát. Immunrendszerünk legyengül és előfordulhat, hogy kimarad a menstruációnk, vagy épp olyan tüneteket produkálunk, mint a hajhullás.

Figyeld meg mit szeretsz a testeden és a megjelenéseden!

Biztos vagyok benne, hogy van minimum egy dolog, amit pozitívan értékelsz a testeddel kapcsolatban. Fontos, hogy tudjuk szeretni a jó tulajdonságainkat, amikbe bizony beletartoznak fizikai tulajdonságaink is! Ne gondolkozz folyamatosan azon, hogy mit változtatnál meg magadon. Helyette fókuszálj arra, amit szeretsz magadon és ezeket fordítsd előnyödre.
A másik eset pedig, hogy lehetnek olyan testi adottságaid, amikkel sikereket is érhetsz el: ha az átlagnál szélesebbek a vállaid, biztosan te vagy a legügyesebb úszó a környezetedben. Vagy nem is gondolnád, de lehet, hogy mások épp azután sóvárognak, ami neked megadatott. Sokszor hallom alacsony lányoktól, hogy bárcsak hosszabbak lennének a lábaik, illetve magas lányoktól, hogy nehezen találnak magunknak nadrágot. Sőt sokszor elkaptam már borostás fiúktól azt a megjegyzést, hogy bárcsak bababőrű arcuk lenne és persze fordítva.

elfogad
Töltsd időt a negatív gondolataiddal majd alakítsd át őket pozitívvá!

Talán észre se vesszük, hogy nap, mint nap milyen nagy mennyiségű negatív gondolatot képzünk. Pedig ha egyszer egy napon keresztül minden ilyen gondolatot leírnánk egy füzetbe, estére csodálkozva néznénk, hogy milyen mértékben pusztítjuk velük önbizalmunkat. Éppen ezért – és ez nem tréfa – holnaptól kezdd el papírra írni azokat a negatív gondolatokat magaddal szemben, amik eszedbe jutnak. Ha pedig eltelt egy-két nap nézd meg, mik kerültek a lapokra.
Ezt követően pedig kezdd el felsorolni a magaddal kapcsolatos pozitív jellemzőket! Kérj segítséget hozzá a családodtól, barátoktól. Találj legalább annyi pozitívat, mint amennyi negatív volt! A továbbiakban pedig, ha egy negatív gondolat eszedbe jutna, tudatosan válts át fejben egy pozitívra! Hosszútávon így sikerül elüldözni a borúlátó asszociációkat magunkkal kapcsolatban.

Ne hasonlítgasd magad másokhoz

Ahogy a bekezdésben is említettem, a világ elég unalmas lenne, ha mindenki ugyanúgy nézne ki. Teljesen értelmetlen magunkat másokhoz hasonlítgatni, legyen szó sztárokról vagy a munkatársunkról. Helyette tekints vissza arra a személyre, aki akkor voltál, mikor még nem szeretted magad. Nézd meg, mennyivel boldogabb, kiegyensúlyozottabb ember lettél, amióta elfogadod magad. Mérd fel bátran milyen változáson mentél az óta keresztül és mennyivel jobban érzed önmagad!

Legutolsó sorban pedig mindig legyél nagyon türelmes és kedves magadhoz, és ne ítélkezz magad felett szigorúbban annál, mint ahogy te gondolsz saját barátaidra, rokonaidra!
Abban az esetben pedig, ha azt veszed észre magadon, hogy szinte minden nap már gyűlöletet érzel magad iránt, ne félj segítséget kérni! Beszélj a problémádról a szüleiddel vagy olyan személlyel, akiben a legjobban bízol. És nyugodtan fordulj szakemberhez is, hiszen nem kell ezzel teljesen egyedül küzdened!

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: linkedin
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: email

Kapcsolódó cikkek