fbpx

Elindultunk az országos Kék túrán

HIRDETÉS

A Kék túra útvonala Európa első hosszú távú turistaútja. Összesen 1168,7 km hosszú, 27 szakaszból áll és 2020. augusztus 28.-ig 6739 fő teljesítette. Nem csoda, ezt a túrát azoknak találták ki, akik csak kóstolgatják ezt a sportágat. Persze ellehet indulni és végig járni az egész útvonalat egyszerre, de felkészülés, állóképesség nélkül nem javasolt.

A Kék túra során 152 bélyegzőhely található, a túrához kapcsolódó igazolófüzetet több túraboltban, de még a Decathlon-ban is megvásárolhatjuk. A technológia-szerelmeseinek pedig elérhető már az applikáció is, ahol szükséges esetén nyomon követhetik az útvonalat. De az igazolófüzetet azért érdemes beszereznünk, mert a Magyar Természetjáró Szövetség által már a túra közben is, bizonyos megtett szakaszok után, de a teljes túra befejezés után is jelvények viselésére leszünk jogosultak!

Bár az Őrségi túránk során már belekóstoltunk a Kék túra útvonalába, viszont akkor nem túráztunk végig egy egész szakaszt. Mi most a hozzánk legközelebb eső és legkönnyebbnek ítélt szakasszal kezdtük, a 14. számúval. Ez a szakasz összesen 14,3 km volt. Viszont mi a-ból b-be helyett, b-ből a-ba haladtunk. Elvonatoztunk reggel 9:51-kor induló járattal Ürömig, ahonnan a vasútállomástól körülbelül 1 km-re található a Rozália Téglagyár, és itt vette kezdetét a mi első Kék túránk.

Fotó: Domján Julcsi

Végig a kék nyomvonalat követve hamar kezdődött is az emelkedő, ami gyönyörű fák között át vitt el minket egészen a Csúcs-hegy oldalára, majd onnan a tetejére. Itt volt egy kisebb szintemelkedés, de aztán hamar a Virágos-nyereghez érkeztünk, ahol egy varázslatos tisztás fogadott minket. Ráadásul sok vackor fával, ami ugyebár Süsü kedvence volt. Itt piknikeztünk egyet, majd indultunk tovább a Hármashatár-hegy felé. Körülbelül fél óra séta után, aminek során volt kettő meredekebb, de nem hosszú emelkedő, kilyukadtunk a pecsételőhelynél, ami a Hármashatár-hegyi Erdei Iskolánál volt. Nem messze tőle pedig a Hangár bisztróban elfogyasztottunk egy-egy limonádét, és utána pár percet elidőztünk a kilátó nyújtotta magával ragadó kilátásban.

Ezt követően már úgy érezhetjük, hogy visszatérünk a „civilizációba”, több ember, jármű hangja és társasága követi utunkat, de azért még így is élvezhető a túra. Innen haladunk tovább a kék jelzéseket követve az Árpád kilátó felé. Ezen a szakaszon kevésbé vannak nagyobb szintkülönbségek, és inkább lejtőkkel találkozunk. Útközben a Fenyőgyöngye vendéglőnél, ha időnk engedi, felkereshetjük a Pál-völgyi és a Szemlő-hegyi barlangot.

Aztán a Látó-hegyen keresztül érünk el az Árpád kilátóhoz. Mivel mi a másik irányt választottuk, itt sok lesz a lejtő. A Kecske-hegyen haladunk tovább, mígnem elérünk az Oroszlán sziklához. Ez a szikla egy oroszlánra hasonlító dolomittömb, amit utánfaragtak, hogy még jobban hasonlítson az állatra. Viszont a szikla a második világháborúban megsérült, bevonuló szovjet hadsereg robbantotta le, de okát azóta sem bizonyították.

Fotó: Domján Julcsi

Utunk folytatódik tovább a Hármashatár-hegyi repülőtér felé, ahol megállhatunk pihenni, de onnan már nincs messze a túraszakasz vége. Követve a kék jelzéseket, hamarosan elérkezünk az Ördög-árok felett átvezető hídhoz, ahol kiérünk a 2009-ben leégett Balázs vendéglőhöz, és ezennel véget is ért a túránk. Pihenőkkel, megállókkal mi ezt a szakaszt 5 óra alatt teljesítettük.

Összességében nagyobb rákészülés nélkül, de egy jó túracipővel könnyedén vehetjük ennek a szakasznak az akadályait! Ez a program nagyon jó kikapcsolódási lehetőség, és én mindig rácsodálkozom ilyenkor, hogy mennyi fantasztikus helység van a környezetünkben, amikről sokszor képesek vagyunk megfeledkezni.

Fotó: Domján Julcsi

A Kék túra legtöbb állomása egyébként tömegközlekedéssel jól megközelíthető, ennek segítségével figyelhetünk arra, hogy egy kirándulásunkkal a legkevesebb ökológiai lábnyomot hagyjunk magunk után.

A túra során óvjuk a természetet, ne szemeteljünk, ahol nem engedett, ott ne rakjunk tüzet és vigyázzunk az élőlényekre is!

Te már elindultál a Kék túrán? Oszd meg velünk a tapasztalataidat kommentben!

Hirdetés

Instagram

HIRDETÉS

Kapcsolódó cikkek

Warning: Undefined variable $posts in /home/bodizhu1/public_html/_sites/kollektivmagazin/wp-content/themes/hello-theme-child-master/functions.php on line 32