fbpx

Gyógyteák, amikből mindenképp raktározz el az őszre

Ahogyan egyre rövidülnek a nappalok, és egyre jobban hűl a levegő, úgy veszi át a hideg italok helyét kezünkben a forró tea. A cikkben említett gyógyteákkal hatékonyan erősíthetjük immunrendszerünket, megelőzhetjük a különböző betegségeket.
Fürtös menta

A fürtös menta egy igazán multifunkcionális gyógynövény. Napi 1-2 csésze ebből a gyógyteából képes megelőzni a náthát, de köhögéscsillapító és köptető hatása miatt is fogyaszthatjuk. Ezen kívül még az emésztést is segíti. Vagy illóolajként egyaránt jó megoldás fejfájásra, és nyugtató hatása képes kisimítani a ráncainkat. A menta további jótékony hatásiról részletesebben még itt olvashatsz.

Csalán

A csalántea a tisztítókúrák szuper alapja, reggelente fogyasszunk belőle 4-6 hétig éhgyomorra egy csészével. Hosszú távon fokozza a szervezet ellenálló képességét. Felfázás esetén is javasolt vízhajtó és gyulladáscsökkentő hatásának köszönhetően. A tea egyébként élénkítő is, emellett sok ásványi anyagot és vitamint, többek között vasat tartalmaz! További gyógyhatásait itt találod.

Bodza

A bodza virága nemcsak szörpök tökéletes alapanyaga, hanem gyógyteáké is, számos panaszra gyógyír. Megfázásra, höröghurutra, izzasztószerként és immunrendszeri serkentőként egyaránt ajánlatos. Nátha esetén napi 2-3 csészével is ihatunk belőle, hogy elősegítse gyógyulásunkat. Orrdugulásnál, köhögésnél pedig akár inhalálhatunk is a teával.

Csipkebogyó

A csipkebogyótea nagy C-vitamin forrás immunrendszerünknek. De azt tudtad, hogy jótékony hatása csak akkor hasznosul, ha hideg vízben áztatjuk 4-5 órán át? Ugyanis a C-Vitamin hő hatására lebomlik. Érdemes kivárni viszont ezt az időt, mert csipkebogyótea fogyasztása mellett nagy esélyünk van egészségesen átvészelni a hideg hónapokat.

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: linkedin
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: email

Kapcsolódó cikkek