fbpx

Utazz 30 felett is úgy, mint huszonévesen, vagy ahogyan sohasem mertél!- 1.rész

Te is hiányolod a gyerekkori nyári táborokat, az egyetemi vagy főiskolás külföldi diákprogramokat? Vagy épp azt a szabadságot és bátorságot, hogy úgy utazz valahova, hogy még azt sem tudod, mit fogsz csinálni és kivel?
HIRDETÉS

Virovecz Anna írása

Gyerekként a nyári táborokat vártam leginkább, nagyon élveztem a szabadságot, a sok játékot és a nagy nevetéseket. Azon túl, hogy a meglévő barátságaim is mélyültek az együtt töltött hetek után, mindig nyitottam az új ismeretségek felé is. Nagyon izgalmasnak találtam kilépni a megszokott napi rutinból, mert ilyenkor sok olyan emberrel is találkoztam és beszélgettem, akikkel amúgy nem lett volna lehetőségem.

Arra jöttem rá, hogy még most is nagyon vágyom a tábori élményekre, és valahogy úgy adódott, hogy idén nyáron egyedül utaztam külföldre. Viszont egyáltalán nem azzal a céllal, hogy egyedül töltsek egy hetet és átgondoljam az életemet, Szerettem volna jól érezni magam, embereket megismerni, beülni jókat enni-inni, új történeteket, más kultúrákat megismerni. Így esett a választásom a gyönyörű Szicíliára, ahol egyszer már jártam, és mivel egy kicsit olaszul is beszélek, így biztonságos terepnek éreztem.

Lássuk a lépéseket, és néhány tippet is, utólag már jobban látom, hogy mi működött jól és mi nem annyira.

Kedden döntöttem el, hogy szombaton utazom, így pár napom maradt csak, hogy kitaláljam, hová megyek és hol vagy kinél alszom. Elővettem a jó öreg Couchsurfinget, amit már egy ideje pihentettem. A Covid óta egyébként van egy minimális havidíja, így viszont könnyebben látszik, kik az aktív tagok.

Mivel korábban már fogadtam utazókat a lakásomban, ezért volt néhány referenciám és egy részletesen kitöltött profilom. Ez szinte elengedhetetlen, ha szeretnénk valakinél megszállni, de az is igaz, hogy lányként sokkal könnyebb helyet találni – és persze pont emiatt körültekintőbbnek kell lennünk.

TIPP: ha még soha nem használtad a Couchsurfinget, de tervezel így utazni, készítsd el a profilodat. Nézz meg másokat, akiknek már sok referenciája van, ők miket írtak magukról, milyen fotókat tettek ki. Ne feledd, ez nem a Tinder, bár tény, hogy néhányan összekeverik a két platformot… A kirakott képekkel itt is üzenünk magunkról.

utazás

Ha kész a profilod, megnézheted, hogy a te városodban éppen kik járnak. Bátran írj nekik, ha szimpatikusak, hogy ha van kérdésük a városról vagy szeretnének egy kávét / sört meginni, te itt vagy. Ezzel még nem engedsz be senkit a lakásodba, de kipróbálod, hogy érzed magad egy idegennel, és még akár ki is tudod kérdezni a Couchsurfinges tapasztalatairól. Ha pedig jól éreztétek magatokat egymás társaságában, jöhetnek a személyes ajánlások, így növekszik a te profilod is.

Amikor pedig készen állsz, hogy vendégül láss valakit, az lesz az igazi próbája a te utadnak is. Nagyon sokan csak olyanokat fogadnak be, akik már vendégül láttak másokat, így ezt akár egy belépőnek is tekinthetjük a Couchsurfing világába.

Az oldalon aztán kiírtam a tervezett útitervemet – mettől- meddig, melyik városban leszek – és láss csodát, nagyon sok üzenetet kaptam. Volt, aki egyből szállást is ajánlott, volt, aki a tippjeit ajánlotta fel, vagy hogy fussunk össze egy kávéra, vagy mehetünk együtt a tengerpartra. Ekkor már kezdtem érezni, hogy biztosan nem fogom magányosan róni Catania és Siracusa utcáit, és szidni a napot, amikor megvettem a repjegyemet.

TIPP: mielőtt megörülsz és egyből válaszolsz, mindenképp olvasd végig az illető profilját. Igen, minden egyes szavát, mert pl. az is kiderülhet, hogy a nagylelkű host valójában imád meztelenül mászkálni otthon és például csak naturista (nudista) strandra jár, és ezt tőled is elvárja. Ha pedig ez neked nem lenne túl kényelmes, köszönd meg szépen az ajánlatot mondván, hogy már megvan a szálláshelyed. 😀 (igaz történet alapján). De olyat is olvastam, aki kiemelte, hogy gyakran jár bulizni, ezért olyan vendégeket vár csak, akik szintén mennek vele. Minél részletesebben ki van töltve egy profil, annál jobb. A bemutatkozás és fotók után pedig a referenciákat is nézd át alaposan. Van olyan, aki nem szállna meg nála ismét? Mi történt? Bármi, ami elbizonytalanít, elegendő indok, hogy ne válaszd őt.

Attól, mert ő szállást vagy egy kávézást ajánl, ne érezd a nyomást, hogy el kell fogadnod, vagy hogy megbántod, ha nem válaszolsz neki, esetleg mást választasz. Itt is igaz, hogy egy kedves nemleges válasz a legtisztább, de ha valaki sok üzenetet kap, előfordulhat, hogy erre nem lesz kapacitása. Ezt se vegyük magunkra, nem a személyünk ellen szól.

Te is nézd végig, hogy kik a lehetséges vendéglátók. Nőként talán a legkényelmesebb, ha elsőként más nőknek írunk, de amit most Szicíliában láttam, az alapján ritkák, mint a fehér holló, tehát gyorsan le kell csapni rájuk.

Nem mindenkinek válaszoltam egyből, mert kellett idő, hogy feltérképezzem, kik szimpatikusak, és kikkel gondolom azt, hogy lenne közös témánk, szívesen beszélgetnék velük bármiről. Ha valakinél vendégek vagyunk, akkor ott általában közösen vacsorázunk, néha még a reggeli is közös, de ez sincs kőbe vésve. Viszont arra készülni kell, hogy nem olyan, mint egy fizetős szállás, hogy sziasztok, megjöttem, hagyjatok békén, nem akarok beszélgetni veletek, megyek a szobámba. Természetesen erre is van példa, ha valaki előre jelzi, hogy egy hosszú út után fog megérkezni, és lehet, hogy első este csak pihenésre vágyik. Vagy a vendéglátónk hete sűrűsödik be annyira, hogy nem tud velünk túl sok időt tölteni. Tehát fontos itt is a kommunikáció és tisztában lenni a saját és vendéglátónk igényeivel.

TIPP: ne felejtsük el megnézni azt sem, hogy hol tudunk aludni: van-e külön ágy, ez külön szobában van, vagy egy légtérben alszunk a vendéglátónkkal. Ha nem egyértelmű, kérdezz rá mindenképp. Kellemetlen, ha ott derül ki, hogy egy ágyon kellene osztozni a hosttal.

Couchsurfing

Nálam végül úgy alakult, hogy egy nagyon kedves török lány és a szicíliai orvostanhallgató barátjánál szálltam meg az első két és az utolsó este. Megengedték, hogy a szállásukra bevigyem a bőröndömet, és átöltözzek, míg ők házon kívül voltak egy kiránduláson, szóval részükről is egy nagy adag bizalommal indult a kapcsolatunk. Eszembe jutott persze, hogy mi van, ha mire este visszajövök, már csak hűlt helyét találom a csomagjaimnak, de aztán rájöttem, hogy első körben ők engedtek be a lakóterükbe látatlanul, tehát nincs okom izgulni.

TIPP: miután Couchsurfingen néhány üzenetet váltunk valakivel és szimpatikusnak tűnik, érdemes áttérni a Whatsappra vagy az Instagramra. Whatsappon van lehetőség videóhívásra vagy hangüzeneteket hagyni. Iremmel, a török lánnyal is ezt választottuk, és szuper volt hallani a hangját, ráadásul küldött nagyon helyes közös szelfit is a barátjával. Ezeket én is viszonoztam, így mindkét oldalon könnyebben kialakult a bizalom és szimpátia. Nyugodtan kérd meg a potenciális vendéglátódat, hogy beszéljetek egyet videón, mert szeretnél néhány kérdést tisztázni.

Semmiképpen sem akartam túlszerveni magam találkozókkal, hiszen kikapcsolódásra vágytam, nem pedig a naptáramat bújni, hogy épp kivel és hol kellene lennem, majd újra elmesélni magamról ugyanazt. A vendéglátóimon túl csak egy helyi fiúval, Robertóval beszéltem meg fixen, hogy érkezésem után találkozunk. Nagyon örülök, hogy így döntöttem, mert szerintem nem nehéz beleesni abba a “hibába”, hogy annyira örülünk, hogy hirtelen mindenki velünk akar lógni, hogy egész nap a Whatsappon üzengetünk és szervezkedünk. Így elvész az egyedül utazás öröme, azaz hogy akkor és oda megyünk, ahová éppen kedvünk tartja.

Emiatt én sokaknak előre azt válaszoltam, hogy jelentkezem majd, amikor már ott vagyok, mert nem látom még a programomat előre. Aztán nagyon sokakkal végül nem is találkoztam. Ebből a szempontból viszont találtam hasonlóságot a Tinderrel. Bár nem randipartnert keres ilyenkor az ember, valljuk be, hogy azt fogjuk választani, akármilyen nemű is, aki szimpatikus nekünk és valamilyen szempontból vonzó a kisugárzása, és akiről azt gondoljuk, hogy mellette biztonságban leszünk. Ha valakinél nem érezzük ezt, akkor nem érdemes erőltetni. Egy ilyen útnak elvégre az a célja, hogy jól érezzük magunkat, nem?

TIPP: annyi pénz mindig legyen a kártyádon vagy készpénzben, hogy vészhelyzet esetén néhány éjszaka szállást kitudj fizetni. Ideális esetben persze legyen annyi, hogy ha nagyon nem jön be a Couchsurfingezés, akkor akár az egész útra egy hostelbe el tudj menni és ne kelljen kényszerből senkinél se megszállni. Így a desztináció kiválasztása előtt mindenképp nézz szét a Booking.com-on, hogy vannak-e még szabad szállások és milyen áron.

A hostel is egy jó helyszín, ha szeretnénk különféle nációval egy helyen találkozni. Lehet kombinálni is, néhány éjszaka Couchsurfing, majd 1-2 hostelben. A legtöbb hostelnek van saját bárja, ahová akár a helyiek is szívesen csatlakoznak.

Couchsurfing

Ha minden jól megy, és jó vendéglátókat kapunk, illetve jó fej helyiekkel találkozunk, akkor tényleg nagyon könnyű megélni azt a könnyedséget és felszabadultságot, ami a húszas éveinket jellemezte leginkább. Amikor az sem zavart, hogy egy kollégiumban alszunk, az egyik ágyon mi, a másikon pedig a vendéglátóink, miközben a földön szanaszét a bőröndök, és senki sem talál semmit. Ilyenkor tényleg elő kell venni a laza és rugalmas énünket és azt nézni, hogy mennyivel többet ér, hogy igazi házi tésztát vacsorázunk együtt és jókat beszélgetünk, mint hogy élére vasalva állnak a ruháink a szekrényben. Arról nem is beszélve, hogy a helyiek tudnak elvinni minket a legjobb strandokra, helyszínekre, ahová busszal nem tudnánk kijutni, így egy csomó jó élményről maradnánk le. Ha pedig más utazókkal társulunk, megélhetjük az együtt felfedezés élményét, amikor hirtelen azt sem tudjuk, merre menjünk, hiszen minden olyan szép és izgalmas.

Folytatás hamarosan.

Solo utazásról itt olvashattok még.

Hirdetés

Instagram

HIRDETÉS

Kapcsolódó cikkek

Warning: Undefined variable $posts in /home/bodizhu1/public_html/_sites/kollektivmagazin/wp-content/themes/hello-theme-child-master/functions.php on line 32