fbpx
HIRDETÉS
HIRDETÉS

Bár régóta érdekelt ez a keleti bölcselet, mégis úgy igazán januártól kezdtem el gyakorolni a jógát. Eleinte stresszoldó gerincjógára jártam a Mandala Jógastúdióba, majd következett a kundalíni jóga, amire a koronavírus idején a karanténban heti kétszer-háromszor időt szenteltem.

Én akkor döbbentem rá, hogy mennyit segít a mindennapi kiegyensúlyozottságomhoz a jóga, amikor kimaradt 1-1 gyakorlás. Sokszor arra jutok, hogy egészen idilli lenne minden nap gyakorolni vagy akár hajnalban kelni, és jógával a napomat elindítani. De egyelőre még mindig találok kibúvókat a koránkelés miatt. Viszont mielőtt belekezdenék, szeretném felhívni a figyelmet, hogy mindez az én személyes tapasztalásom. Elképzelhető, hogy te még vagy már nem itt tartasz. Ebben az esetekben nagyon szívesen várjuk a kommentjeidet a témával kapcsolatban a Facebook poszt alatt!

Gondolataim elcsendesítése

Nap, mint nap többezer gondolat cikázik a fejünkben, a nagy részük valljuk be teljesen feleslegesen. A legtöbb pedig csak triggerel minket, vagyis kivált belőlünk feszkót és stresszt. A jóga megtanított arra, hogy ezeken a gondolatokon ne ragadjak le, hanem engedjem őket tovább. Lehet, hogy picit ez misztikusan hangzik, pedig nagyon könnyű megtapasztalni igazából már az első gyakorlat után.

Változásra való felkészítés

A megszokásainknak, berögződéseinknek köszönhetően folyamatosan ugyanazokat a cselekedet ismételjük bizonyos helyezetekben, ami hosszútávon nincs minden esetben ránk jó hatással. Ráadásul az új helyzetekben a legtöbbször pánikolunk, félünk, aggódunk. Az új, még ismeretlen gyakorlatok során jógázás közben az agyunk ugyanígy reagál, viszont megfelelő légzéssel, kitartással és tudatossággal képesek vagyunk végigcsinálni ezeket a gyakorlatokat, akár növelni az időintervallumukat. Ezek a határfeszegetések pedig abban segítenek, hogy a hétköznapokban könnyebben vegyük az ismeretlen helyzetek és a változások akadályait.

jóga
Megelégedni azzal, ami van, és ahol tartunk

Azt hiszem, nekem a jóga mutatott rá a maximalizmusom negatív oldalára és arra, hogy ez milyen rossz hatásokkal jár. Eleinte a gyakorlatok során mindig feszegettem a határaimat, és soha nem elégedtem meg azzal, ahol éppen tartottam. Ez a felismerés egy jó kis párhuzam lett az életemre nézve is. Nem értettem, miért akarok huszonévesen harminc vagy akár többévesként viselkedni, és arra se eszméltem rá ezidáig, hogy kimaradt jó pár lépcsőfok például a karrieremet tekintve.

A jóga viszont megtanított arra, hogy ami éppen van, azzal kell elégedettnek lenni, hiszen nem hiába tartunk ott, ahol éppen vagyunk. A fejlődést, újabb lépcsőfokokat pedig sokkal hatásosabb, ha a saját tempónkban érjük el, nem pedig külső befolyásra, hatásokra vagy saját magunk lekicsinyítő hozzáállása miatt.

Saját magam megismerése

Az előző gondolatmenetemben is írtam, és most is csak ismételni tudom magam, hogy a jóga egy valódi önreflexió. Én úgy érzem ráléptem egy útra, aminek során sokkal közelebb kerültem magamhoz, a reakcióimhoz, régi emlékekhez, történésekhez és azoknak a következményeihez és hosszútávon a feloldásaihoz. Jöttek felismerések régről, amiket a tudatalattim nagyon mélyen tárolt és mindez hozzásegített ahhoz, hogy megértsem, bizonyos reakcióimat. Viszont hosszú még ez az út, de az biztos, hogy érdemes elindulni rajta és tudatában lenni a reflexeinknek és annak, hogy esetleg miben vagyunk erősek vagy éppen gyengék, amin dolgoznunk kell.

Kitűzött cél

Minden óra azzal kezdődik, hogy megfogalmazzuk magunknak az aznapi gyakorlásunk „sankalpa”-ját. Ez a szó a kinyilvánított szándékunk, aminek az eléréséért gyakorlunk. Ez lényegében lehet bármi: elengedés, bátorság, saját magam iránti szeretet, mások iránti szeretet, harag feloldása, nyugalom elérése vagy megtapasztalása. Ha jógázni kezdesz, mindenképp gondold át, hogy a gyakorlatokat miért csinálod és hagyd, hogy segítsenek téged annak megvalósításában!

Végezetül pedig szeretném bátorítani azokat, akik még nem kezdtek bele a jóga gyakorlásába, és esetleg gyakran érzik úgy, hogy a fejük felett sokszor összecsapnak a hullámok. A gyakorlatok hatása már pár alkalom után érződik. Hosszútávon pedig a jóga tényleg egy igazi csodaszer a harmonikus élet fenntartásahoz!

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: linkedin
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: email

Kapcsolódó cikkek