fbpx

Azért mert valaki növényi étrendre vált, még nem kell lemondania minden jóról. Persze az ízek nem lesznek teljesen ugyanolyanok, de azért megfelelő fűszerezéssel egészen fantasztikus dolgokat lehet elérni!

Ezt receptet én is azért álmodtam meg, mert néha vacsira is vágytam valami melegre, de mégsem akkora fő fogásra, mint egy ebédnél. Nem beszélve a lusta hétvégi brunchokról, ahol alapkellék a rántotta! Hiányzott valami, ami ilyen jellegű.

Sokszor szembejöttek velem helyettesítők, meg különböző ízesítők, amik segítenek elérni a megfelelő hasonlóságot. Egyszer étteremben is próbáltam vegán rántottát, de őszintén, minden beképzeltség nélkül állíthatom, hogy annál finomabbat, amit itthon csinálok, nem ettem még. Erről tanúskodnak nem növényi étrenden élő ismerőseim, akik kóstolták, és imádták.

Mire van szükséged? Mindenre, amit amúgy egy rántottába tennél! Komolyan mondom. Az a jó ebben az ételben, hogy szinte mindenféle zöldség passzol hozzá, így én csak támpontot adok, az én egyik kedvenc elkészítési módomat osztom meg veled, de abszolút rád bízom, mit szeretnél hozzátenni! Én próbáltam már cukkínivel, tv paprikával is, de szerintem padlizsán is simán passzol bele!

Lássuk a hozzávalókat egy főre!

90g tofu – a csomagolás 180grammos, nekem abszolút éhség függő, hogy az egészet, vagy csak a felét teszem bele, de mivel sok más dolgot is eszem mellé, így elég a fele is általában

1/2 teáskanál fekete só – A fekete só egy nagyon érdekes dolog, nem csak a színe miatt, hanem mert szagra picit olyan mint a záptojás, de ne ijedj meg tőle, nagyon szuper, füstös, sós, tojásos ízt eredményez! A mennyiséggel óvatosan bánj, inkább kóstolgasd közben, mert könnyű túltolni az adagot, de nagyon ajánlom a vele való kísérletezést! Bio boltokban megtalálod, én az enyémet a volt Mediline, most már Diéta Life Market nevű üzletben vettem, mindössze 300 forint volt a 250grammos, ami azért jó sokáig kitart. Online itt is megtaláljátok hasonló áron.

1 teáskanál kurkuma – ez valójában csak a tojásos szín eléréséhez szükséges, elhanyagolható, bár egy nagyon egészséges fűszer úgyhogy én javaslom hozzá, de aki nem szereti, tehet belőle kevesebbet is!

1 gerezd fokhagyma

½ vöröshagyma

2 kis fej gomba

½ nagyobb paradicsom vagy 2-3 koktél paradicsom

1 maroknyi friss spenót

kb. 50 ml növényi tej – javaslom, hogy semlegeset válassz hozzá, mint a zab vagy a rizs, esetleg a szója

egy evőkanál növényi olaj – ízlés szerint lehet napraforgó, vagy oliva, akár kókusz is, ha azt preferálod

egy csipet bors és szárított petrezselyem

opcionálisan piros paprika

Elkészítés:

Serpenyőben pároljuk meg a hagymát, fokhagymát az olajon, és a tofut a kezünkkel szétmorzsolva adjuk hozzá, mindezt közepes fokozaton süssük. Eközben vágjuk fel a zöldségeket (a spenót kivételével), és sorban mehetnek ezek is a serpenyőbe!

Mikor kezd pirulni a tofu, és átsülni a zöldségek, akkor szórjuk meg a fekete sóval, kurkumával, borssal, petrezselyemmel. Jól keverjük át, majd mikor már a tofu kiszáradni látszik, löttyintsük rá a növényi tejet, és ekkor adjuk hozzá a spenótot, majd főzzük össze az egészet. Ettől lesz egy kicsit szottyosabb állaga, mint a valódi rántottának, éppen ezért ne is főzzük el róla teljesen, csak annyira, hogy ne legyen teljesen folyós már!

Ha elértük a kívánt állagot, és minden zöldség átsült, akkor készen is vagyunk! Aki szereti a rántottát egy kis piros paprikával megszórni, az itt is megteheti, ahogy természetesen bármi más preferált fűszerrel is!

Tálalás

Itt is a fantáziára bízom, ki mivel szeretné elfogyasztani a tofu rántottát, én személy szerint egy kis salátával és avokádós pirítóssal szoktam, de ahány ember, annyi ízlés! Legyetek nyugodtan kreatívak, kísérletezzetek az ízekkel!

rántotta
Fotó: Tajnay Dorottya
Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: linkedin
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: email

Kapcsolódó cikkek