fbpx

Design the change: Ralph Lauren a tudatosság útjára lépett

HIRDETÉS
HIRDETÉS

A vírus hatására sokan elgondolkodtak, vajon jó-e az irány, ami felé eddig haladtak. A luxusmárka azonban már a tavalyi évben elhatározta magát: változtat addigi szokásain.

Ralph Lauren ebben a szellemben alkotta meg az Earth Polo-t 2019-ben, ami teljes mértékben újrahasznosított műanyag palackokból készült. Idén célul tűzte ki, hogy szélesíti ezt a kapszula kollekciót még több színnel, amit egy olyan innovatív eljárással hoznak létre, ami nem használ fel vizet a gyártás során. 2025-ig pedig 170 millió műanyag flakont szeretnének Earth Polo alapanyaggá változtatni. Egy darab felsőrészhez átlagosan 12 flakont használnak fel, ami azt jelenti, hogy több, mint 14 millió Earth Polo-t kell legyártaniuk a következő években, hogy ez a terv megvalósulhasson.

Ezen kívül idén a cég minden részlege – legyen az dizájn, gyártás, vagy kereskedelem – részt vesz egy fenntarthatóságra összpontosító képzésen, amit innentől kezdve évi rendszerességgel megismételnek.

A Ralph Lauren tudatossági tervezete, a Design the change egyébként három alappilléren nyugszik, ezek pedig a következők: időtálló stílust alkotni, megvédeni a környezetet, valamint társadalmi felelősségvállalás és szociális intézkedések bevezetése. Ezek mindegyike különböző szegmensekre bomlik.

Időtálló stílus

Ennek keretein belül a fenntartható tervezést tűzték ki célul, amelynek fontos komponense, hogy az anyagok, amiket használnak, lekövethető forrásokból származzanak. Olyan gyártóktól, akik hasonló elvekkel működnek. Nagy hangsúlyt fektetnek ezen túl a kémiai anyagok felülvizsgálatára is. A veszélyesnek bizonyuló vegyszereket pedig 2025-ig teljesen ki akarják iktatni.

Megvédeni a környezetet

Az operációs és ellátó láncolatban tudományos alapokra helyezve szeretnék csökkenteni az üvegház hatású gázok kibocsátását. Ezt a célt idén már sikerült is megvalósítani. Ami azonban ennél is nagyobb siker, hogy a cég tulajdonában álló összes létesítményben elérték, hogy 100%-ban megújuló energiaforrásokat használjanak. Ezt szeretnék kiterjeszteni a többi, általuk igénybe vett helyszínre is.

Társadalmi felelősségvállalás és szociális intézkedések

A cég dolgozói rendszeresen végeznek önkéntes munkákat, legyen szó faültetésről, vagy alapítványi gyűjtésről a rák megelőzésének segítésére, vagy helyi LGBTQIA közösségek támogatására. A márka az önkéntességgel töltött időt szerette volna 2025-re 25%-kal növelni, amit már ebben az évben sikerült elérnie.

Tervben van még a nemek egyenlőségének kiigazítása, a vezetői pozíciókban, ezt is 25%-kal szeretnék feljavítani a 2023-as évre. A gyármenedzsmentben ugyanezt a célt 2025-ig bezárólag akarják teljesíteni.

Ezeken kívül pedig különböző workshopokat is szerveznek a jövőben, melyek megerősítésről, készségfejlesztésről szólnak. Terveik szerint erre 2030-ig összesen 250 000 dolgozónak szeretnének lehetőséget adni.

Miért fontosak ezek az intézkedések?

Mert maga a divat, mint iparág, a rengeteg mamutcégével hatalmas károkat okozott már a környezetünkben. Természetesen nincsenek ezzel egyedül a világban, de tény, hogy Földünk jelenlegi állapotához igencsak hozzájárultak, globális tekintetben e téren ez az ipraág benne van az első 5-ben. Ezek a kezdeményezések – bár visszacsinálni nem fogják azokat a károkat, amiket eddig okoztak, de – a jövőt még formálhatják. Amiért a Ralph Lauren kiemelkedő a nagy cégek között, az az, hogy egészen transzparensen, grafikonokkal igazolva tárják elénk az információkat honlapjukon, ahonnan a teljes tervezetet letölthetjük. Reméljük, hogy ehhez híven folytatják a működésüket, és inspirálják majd a többi vállalatot is, hogy hasonlóan járjanak el.

Hirdetés

Instagram

HIRDETÉS

Kapcsolódó cikkek