fbpx

Így töltődj fel és pihend ki magad a szabadság alatt

365 napból 365 napot is szabadsággal tölthetünk, de ha annak nagy része stresszes, például munkahelyi aggályok miatt, akkor ne várjuk, hogy visszatérésünkre kisimuljanak a ráncaink. Ebben a cikkben olyan tippeket hoztunk, amik segítenek kikapcsolódni a nyaralás során.
Úti cél kiválasztása

Turistáktól zsúfolt külföldi város vagy pihentető, elvonulásra alkalmas belföldi tópart? Fontos, hogy tisztában legyünk azzal, hol tudunk a leginkább kikapcsolódni. Ha téged feltöltenek a pezsgő városok és annak impulzusai, bátran foglalj szállást egy ilyen helyen. De ha nem szeretnéd, hogy folyamatosan nyüzsögjenek körülötted az emberek, keress olyan kisvárost, szigetet és időpontot, ami szezonon kívül esik és kevésbé ismert. Amennyiben pedig gyermekeiddel töltöd a szabadságod, érdemes a kettő közötti arany középutat keresned: fontos, hogy legyenek programok, hogy amíg a gyerekek elvannak, addig te kikapcsolódhass.

Időben tájékoztasd a környezetedet a távollétedről

Készítsd fel időben a munkahelyedet a távolléted kapcsán. Pörgesd ki a feladatokat, ha pedig valamilyen oknál fogva éppen van egy projekt, ami nem állhat le, keress egy megbízható kollégát, akire rábízhatod az ezzel kapcsolatos tennivalókat. De őt ne hagyd hála nélkül! Esetleg ajánld fel neki, hogy amikor ő lesz szabadságon, te segítesz be neki. És ugyanide tartozik a családod is. Kérd meg őket arra, hogy ha lehet, csak sürgős esetekben keressenek.

Hangolódj már az indulás előtt

Semmiképp ne az indulás előtt pár órával kezdj el csomagolni. Helyette már napokkal előtte kezd el összekészíteni a szükséges darabokat, lefoglalni a programokat, akár kinézni az éttermeket is, amiket szívesen kipróbálnál. Ezek mind segíteni fognak abban, hogy kellőképpen a szabadságra hangolódva érkezz meg. De fontos, hogy ne tervezz túl programokkal! Hiszen úgy végül csak a pihenéstől veszed el az időt, amit biztosan te is és a többi utastársad is szeretne elkerülni.

Tölts sok időt a szabadban, és hagyd a szobában a telefonodat

Mivel a telefonunkon keresztül csak egy applikáció választ el minket a munkától, ezért érdemes a lehető legkevesebbszer kezünkbe venni a szabadság alatt. Legyen minden napnak legalább egy olyan időszaka, amikor nincs velünk a telefonunk: egy vacsora, egy kirándulás, egy séta sokkal minőségibb és tartalmasabb lesz elektronikus kütyük nélkül. És ha megörökítenénk az adott pillanatot, használjunk inkább fényképezőgépet. Ha nincs, kérjünk kölcsön, vagy szerezzünk be egy egyszer használatos gépet. Jó móka lesz! Amennyiben ez mégse opció, törekedjünk arra, hogy egy-egy fotó után egyből eltegyük a telefonunkat. A social media oldalak helyett pedig inkább könyveket, magazinokat lapozgassunk. Sokkal pihentetőbb lesz így a kikapcsolódás.

Tedd azt, amit a tested kíván

Egyél, amikor megéhezel. Aludj, ha éppen aludnál. Még délutánonként is! És ébredj akkor, amikor a tested ébredne. Édességet kívánsz? Egyél egy fagyit. Nassolnál? Nassolj bátran. A szabadság ne a kötelezőségekről és a tennivalókról szóljon, hanem arról, amit őszintén szeretnél. Az elméd és a tested is meg fogja hálálni. Ide tartozik még, hogy mindenképp szánj időt magadra. Nem kell órákat magányosan töltened, elég, ha reggel elmész úszni, este egyet sétálni, vagy napközben pár oldalt egy kávé mellett egyedül olvasgatsz az éppen kedvenc könyvedből. Ezek a lopott énidők sok energiát fognak adni.

Végezetül pedig a visszatérésre is érdemes még az út előtt felkészülnöd. Ha teheted, egy szabadnapot hagyj magadnak mielőtt újra munkába állnál. És ha eluralkodna rajtad a nyaralás utáni depresszió, íme pár tipp, mik a megoldások.

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: linkedin
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: email

Kapcsolódó cikkek