fbpx

Őszi szezonális gyümölcsök és zöldségek hatása az egészségünkre

Hamarosan leáldozik a nyári gyümölcsök, zöldségek ideje, és átveszik helyüket az őszi társaik. Nézzük, mik a legelterjedtebb őszi finomságok, és milyen jótékony hatással bírnak az egészségünkre.
HIRDETÉS
HIRDETÉS
Sütőtök

A tök nem csak finom, de nagyon egészséges is, hiszen nagyjából 20 dkg-ban a napi A vitamin szükségletünk duplája található. Ennek köszönhetően jót tesz a szemnek, magas rosttartalma pedig hasznos lehet fogyókúra esetén is. A sütőtökben található béta-karotinnak több kutatás szerint is rákmegelőző hatása lehet, illetve segít semlegesíteni a szabadgyököket, ami jót tesz a bőrnek.

Szilva

Egyik legismertebb jótékony hatása a szilvának, hogy például szorulás esetén természetes hashajtóként működik. Továbbá kalóriaszegény és nem tartalmaz telített zsírokat, viszont vitaminokban és ásványi anyagokban gazdag. Ezentúl kiváló C-vitamin forrás és tele van antioxidánsokkal. Így nem csak a rák megelőzésére lehet hasznos, de gyulladások esetén is alkalmazható. Ezeken kívül nagy mennyiségű magnézium, vas és kálium egyaránt van benne, ezért előnyös lehet a szívünk és vérnyomásunk szempontjából is.

Gyömbér

Megfázás esetén nélkülözhetetlen ez a finomság, de görcsoldó, hányinger csökkentő, gombaölő, gyulladáscsökkentő, fertőtlenítő, antibakteriális, antivirális és köhögéscsillapító hatásai szintén csodákat művelnek a szervezetünkkel. A gyömbér gazdag A, C, E, B-komplex vitaminforrás, ezen kívül sok magnéziumot, foszfort, káliumot, szilíciumot, nátriumot, vasat, cinket, kalciumot és béta-karotint tartalmaz. 

Cékla

A cékla csökkenti a vérnyomást, ezáltal pedig az agyvérzés és a szívroham kockázatát is. Mivel a cékla olyan természetes ásványi anyagokkal van tele, mint a szilikát, segíti a kalcium megfelelő felszívódását, így erősíti a csontokat. Érdemes megjegyezni, hogy a színes gyümölcsöknek és zöldségeknek magas az antioxidáns tartalma. A cékla továbbá gazdag olyan tápanyagokban, amelyek serkentik az immunrendszer működését, és új vérsejteket hoznak létre. A nyers cékla folsavat, vasat, cinket, magnéziumot, káliumot, rostokat, C-vitamint és szénhidrátokat tartalmaz.

Alma

“Minden nap egy alma, az orvost távol tartja” – szól a mondás, ami nem is csoda, hiszen többek között tele van C-vitaminnal. Jó még hasfájásra, és az emésztés, belek működésére is jótékony hatással van.  Gyümölcssav, almasav tartalma pedig a belek és a máj működését segíti. Az alma a szervezet egészére méregtelenítő, tisztító hatású, így például tehermentesíti a vesét, csökkenti a vesekő és húgysavképződést.

Az évszakváltásról, és annak hatásairól itt olvashattok.

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: linkedin
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: email

Kapcsolódó cikkek