fbpx

5 egyszerű módszer, amellyel harmóniába kerülsz önmagaddal

Egyszer mindenkinél eljön az a pillanat, amikor elgondolkodik, hogyan lehetne harmonikusabb az élete, vagy hogyan szerethetné jobban önmagát testileg és lelkileg is. A képlet nagyon egyszerű: harmónia = jó fizikai állapot + pozitív mentális állapot.
HIRDETÉS
HIRDETÉS

Életünk egy nagy hullámvasút. Egyszer nagyon sikeresek vagyunk, vonzónak érezzük magunkat, máskor pedig olyannyira beszippant a negativitás, hogy az ágyból sem akarunk kikelni. 

Vannak technikák, amik segítségével könnyebben átvészelheted a rosszabb pillanatokat, és segítheted önmagad, hogy megtaláld a harmóniát. 

Íme öt olyan aprócska technika, mellyel rendezhetjük életünket.

Testi egészségünk a támasza lelkünknek

A betegségek testünk jelzései, úgymond segélykiáltásai, ha valami nem megfelelő a számára, valami rosszul működik szervezetünkben. A testünk és a harmónia legnagyobb ellensége a stressz. A stressz nem más, mint a testünk kibillenése a harmóniából. Sajnos ez a jelenség, minden második embert érint. Ha nem figyelünk, a testi tünetek az idő múlásával nagyon komoly betegségekké is fejlődhetnek.

Azt fontos kiemelni, hogy harmóniában lenni önmagunkkal nem egy végcél, hanem egy folyamatos állapot. Egészséges ételek fogyasztásával, rendszeres és megfelelő vitamin-bevitellel, testmozgással tehetünk azért, hogy testünk továbbra is erős támasza legyen lelkünknek. Szeressük testünket, hiszen csak egy van, ahogy életünk is!

Rend a lelke mindennek.

Ugye ezt a mondatot hallottuk már jó párszor?! Belegondoltunk már, hogy egy kamasznak miért olyan rumlis a szobája? A válasz egyszerű: a kamaszok feje zsúfolásig van kérdésekkel, kérdőjelekkel, ezerrel dolgoznak bennük a hormonok és ezt tükrözi a környezetük is. Viszont a rendetlen környezet erősíti a káoszt a fejben. Ördögi kör, míg rá nem jönnek, hogy a rendezett, tiszta szoba őket szolgálja.

Rendetlen otthonunk valósággal leszívja energiánkat. Folyamatosan rendet próbálunk tenni, de a rend csak kis ideig működik, vagy sose érezzük azt igazán magunk körül. Ennek oka a sok fölösleges holmi, amiket a hosszú évek során felhalmoztunk. 

Azokat a dolgokat, ruhákat, edényeket, amiket több mint fél éve nem használtunk, vagy nem vettük hasznát, adjuk el, ajándékozzuk rászorulóknak. Ha megszabadulsz a környezetedet terhelő haszontalan holmiktól, te is felszabadultabbnak fogod majd érezni magadat. Több energiád marad magadra és a családodra is.

Vigyázz mire gondolsz!

Gondolataink irányítják egész életünket és meghatározzák testi-lelki egészségünket. Naponta hányszor szoktuk dicsérni magunkat? És hányszor teszünk negatív megjegyzést tetteinkre, kinézetünkre? Önmagunk elfogadása egy komoly és kemény feladat életünkben. Ebbe a testbe születtünk, ezt kaptuk és bizony így kell szeressük magunkat életünk végéig, ahogy vagyunk. 

Gondolataink pozitív erejét nehezebben vesszük észre, és a véletlennek tulajdonítjuk, ha bekövetkezik az, amire gondoltunk. Érdekes módon a negatív ráhatást, az átkokat, a ki nem mondott rosszkívánságokat sokkal hatásosabbnak, hatékonyabbnak éljük meg.

Ne terheljük fölöslegesen lelkünket bántó szavakkal. 

Ha legközelebb ezt mondod magadnak: „jaj, de buta vagy, hát ezt sem tudod?”, javítsuk ki azonnal erre: „ennek jobban utána kell járnom, legközelebb jobban odafigyelek”. 

A meditáció nem csak a szerzeteseknek való!

Stressz érzetünket egy pillanat alatt aktiválni tudjuk, de annak visszacsinálása már nagy erőfeszítéseket vesz igénybe. Ha pedig tartósan benne ragadunk egy ilyen állapotban, azzal megbetegíthetjük szervezetünket. Visszatekintve az előző pontra, ha gondolataink képesek megbetegíteni minket, akkor képesek lehetnek meggyógyítani is. Ebben segíthet a rendszeres meditáció. 

Nem kell Buddhának, vagy gurunak lenned ahhoz, hogy naponta legalább öt percre elcsendesülj és elkezdj befelé figyelni. Koncentrálj a légzésedre, kapcsolj ki és próbáld meg elhalkítani gondolataidat. A meditáció lényege, hogy csakis a jelenre, önmagadra és a belső világodra koncentrálj. Napi öt perc mindenki idejébe belefér! 

Az a bizonyos „énidő”

Az „énidő” mindenki számára mást és mást jelent. A lényeg, hogy legyen egy vagy akár több olyan elfoglaltság, hobbi az életünkben, amely által kikapcsolódhatunk, magunkra figyelhetünk, építhetjük lelki és testi egyensúlyunkat. 

Önmagunk harmóniába billentésében segítségünkre lehet egy kényeztető masszázs, amellyel a testünkön keresztül oldhatjuk a feszültséget. De remek alkalom a mindennapok bajainak elengedésére a testmozgás. Testünk átmozgatása közben a negatív energiák felszabadulnak és távoznak testünkből. A mozgás lehet magasabb intenzitású, de a jóga, vagy akár a séta is tökéletes választás a cél elérésének érdekében. A szépségápolás bármely formája pedig növeli az önbizalmat, javítja az önbecsülést és határozottabbá tesz. Mindig legyen a héten minimum egy-két olyan nap, amikor csinos ruhát veszünk, szépen kisminkeljük magunkat vagy felvesszük a legcsinosabb cipőnket.

Harmóniában lenni önmagunkkal nem más, mint szeretni a testünket és lelkünket egyaránt. Ápolni kell, hiszen, mint a legtöbb élőlénynek, nekünk is szükségünk van a törődésre. Ha a harmónia közeli állapotba érünk, érezni fogjuk a változást, szabadabbak, boldogabbak leszünk. A sikerek is könnyebben jönnek és az akadályokat is gond nélkül átugorjuk majd. 

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: linkedin
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: email

Kapcsolódó cikkek