fbpx

Berlin legjobb éttermei 2022

Második berlini utazásomat elkeresztelhetnénk hízókúrának! Ugyanis bár csak 2 éjszakát aludtunk ott, szinte a legtöbb időt étkezéssel töltöttük vegán fánk, udon leves, dumplingok és finom kávék társaságában.
HIRDETÉS

A szállásunk Kreuzberg-ben volt, így többnyire a környéken vendéglátóegységeit fedeztük fel, de volt egy-egy étterem, amiért többet is utaztunk. Nézzük szerintem melyek Berlin legjobb éttermei 2022-ben.

Kaffeebar

Graefestrasse 8, 10967 Berlin

Hajnali géppel mentünk, ezért volt pár óránk a szállás elfoglalása előtt. Első utunk a lakás mellett található Kaffeebar nevű helyre vezetett. Ez egy kisebb kávézó, amit egy leszbikus pár vezet, mi pedig örültünk, hogy támogathatjuk őket a fogyasztásunkkal. A szokásos péksüteményeken és banánkenyereken kívül az étlapon szendvicseket, granolát, toast-ot és bowl-okat is találtunk. Én az avokádókrémes szendót próbáltam ki, amiben az  avokádó mellett bazsalikom olajos-tengeri sós borsópüré is volt, egyszóval számomra mennyei manna! Ezen kívül még egy kávét ittam szójatejjel. 12 eurót fizettem, és bőven kitartott a jóllakottságom a következő néhány órában. A hely nagyon szép, letisztult, hangulatos volt, ha Berlinben élnék, biztosan sokat járnék ide.

Brammibal’s Donuts

Maybachufer 8, 12047 Berlin

Még aznap megnéztünk egy vegán fánkozót is egy kedves vegán barátom, Niki ajánlására, és mert 2 percre volt a szállásunktól. De természetesen a fánkimádó szívem is odahúzott. Itt megszámlálhatatlan fajtájú vegán fánk-különlegesség közül választhattunk, én egy fehércsokis epreset ettem, 2,9 euróért. Ebből a fánkozóból egyébként több is van a városban, hozzánk ez esett legközelebb.

26 Shibuya

Kastanienallee 22, 10435 Berlin

Ennek az ázsiai étteremnek a környékén sétáltunk, vagyis ide nem célirányosan mentünk, de a kínálata odacsábított minket. A választék nagy volt, lehetett kapni sushit, leveseket, húsos-húsmentes-tengeri ételeket. Itt én egy udon levest ettem, ami teljesen növényi alapokon készítettek el. Benne emlékeim szerint tészta, brokkoli, répa, alga, hagyma, gomba és paprika volt. Nagy adag levest kaptam, jó pár óráig jóllaktam vele. Kólát ittam hozzá, így összesen 15,50 eurót fizettem. A kiszolgálás nagyon kedves volt, ide szívesen visszamennék bármikor.

Café Katulki

Friedelstrasse 40, 12047 Berlin

Másnap a berlini falhoz tett kirándulás után visszamentünk Kreuzberg-be, és ott találtuk ezt a kedves lengyel-olasz konyhára specializálódott reggelizőhelyet, ahol amellett, hogy nagyon elbűvölő volt a kiszolgálás, maga a hely is idilli volt. A választék széles: a turmixok, kávék, és levek mellett szendvicseket és tojásos reggeliket is kérhettünk, de még pierogit is szolgálnak fel. Én egy vegán szendvicset ettem és egy cappuccino-t ittam zabtejjel, amikorösszesen 10 eurót fizettem.

Momo’s Dumpling

Chausseestraße 2, 10115 Berlin

Ha a kínai dumplingok szerelmese vagy, és kipróbálnál 8 különböző tölteléket, amiket kérhetsz vegán verzióban, a Momo’s Dumplingba mindenképp látogass el! Ez egy önkiszolgáló hely, emiatt egy kicsit gyorsétteremre hajaz, de le tudtunk ülni kint, és az étel bőven kárpótolt minket a hely minimalizmusáért cserébe. Én 14 sütött dumplingot tömtem magamba, brokkolis-tofus és csicseriborsós töltelékkel, szójaszósszal. Ehhez ittam egy frissítő bio zöldteát, és összesen 13,10 eurót fizettem. Legjobb hely volt az ottlétünk alatt!

Prisma Pavillion

Kohlfurter Str. 46, 10999 Berlin

Oké, szóval ez nem egy kifejezetten gourmet hely, viszont a szállásunkhoz nagyon közel volt, és hidd el, hogy egy-két sör után, lefekvés előtt neked is pont erre a 3 eurós mini Margarita pizzára van szükséged! Ami miatt a szívembe lopta magát a hely, hogy mindkét este nagyon kedves dolgok történtek. Először egy egy fős német asztaltársaságunk lett, akivel kellemeset beszélgettünk, másodszor pedig ott maradt a barátnőm táskája, és az egyik ottani vendég szaladt utánunk vele. Ez az étterem egyébként egy folyó mellett található, nincs benne semmi különleges, de pont ez talán a bája is. A listából egyébként ez volt az egyetlen vendéglátóegység, ahol csak németül beszéltek.

Hirdetés

Instagram

HIRDETÉS

Kapcsolódó cikkek

Warning: Undefined variable $posts in /home/bodizhu1/public_html/_sites/kollektivmagazin/wp-content/themes/hello-theme-child-master/functions.php on line 32