fbpx

Reykjavíkkal zárult az izlandi utazásom

Izlandon töltött két hónapom utolsó napjaiban Reykjavíkot fedeztük fel. Vasárnap este érkeztünk és kedden délután indult haza a gépünk. Nagyon vártam már, hogy megnézzem milyen Izland fővárosa.
HIRDETÉS

Reykjavík magyarra fordítva füstölgő öbölt jelent, nevét a terület hévíz forrásaiból feltörő gőz nyomán kapta. Agglomerációival együtt az ország népességének mintegy 60%-a itt él.

1786-ban kapott városi rangot, ekkor még alig 200 lakosa volt. Akit érdekel a története, neki javaslom, hogy böngésszen bátran róla!

Mi két éjszakát töltöttünk az Igdlo Guesthouse nevű hostelben, 80 euro/főt fizettünk érte. Kétágyas szeparált szobát kaptunk. Nagyon jól felszerelt szállásról van szó, kétszer itt reggeliztünk és a személyzet is nagyon kedves volt. Azon kívül hogy mindig elérhetők voltak, utolsó nap ott hagyhattuk a bőröndünket, amíg nem indultunk el a repülőtérre.

Miután vasárnap este megérkeztünk a körülbelül 3 órás autóút után Varmahlidból, lepakoltunk és egyből nyakunkba vettük a várost. A szállástól egyébként gyalogosan minden könnyen elérhető volt. Egy kínai étteremben kezdtünk, ahol vegán dumplingot ettünk. Nem volt rossz, de inkább nem ajánlom. ? Ezt követően sétáltunk a Reykjavík váci utcáján, amit Laugavegur-nak hívnak. Ez a legrégibb utca a városban. Éttermek, kávézók, bárok, szórakozóhelyek, múzeumok találhatók itt. Miután bejártuk egy szegletét, beültünk a Bravo nevű helyre, ahol kipróbáltuk a helyi söröket.

Másnap a hostel konyhájában reggeliztünk, és elindultunk nappal is felfedezni a várost. Egyébként nagyon jó időnk volt, 5-7 fok, és Izlandhoz képest a szél se fújt nagyon. Először megnéztük a híres templomot, ami este még rózsaszínben pompázott. A 74.5 méter magas Hallgrímskirkja nevű evangélikus templom az egész városból jól látható, ugyanis egy dombra épült.

Ezt követően sétáltunk egyet a tengerparton, ahol kicsit megálltunk a Sun Voyager nevű emlékműnél. Ezután felkerestünk a közelben található charity és second hand boltokat, majd a Ramen Momo nevű helyen ettük degeszre magunkat ramen levessel és gyozával. Ezt a helyet viszont már nagyon ajánlom! Autentikus, finom ízek, kedves kiszolgálás, szuper környezet. Egy pár főt befogadó, de nagyon bájos helyről van szó.

Majd betértünk pár könyvesboltba, ahol izlandi népmesékről, legendákról szóló helyi könyveket kerestünk szuvenírként. Az izlandi városok könyvesboltjaiban az a plusz, hogy sokszor kávézót is találunk bennük. Így nagyon kellemes légkörben pihenhettünk meg egy süti és egy forró ital társaságában. Reykjavíkban az egyik ilyen könyvesbolt egyébként kocsmaként üzemel, és minden este élő koncerttel várja az odalátogatókat.

Ezt követően kicsit visszamentünk a hostelbe pihenni, és letenni a cuccainkat, majd az aznap estét ismét a Bravoban töltöttük. Este a szálláson vacsoráztunk, és készültünk a hazaútra.

Másnap reggeli és kicsekkolás után még megnéztük a kicsi, sárga világítótornyot (Ingólfsgarður Lighthouse) a tengerparton, és sétáltunk a 2011-ben nyitott operaház környékén, ami Harpa névre hallgat. Az épület modern, acélszerkezetes üveghomlokzata minden napszakban különböző módon veri vissza a fényeket. Ha van elég időnk, ajánlom, hogy ne csak kívülről, hanem belülről is nézzük meg, akár a Szimfonikus Zenekar koncertje során időzzünk el ezen a helyen. Rövid délelőtti sétánk után visszamentünk a szállásra a bőröndökért és indultunk a reptérre.

Reykjavíkban egyébként sok múzeum található: népművészetitől kezdve, fotómúzeumon át, a punk múzeumig. Ha több napot töltünk itt, érdemes meglátogatni ezeket. Sajnos nekünk ez most nem fért bele, de így is átjött a város hangulata!

Biztosan téged is izgat a kérdés, hogy mennyire drága Reykjavík. Nem kertelek, Európa legdrágább városáról van szó. 4 dl sör 1400 korona volt, a ramen leves és a gyoza 4000 korona volt, egy kávét pedig 650 koronáért, egy muffint 350 koronáért vettem a könyvesbolt kávézójában. 1 korona körülbelül 3 forintot ér.

Mégis azt mondom, hogy ha teheted, mindenképp látogass el ide! Mert bár turisták és nyüzsgés itt is van, de a természeti adottságok, a várost körülvevő hegyek és a tenger olyan hangulatot ad Reykjavíknak, amit más városban nem fogsz tudni megtapasztalni. A kedves, színes, fából készült házak az utcákban pedig csak hab a tortán. Szerintem Reykjavík Lisszabon északi, téli verziója. Sok utca tetején innen is látni a tengert. Ha pedig szerencsénk van, még az északi fényekben is gyönyörködhetünk!

Hirdetés

Instagram

HIRDETÉS

Kapcsolódó cikkek

Warning: Undefined variable $posts in /home/bodizhu1/public_html/_sites/kollektivmagazin/wp-content/themes/hello-theme-child-master/functions.php on line 32