fbpx

A sűrű hétköznapok és az egyre rövidülő nappalok során gyakrabban érezhetjük, hogy szükségünk van egy kis kikapcsolódásra. Viszont a jelenlegi vírushelyzet és az esetleges szabadnapok hiánya miatt kreatívnak kell lennünk, hogy hatékonyan feltöltődjünk. Sokszor jól eshet ilyenkor egy kiadós kirándulás, amire több alternatívát is hoztunk már, de teljesen érthető, ha nem akarunk kimozdulni a meleg lakásból. Ezekre a napokra vannak nagyon remek megoldások, amikkel megteremthetjük magunknak az otthoni SPA élményt.

Jó, ha egy teljes napot rászánunk a töltődésre, de ha a gyerekeket nem lehet egyedül hagyni egy egész napon keresztül, akkor megelégedhetünk 1-2 órával is. Viszont azt fontos tudni, hogy a pihenés érdekében az első és legfontosabb, hogy biztosítsuk az egyedüllétünket.

A nyugodt környezet eléréséért

Kezdd azzal, hogy kikapcsolod a telefonodat, vagy legalább az értesítéseket, és a laptopod vagy számítógéped se kerüljön bekapcsolásra. Helyette hallgass zenét, keresd elő kedvenc albumodat, vagy válassz a Spotify lejátszási listái közül. Vásárolj pár magazint, esetleg vedd le a polcról rég olvasott könyveidet..

Érdemes lehet a spa élmény előtt meditálni egy keveset, elterelni folyton nyüzsgő, akár negatív gondolatainkat annak érdekében, hogy testünk és lelkünk egyaránt feltöltődjön. Mély lélegzetvételek segítségével hangolódjunk rá a kényeztetésünkre.

spa

Az otthoni SPA kellékei

Annak érdekében, hogy igazi wellness hangulatot hozzunk létre, nem feltétlenül szükséges sok és drága kellékeket beszereznünk hozzá. Amire szükségünk lesz, az egy fürdőkád. A forró fürdő hatása felérhet egy újjászületéssel. Főleg ha adunk hozzá fürdősót, fürdőbombát, illőolajokat. Bőrünk pórusai a forró gőz hatására kitágulnak. A tágult pórusokon át pedig a bőr mélyebb rétegeibe is könnyebben eljutnak a tápláló anyagok. Ezért a fürdő után javasoljuk, hogy a bőrtisztást követően használjunk bőrtípusunknak megfelelő arcpakolást. Miután ezt lemostuk, ne felejtsünk el hidratáló krémet használni. Ugyanez igaz a többi bőrfelületünkre is, a fürdés után kókuszolajjal átmasszírozhatjuk testünket.

Emellett érdemes ilyenkor a hajápolást is sokkal alaposabban, nem rohanva végezni. Ne a szokásos hajmosási procedúrán essünk túl. Vegyük elő a hajbalzsamot, készítsünk hajpakolást. Erre vannak nagyon jó otthon elkészíthető alternatívák, de választhatunk a drogéria polcairól is.

A teljes kikapcsolódáshoz

A hatékony relaxáció érdekében érdemes illatgyertyákkal elárasztani a fürdőszobát, lakást, esetleg ha van, használhatunk nyugtató, illőolajos párologtatót is. A kádban olvashatunk is akár, de mindenképp időzzünk egy kicsit a forró vízben, és készítsünk magunk mellé egy kancsó frissítő citromos vizet a hidratáltság érdekében.

A fürdőszobában eltöltött idő után pedig egy puha köntösben bújjunk vissza az ágyba, lustálkodjunk, és engedjük meg magunknak a pihenést. Igyunk egy forró teát, és folytassuk az olvasást vagy nézzünk egy filmet, sorozatot.

Egy ilyen nap után biztosan kisimultabb leszel, és hidd el, a környezeted is örülni fog ennek a változásnak. Ez után pedig már nincs is több dolgod annál, mint hogy sűrűbben vezess be ilyen napokat.

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: linkedin
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: email

Kapcsolódó cikkek