fbpx

Őrizd meg az egészséged a nyaralás alatt is

Vakáció során hajlamosak vagyunk félretenni az egészségünket, és csak menni az árral. Ami egyrészről teljesen jogos, másrészről viszont érdemes az apró dolgokra azért mégiscsak odafigyelni. Sőt, bizonyára sokan aggódnak is kicsit a vírushelyzet miatt. Segítünk!
HIRDETÉS
Tájékozódj előre

Most különösen érdemes előre utánanézni a helyszínnek, ahova menni készülünk. Szinte minden országban mások a szabályok a vírussal kapcsolatban, továbbá az esetszámokra is hasznos lehet rápillantani. Ha nem muszáj, akkor azért inkább ne menjünk nagyon fertőzött területre. Bár ezt talán nem is kell külön kiemelni, de tartsuk szem előtt a vírust már csak azért is, hogy haza tudjunk jutni. Kivételesen nézzük meg, hogy a szállásunktól merre van a legközelebbi gyógyszertár, orvos, vagy kórház.

Fontos a tájékozódás még az ivóvíz szempontjából is. Sok helyen ugyanis – elsősorban a szigeteken például – nem fogyasztható biztonsággal a csapvíz. Ezt tartsuk szem előtt akkor is, mikor zöldséget vagy gyümölcsöt fogyasztanánk. Ugyanis néhol ezek megmosása is okozhat gondokat, és ki ne emlékezne a Szex és New York filmben Charlotte esetére! Na, ilyen szituba biztosan nem szeretnénk kerülni.

Hidratálj

Az egyik legtöbbet hajtogatott mondat életünkben, hogy fogyasszunk elegendő vizet. Erről pedig egy repülőút vagy egy városnézés során még inkább hajlamosak vagyunk elfeledkezni. Segíthet ebben egy applikáció, ami emlékeztet minket, de az is, ha mindig van nálunk egy kulacs. De nem mindenki tudja, hogy folyadékot ugyan nem szabad nagyobb mennyiségben átvinni a repülőtéren, a check in ponton, viszont üres palackot igen. Így azt a duty free részen a mosdóban megtölthetjük vízzel, ezzel elkerüljük a méregdrága innivalók vásárlását, és hidratáltak is maradunk az úton. Természetesen vannak repterek, ahol csak melegvíz van a mosdóban, itt szorítsuk össze a fogunkat és adjuk a fejünket vásárlásra, mert az egészségünk a legfontosabb! A kulacs pedig jól fog jönni a városnézés vagy a strandolás közben.

Étkezz legalább félig egészségesen

Természetes, hogy a nyaralást nem azzal akarjuk tölteni, hogy diétás ételeket eszünk, de ettől még a választásunk eshet olyasmire, ami egészséges. Segít ebben, ha előre kinézünk éttermeket, főleg ha valamilyen speciális étrendet preferálunk. Ez azért is hasznos lehet, mert így elkerülhetjük a csalódást egy random kiválasztott vendéglő miatt. A mediterrán helyeken pedig azért nincs annyira nehéz dolgunk, hiszen a halak vagy a grill ételek egy kiadós salátával teljes mértékben megfelelnek az egészséges kategóriának. Ne essünk át viszont a ló túloldalára sem! Engedjük meg magunknak a hőségben a fagyit, vagy bátran igyunk egy-egy koktélt. Amire figyeljünk inkább, hogy mennyire próbálunk ki helyi különlegességeket. Csak a vicc kedvéért ne együnk meg akármit! Mert ha nem bírja a gyomrunk abból komolyabb gond is lehet.

Alvás

Mit nem szokott csinálni az ember egy jó nyaraláson? Sokat aludni. Hiszen ez az az időszak egész évben amikor kiengedhetjük a fáradt gőzt. Azonban egészségünk érdekében próbáljunk legalább 1-1 nap aludni egy jó nagyot, hogy a szervezetünk feltöltődjön. Akármilyen hihetetlen, ezzel bizony megóvhatjuk magunkat, mert egy kipihent szervezetet sokkal nehezebben dönt le bármilyen vírus, mint egy kimerültet. Ha szereted a sportokat, akkor a nyaraláson is bátran űzd őket, ezek kellemesen le is fárasztanak, így még könnyebb lesz az alvás!

Felszerelés, elővigyázatosság

Akárhova is megyünk és akármilyen szabályok vonatkoznak ott ránk, biztos, ami biztos alapon vigyünk magunkkal maszkot. Bármikor kerülhetünk olyan szituációba, amiben nem érezzük magunkat biztonságban nélküle. Ugyanígy legyen nálunk kézfertőtlenítő, nedves törlőkendő is. Ha nagyon tartunk a baciktól, akkor pedig a szállásunk kilincseit áttörölhetjük fertőtlenítővel, bár azt gondolom ezt most kötelessége a szállásadónak/takarító brigádnak is megtennie.

Mindenképpen legyen nálunk egy kisebb gyógyszeres készlet is, ez esetben odafigyelve arra, hogy a vírus esetében milyen lázcsillapító javallott. Ne kapjon el persze senki semmit, de inkább elővigyázatosak legyünk, minthogy váratlanul kelljen este rohangálni gyógyszertárba.

Amennyire tudjuk, azért kerüljük a zsúfolt helyeket, sétáljunk többet a tömegközlekedés használata helyett, és ha van rá mód, teraszos éttermeket válasszunk.

Ami pedig a legfontosabb: próbáljunk meg nem stresszelni, és nem dolgozni a nyaralás alatt. Ha aggaszt minket a vírushelyzet, akkor inkább el se induljunk, mert annak semmi értelme, hogy elmegyünk nyaralni, de végig feszültek vagyunk. Ez majdnem ugyanannyira káros az egészségünkre, mint bármilyen betegség.

Hirdetés

Instagram

HIRDETÉS

Kapcsolódó cikkek

Warning: Undefined variable $posts in /home/bodizhu1/public_html/_sites/kollektivmagazin/wp-content/themes/hello-theme-child-master/functions.php on line 32