fbpx

Máltai napló 3. rész – Spinola Bay és Mdina környéke

Máltai vakációnk hétfői és keddi napja lazítósabb, andalgósabb hangulatban telt. Éppen ezért úgy gondoltam, ezek a helyszínek már összevonhatóak, hiszen nagyrészt romantikus séták tették ki őket.
HIRDETÉS

Hétfői napunkat az Oakberry nevű helyen indítottuk egy isteni acai bowl társaságában, majd lesétáltunk a Spinola Bay-hez. Itt található a híres LOVE felirat, aminél előszeretettel fotózkodnak a turisták, mi azonban inkább cisszentettünk egy helyi sört (Cisk) a mellette lévő kikötőben, és néztük a színes hajócskákat, ahogyan lebegnek a vizen. Egyébként a közeli bevásárlóközpontban is található egy Lot Sixty One nevű kávézó, amit az előző cikkben már említettem, és amivel nagyon elégedettek voltunk, így hétfőn is onnan szereztük be a kávénkat.

Ezután tulajdonképpen csak elindultunk a vízparton sétálva, át a Balluta bay-en, mígnem eljutottunk egy nagyon különleges parkba. A tenger mellett andalogva valószínűleg nem számítotok rá, hogy kiscsibékbe botlotok, de Máltán ez is lehetséges! A park hivatalos neve Sliema Park, ugyanis itt már átlépünk Sliema városrészbe. A csirkéket pedig teljesen komolyan mondom, a hely egyik felén egy szuper játszóteret találunk, a másikon pedig kóbor cicák és kóbor tyúkok, kakasok (ilyen van?) kapirgálnak. Egyébként hasonlót már több mediterrán városban is tapasztaltam: a helyiek mindenféle cica házikókat és játékokat tesznek ki, ezzel segítve a hontalan macskák életét, amit egy elképesztően kedves gesztusnak találok. A tyúkos téma azonban máshol még nem jött szembe, de különleges látványosságot nyújtott itt Sliema partjain.

Késői ebédre pedig a cicás, kakasos parktól nem messze található Paradies Exiles nevű étterembe ültünk be. Itt azon túl, hogy nagyon finom ételek vannak, a kilátás is tökéletes, a tengertől mindössze a hosszanti sziklák választanak el.

Mdina és Rabat

Utolsó napunkon, vagyis kedden a két történelmi városkába, Mdinába és Rabatba látogattunk el. Mindkettő esetében azt javaslom, hogy csak induljunk el sétálva a kis utcácskákon,  megcsodálva a régi házakat a sikátorok mentén. Itt is látni fogunk a Máltára oly jellemző színes beépített erkélyeket, mediterrán virágokat, amik néhol teljesen felkúsznak az épületek oldalán, és a különlegesebbnél különlegesebb kilincseket és kopogtatókat az ajtókon.

A két település óvárosa sétá távolságra fekszik egymástól, így könnyedén megtekinthetjük mindkettőt egyetlen nap leforgása alatt. Amit azonban semmiképpen ne hagyjatok ki, az a Basilica Kolleggjata és környéke! Igazi nyaralós életérzés az impozáns épület előtti téren leülni az egyik vendéglő apró teraszára és egy helyi bort kortyolgatni.

Aztán kora estevisszatértünk a Spinola Bay környékére, errefelé volt a szállásunk is, de mielőtt utoljára hajtottunk volna álomra a fejünket Máltán, még kipróbáltunk egy remek olasz éttermet. A Sliemában található Vecchia Napoli tökéletesen hozza az olasz hangulatot, és mindent megtalálunk benne, ami az ő konyhájukról eszünkbe jut. Választhatunk pizzát, tésztát, lasagne-t, vagy a Máltán oly sok helyen kapható calamari fritti-t, ami lényegében laza bundában sült tintahal. Ezzel pedig véget ért a szigetcsoporton tett látogatásunk, ahova még biztosan visszatérünk majd!

Hirdetés

Instagram

HIRDETÉS

Kapcsolódó cikkek

Warning: Undefined variable $posts in /home/bodizhu1/public_html/_sites/kollektivmagazin/wp-content/themes/hello-theme-child-master/functions.php on line 32