fbpx

Mi az a kimchi és mik az előnyei?

A kimchi egy koreai étel, fermentált káposztából készül, különféle fűszerekkel. Továbbá tartalmazhat hagymát, sárgarépát, retket. Mostanában többször megfordult a konyhámban, szeretném, ha ti is megismernétek!
HIRDETÉS
HIRDETÉS

A kimchi íze a felhasznált alapanyagok szerint változik, de leginkább fűszeresnek, csípősnek és savanyúnak mondható. Önmagában is fogyasztható, de szerintem a legfinomabb sajtos-grillszendvicsben vagy rizzsel és tofuval egytálételként.

Elkészítéséhez a zöldségeket szeletekre vagy csíkokra vágjuk, besózzuk, hogy levet eresszen, fűszereket adunk hozzá, majd mindezt egy befőttesüvegbe tesszük, és legalább egy hétig hagyjuk szobahőmérsékleten erjedni. De ha nem szeretnénk vele bajlódni, boltokban készként is kapható.

A kimchi 4 legfontosabb egészségügyi előnye

Támogatja a belek egészségét

Az olyan erjesztett ételek, mint a kimchi, növelhetik a jó baktériumok szintjét a bélben, ennek köszönhetően segíthetik például a székrekedés elmulasztását. Továbbá hozzájárulnak a bélrendszer egészségének fenntartásához, ennek eredményeképpen támogatják az immunrendszert és a gyulladáscsökkentő reakciókat.

Segíti a szív egészségét

A biológiailag aktív peptidekként ismert vegyületeket, például a konjugált linolsavakat a fermetálásért felelős baktériumok termelik. Ezeknek vércsökkentő hatásuk lehet. Éppen ezért a kimchiben lévő vegyületek segítenek megtisztítani az ereket, megóvva azokat az érelmeszesedés káros hatásaitól.

Szabályozhatja a vércukorszintet

Tanulmányok szerint a kimchi fogyasztása pozitív hatással van a testsúlyra, testtömegindexre (BMI), és a glükőz szabályozására. Annak részletei, hogy pontosan hogyan támogatja ezt ez az étel, még nem teljesen ismertek, ezért ennek megértéséhez szükség van további kutatásra.

Gyulladáscsökkentő hatással bír

Az erjesztett élelmiszerekben, köztük a kimchiben található aktív vegyületek gyulladáscsökkentő hatással bírnak. Mindez széleskörű előnyökkel jár, többek között az érrendszeri egészség támogatásától a memórián át a kognitív funkciók javításáig.

Bárki fogyaszthat kimchit?

A kimchi fogyasztása biztonságos a legtöbb ember számára, hacsak nem allergiás valamelyik összetevőre. Fontos, hogy a hisztamin intoleranciában szenvedőknek érdemes lehet minimalizálni az erjesztett élelmiszerek fogyasztását. Továbbá az alacsony nátriumtartalmú diétát követőknek arra is figyelni kell, hogy a kimchi nagy mennyiségben sok sót tartalmazhat.

Hol található a legjobb kimchi?

Ha készen szeretnénk vásárolni, specifikus, ázsiai termékeket forgalmazó üzletekben keressük. A kimchi ízénél fontos, hogy megfelelő egyensúlyban legyen a fűszeresség és a savanyúság. De mivel nagyon sok fajta áll rendelkezésünkre a boltok polcain, kénytelenek vagyunk addig keresni, amíg számunkra a legjobbat meg nem találjuk! Ha elsőre nem sikerült finomat venni, ne adjuk fel, böngésszünk tovább, vagy kísérletezzünk otthon az elkészítésével. 

Kapcsolódó cikkek