fbpx

Mit ebédeljen a gyerek, ha nem menzás?

Vannak olyan gyerekek és olyan iskolai menzás ebédek, amik egyszerűen nem jönnek ki jól egymással. Emlékszem, nekem se volt ínyemre gyerekként a karfiolleves, hiába mondták, hogy tele van vitaminnal. De a káposztás tésztára is annyi cukrot kértem, hogy teljesen elnyomjam vele a káposzta ízét. Az pedig, hogy plusz sajtért könyörögtem a bolognai spagettihez, minden tanév legbátrabb húzása volt, és lehet, hogy azóta se tudtam ezt überelni.

De természetesen az is elképzelhető, hogy a szülő dönt úgy, hogy egyéb okok miatt nem íratja be gyermekét menzára, mert nem találja megfelelőnek az adagokat vagy az ételek minőségét.

gyerek

Fülöp Lili dietetikussal készült interjúban sokszor hangsúlyoztuk a makrotápanyagok arányos bevitelének fontosságát, ehhez hoztunk most receptötleteket, amik hidegen is fogyaszthatók és teljes értékű ételek.

Tésztasaláta

A hideg tésztát, legyen az penne, spagetti, fussili, csak keverjük össze olívaolajjal, zöldségekkel, sonkával, sajttal és már kész is egy laktató ebéd. De nagyon ajánljuk a tonhalas tésztasalátát is, ami szuper omegazsírsav forrás is egyben. Ha a tonhalas alternatívát választod, mindenképp lilahagymával, citromlével és olívaolajjal ajánljuk! Ebből akár nem csak a gyereked fog másnap jól lakni, de még te is! 

Szendvicsek

Szuperül fel lehet turbózni a szendvicseket annak érdekében, hogy ne unjuk meg őket már az őszi szünet előtt. Az átlagos szalámis-sajtos kombinációk helyett kísérletezzünk humusszal, padlizsánkrémmel, fűszeres sajtkrémekkel, esetleg tojáskrémmel! Szuper alapanyagok a különböző sajtok is, és tényleg megunhatatlanná tudunk varázsolni egy szendvicset a megfelelő zöldségekkel legyen szó paradicsomról, uborkáról, salátáról, retekről vagy paprikáról.

Sajtos-sonkás mini frittata

A frittata valójában egy olasz tojáslepény, amiből elképesztően finom mini-frittatákat lehet készíteni a muffin sütőnk segítségével! Nem kell hozzá sok alapanyag sem, csak tojás, sajt, sonka, tej, fűszerek. A sonkát egyébként bármikor helyettesíthetjük zöldségekkel, sőt kombinálhatjuk is azokat! Elkészítése pofon egyszerű: 12 adagos muffinsütőhöz szükségünk lesz 6 db tojásra, 1 kis pohár tejre, sóra, borsa, petrezselyemre, pár szelet vékonyan szeletelt sonkára, és egy marék cheddar sajtra. A muffinok mélyedését kenjük ki olajjal vagy margarinnal. Egy tálba keverjük össze a tojást, tejet, fűszereket és sonkát. A sajtot tegyük a muffinformába, egyenlően osszuk el. Erre pedig mehet a keverék. Ezt követően süssük 190 fokon előmelegített sütőben 10-15 percig, vagy legalábbis addig amíg a massza fel nem fújódik és aranybarna nem lesz. Salátát most se felejtsünk el csomagolni hozzá!

gyerek
Fasírt

A fasírt igazi jolly-joker, hiszen másnap akár hidegen is remekül fogyasztható. Legyen az egyben sült, vagy golyó formájú, mindkét alternatíva jól megállja a helyét egy rozsos kenyérben. Készíthetünk hozzá még különböző szószokat, a mézes-mustáros nagy kedvenc szokott lenni. És természetesen a zöldségeket, sajtot se felejtsük ki a szendvics tartalmából!

Töltött leveles tészta

Ez az étel előző este nagyon rövid idő alatt elkészíthető, és másnap is remekül fogyasztható! Elkészíthetjük batyuként, feltekerhetjük, vagy egymásra is tehetjük a két félbevágott félkész tésztát. Mielőtt bele vagy rátennénk a tölteléket, kenjük meg a belsejét enyhén megolvasztott margarinnal vagy olívaolajjal. Töltelékként sonka, sajt, paradicsom is kerülhet bele, de ennek lehetőségeinek tárháza szinte a végtelen! A tetejére jöhet még egy kis sajt, miután lekentünk tojással a tésztát. 180 fokos előmelegített sütőben körülbelül 20 perc alatt ropogósra sül. 

Kivitelezés

A szuper tízórais dobozoktól, ráadásul- amikben az étel külön fakkokban tárolható-, sokkal könnyebben megjön az étvágyunk, mint a fehér szalvétától. De nem csak erre jók ezek a tárolók. Hanem a porciózásnak köszönhetően, az ebéd mellé észrevétlenül csempészhetjük a salátákat, gyümölcsöket vagy egyéb egészséges desszerteket, mint például a házi készítésű müzliszeletek vagy a különböző zabból készült harapnivalók.

gyerek

Nem utolsó szempont még a kulacs, aminek köszönhetően a gyerekek nem felejtenek el inni. De megtölthetjük azt gyümölcsből készült dzsúszokkal is, sőt termoszban vihetnek magukkal joghurtot is, ami mellé csomagolt müzli szuper étvágycsillapító. 

Ti miket szoktatok csomagolni a gyerekeknek? Osszátok meg velünk jól bevált tippjeiteket kommentben!

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: linkedin
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: email

Kapcsolódó cikkek